آلمان احتمالا از بلاکچین IOTA برای ذخیره داده های واکسیناسیون کرونا استفاده خواهد کرد

آلمان احتمالا از بلاکچین IOTA برای ذخیره داده های واکسیناسیون استفاده خواهد کرد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4557 نفر

آلمان احتمالا از بلاکچین IOTA برای ذخیره داده های واکسیناسیون کرونا استفاده خواهد کرد

تقریباً یک سال پیش، وقتی که دنیا برای اولین بار متوجه ویروس کرونا شد، بسیاری به این فکر افتادند که چگونه می توان از تکنولوژی های نوظهور برای ردیابی و حتی مهار این ویروس شوم استفاده کرد. به نظر می رسد ردیابی با استفاده از بلاکچین به دلیل تغییرناپذیری و توانایی ذخیره مقادیر زیادی از داده ها، امیدوار کننده ترین راه حل باشد.

اکنون، منطقه آلتینگ در آلمان پیاده سازی این ایده را در خصوص واکسیناسیون کرونا در سر دارد.

طبق اخبار منتشر شده، این منطقه به افرادی که واکسیناسیون شده اند، این امکان را می دهد که هویت خود را به صورت دیجیتال با استفاده از طرح شرکت UBRICH که در کلن مستقر است، تایید کنند.

این سامانه که اخیرا توسعه یافته، می تواند بر روی چندین بلاکچین کار کند و امکان تایید افرادی که واکسینه شده اند را فراهم می کند. پیش بینی می شود که این طرح به کنترل سرایت و انتقال ویروس کرونا کمک کند.

طبق گفته شرکت UBIRCH، گواهی های دیجیتالی سلامت تنها پس از فاز دوم واکسیناسیون واکسن فایزر صادر خواهند شد. پس از آن، گواهی های سلامت به صورت امن در بلاکچین ذخیره می شوند و کاربران برای دسترسی به گواهی ها باید از کلید خصوصی منحصر به فرد خود استفاده کنند.

در حال حاضر، کسانی که در فاز اول واکسیناسیون شرکت کرده اند، فقط یک کد چاپ شده دریافت می کنند که توسط تلفن های هوشمند می تواند خوانده شود. با این حال، این شرکت قصد دارد که امکان ذخیره مستقیم گواهی سلامت را از طریق تلفن همراه فراهم کند. به این ترتیب اثبات واکسیناسیون بسیار راحت تر و امن تر خواهد بود.

نیاز به مهار ویروس

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، روش بکار گرفته در شرکت UBIRCH با چندین بلاکچین از جمله آیوتا IOTA سازگاری دارد. اما مشخص نیست که این شرکت از کدام بلاکچین استفاده خواهد کرد.

ماتیاس یوگل (Matthias Jugel)، مدیر ارشد فناوری شرکت UBIRCH، اذعان کرد که این شرکت در ابتدا قصد داشت از بلاکچین های اتریوم و بیت کوین استفاده کند، اما در نهایت هزینه تراکنش ها و مقیاس پذیری باعث شد که این شرکت از استفاده از این بلاکچین ها صرف نظر کند.

به نظر می رسد که با توجه به توانایی بهتر  IOTA در مدیریت داده ها، این شرکت احتمالا از شبکه IOTA استفاده خواهد کرد.

استفاده از این نوع فناوری برای تایید واکسیناسیون با توجه به جهش پذیری این ویروس، می تواند بسیار مفید باشد. مهار کرونا اکنون بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. و یک بار دیگر به نظر می رسد که بلاکچین راه حل مناسبی برای این مشکل باشد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx