تتر (USDT) چیست؟

تتر
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 6258 نفر

تتر چیست؟

ماهیت بی ثبات ارزهای دیجیتال، آنها را به یکی از پرخطرترین دارایی ها برای سرمایه گذاران تبدیل می کند. اگر امروز نگاهی به اکثر ارزهای رمزپایه بیندازید، می‌بینید که نوسانات فوق‌العاده‌ای دارند. در واقع، بسیاری از منتقدان ارزهای دیجیتال از این استدلال علیه پذیرش ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. بلاک چین تتر به عنوان یکی از امیدوارکننده ترین راه حل ها برای نوسانات ارزهای دیجیتال ظاهر شده است.

USDT در اصل یک استیبل کوین است، یک کلاس منحصر به فرد از دارایی های دیجیتال. بسیاری از مردم علاقه مند هستند تا در مورد  استیبل کوین تتر و قابلیت های آن بیشتر بیاموزند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بفهمید تتر چیست و راه‌هایی که در آن نقش حیاتی در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال مدرن ایفا می‌کند را، بیابید.

تعریف تتر

اولین نکته برجسته در هر بحث در مورد رمزارز Tether بر تعریف آن متمرکز است. همانطور که قبلا ذکر شد، تتر، که با عنوان USDT نیز مشخص می شود، اساسا یک استیبل کوین است. اکنون، باید بدانید که استیبل کوین ها; کلاس منحصر به فردی از ارزهای رمزپایه هستند که از طریق مکانیسم های مختلف بازار، ارزش گذاری پایداری را حفظ می کنند. بسیاری از سرمایه گذاران از Tether USDT به عنوان ابزاری حیاتی برای محافظت از سرمایه هایشان در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

خرید تتر

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه استیبل کوین ها، پشتوانه آن هاست. استیبل کوین ها ارزش پایداری را تضمین می کنند زیرا با ذخایر طلا یا ارزهای فیات مرتبط هستند. تتر، یک استیبل کوین با وثیقه فیات است. بنابراین، می توانید متوجه شوید که تتر دارای پشتوانه ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، دلار استرالیا یا دلار کانادا است. Tether عمیقاً در کاهش شکاف بین دارایی های بلاک چین و ارزهای فیات می کوشد. در عین حال، این استیبل کوین همچنین ثبات و شفافیت را در کنار هزینه های پایین تراکنش برای کاربران خود تضمین می کند.

مرتبط: تتر چیست؟ آیا تتر می تواند جایگزین دلار شود؟

تاریخچه

هرگونه بحث در مورد بلاک چین تتر بدون مروری بر تاریخچه آن ناقص خواهد بود. سه توسعه‌دهنده، ریو کالینز، کریگ سلرز و براک پیرس، از پروتکل Omni برای ایجاد Tether در اکتبر ۲۰۱۴ استفاده کردند. پلتفرم بلاک چین به کاربران در ایجاد; و تجارت دارایی‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند و ارزهای دیجیتال مختلف در بلاک چین بیت‌کوین کمک می‌کند.

تتر که در ابتدا Realcoin نام داشت، تاریخچه نسبتاً بحث برانگیزی از زمان راه اندازی خود داشت. تتر برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ تجارت در صرافی Bitfinex را آغاز کرد; و حجم معاملاتش تا سال ۲۰۱۷ به سرعت افزایش یافت. با این حال، بانک های ایالات متحده در آوریل ۲۰۱۷ نقل و انتقالات بین المللی Tether USDT را به دلیل اتهامات فراوان مسدود کردند.

ovdn jjv

سه توسعه‌دهنده، ریو کالینز، کریگ سلرز و براک پیرس، از پروتکل Omni برای ایجاد Tether در اکتبر ۲۰۱۴ استفاده کردند.

در بیشتر موارد، نگرانی‌های مربوط به شفافیت و اینکه آیا تتر واقعاً دارای ذخایر ارزی است یا خیر، بر تاریخ این استیبل کوین غالب بود. علاوه بر این، تعلیق موقت برداشت های تتر در سال ۲۰۱۷ نیز منجر به نوسانات شدید برای USDT شد، یک پدیده غیر معمول برای یک استیبل کوین. اخیراً Bitfinex و Tether در مورد پرداخت جریمه به مبلغ ۱۸.۵ میلیون دلار به توافق رسیدند و در نتیجه باعث گمانه زنی های بیشتری در مورد نقدینگی و ثبات USDT شدند.

تتر چگونه کار می کند

نوسانات قیمت تتر پس از مرحله بحث برانگیز در تاریخ، تردیدهایی را در مورد عملکرد آن ایجاد می کند. با این حال، شبکه Tether هیچ تفاوتی با سایر شبکه های بلاک چین ندارد زیرا ; دارای یک توکن بومی، Tether USDT است. استیبل کوین USDT بر ارائه یک ارزش نسبتاً پایدار در مقایسه با نوسانات قیمت چشمگیر مشهود در سایر ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. عملکرد شبکه تتر به تثبیت هر سکه تتر در برابر دارایی هایی به ارزش یک دلار آمریکا بستگی دارد.

در ابتدا، هر کوین تتر در بلاک چین بیت کوین از طریق پروتکل لایه Omni صادر می شد. با این حال، تتر رشد قابل توجهی داشته و از سه استیبل کوین دیگر مانند; EURT، XAUT و CNHT پشتیبانی می کند. پس از صدور یک واحد USDT، می توانید از آن مانند هر ارز دیجیتال یا توکن دیگری در زنجیره مربوطه استفاده کنید.

در حال حاضر، بلاک چین تتر از شبکه های بلاک چین بیت کوین; ترون، اتریوم، الگواند، شبکه OMG و EOS پشتیبانی می کند. با ثبات ناشی از پیوند با یک ارز سنتی فیات، USDT می تواند به راحتی به عنوان ذخیره ارزش عمل کند.

چه چیزی تتر را خاص میکند

بسیاری از مبتدیان اغلب در مورد ویژگی های خاص تتر تعجب می کنند که آن را به یک استیبل کوین خاص تبدیل می کند. اول از همه، استیبل کوین کریپتو تتر مدتی است که وجود داشته است. از آنجایی که بسیاری از کاربران آن را پذیرفته اند و از آن استفاده می کنند; در مقایسه با پروژه های دیگر از مشروعیت قابل توجهی برخوردار است. حتی امروزه، بسیاری از فروشندگان و پروتکل‌ها در اکوسیستم بلاک چین از این استیبل کوین به عنوان یک روش معتبر مبادله و روش پرداخت استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، تتر همچنین عملکردهای مورد نظر سایر ارزهای دیجیتال مانند امنیت رمزنگاری و تجارت همتا به همتا را ارائه می دهد. بنابراین، تتر می تواند به راحتی از منافع کاربران و معامله گران رمزارز دفاع کند. گذشته از این ها، بلاک چین تتر، سود نقدینگی را در کنار محافظت از نوسانات بازار ارائه می دهد. همه این عوامل در کنار هم باعث محبوبیت استیبل کوین تتر در طول سال ها شده است.فروش تتر

  •  جهت خرید تتر به وبسایت صرافی ارزینجا مراجعه فرمائید.

مزایا

یکی از نکات برجسته بحث در مورد تتر به مزایای آن مربوط می شود. جالب اینجاست که می‌توان مزایای تتر را برای سه دسته کاربران، بازرگانان و صرافی ها جداگانه بررسی کرد. در اینجا خلاصه ای از مزایای Tether در سه دسته مختلف آورده شده است.

مزایا برای افراد

توکن‌های تتر می‌تواند عملکرد توکن‌های مبتنی بر بلاک چین را برای تک تک کاربران کریپتو بدون اینکه آنها را در معرض نوسان قرار دهد، اجرا کند. تتر می تواند مزایای زیر را به افراد ارائه دهد.

  • در هر زمان در دسترس بودن
  • سرعت انتقال بهتر
  • نوسانات کمتر
  • کاهش کارمزد معاملات
  • جایگزین ارزهای فیات

مزایا برای بازرگانان

بازرگانان می توانند از قیمت تتر به عنوان نقطه کانونی برای ارائه یک سیستم پرداخت پایدار به مشتریان استفاده کنند. در اینجا برخی از مزایای مهم تتر برای بازرگانی که به دنبال راه هایی برای استفاده از کریپتو در تجارت خود هستند، آورده شده است.

  • نقدینگی در مقیاس بزرگ
  • ثبات قابل اعتماد در بازارهای بسیار پر نوسان
  • ادغام آسان توکن های Tether
  • پشتیبانی نوآورانه از چندین پروتکل بلاک چین
  • گزینه هوشمند در مقایسه با دروازه های فیات

مزایای صرافی ها

Tether USDT مزایای امیدوارکننده‌ای را در تقویت اکوسیستم کریپتو با خدمت به عنوان فعال‌ترین دارایی مورد معامله ارائه می‌دهد. صرافی ها می توانند از مزایای زیر تتر استفاده کنند.

  • نقدینگی بی نظیر به دلیل حجم بالای معاملات
  • پشتیبانی از چندین بلاک چین
  • عملکرد کارآمد با تراکنش‌های سریع‌تر و کاهش کارمزد

چگونه می توانم از Tether استفاده کنم؟

قمیت تتر

اکنون که همه چیز را در مورد بلاک چین تتر می دانید، ممکن است علاقه مند به یادگیری استفاده از آن باشید. شما می توانید تتر را از هر یک از صرافی های محبوب خریداری کنید یا آن را با محصولات و خدمات مختلف توسط فروشندگان خاصی مبادله کنید. همچنین می توانید از تتر استفاده کنید و آن را با ارز دیجیتال دیگری مبادله کنید. برخی از افراد از Tether برای خرید NFT یا به هداف وام گرفتن در دیفای در کنار شرکت در ICOها استفاده می کنند.

سخن پایانی

معرفی بلاک چین تتر رونق گسترده ای را به حوزه رمزارزها ارائه می دهد. به عنوان یکی از محبوب ترین استیبل کوین ها، USDT طیف گسترده ای از مزایای را برای معامله گران، بازرگانان و صرافی ارزدیجتال فراهم می کند. با پشتیبانی از ارزهای فیات و گسترش پشتیبانی از شبکه های مختلف بلاکچین، تتر با نرخ خیره کننده ای رشد کرده است. مهمتر از همه، پذیرش Tether در طول سال ها، با وجود چند شکست بحث برانگیز، گسترش یافته است.

  •  برای خرید سایر استیبل کوین‌ها و خرید دای به وبسایت صرافی ارزینجا مراجعه فرمائید

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx