بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها | بدون محدودیت در معاملات

ارزینجا بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1203 نفر

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها

همزمان با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین هم‌وطنان، تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نیز افزایش قابل توجه‌ای داشته‌اند. اما سوال اصلی این است که کدام صرافی برای ما مناسب‌تر است و این که به طور کلی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است. در این آموزش به معرفی بهترین صرافی برای کاربران ایرانی خواهیم پرداخت. برای بررسی این موضوع باید عوامل مختلفی را در نظر بگیریم. مهمترین عواملی که بر انتخاب ما تاثیر می‌گذارند عبارتند از: امنیت صرافی، نقدینگی، تعداد ارزهای پشتیبانی شده، صلاحیت قضایی و سادگی استفاده از پلتفرم معاملاتی.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

طبق مطالب گفته شده انتخاب بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به عوامل زیادی بستگی دارد. در اینجا مهمترین فاکتورهایی که بر تصمیم ما تاثیر می‌گذارد را بررسی خواهیم کرد.

صرافی ارز دیجیتال

امنیت و میزان نقدینگی از عوامل مهمی درهنگام انتخاب صرافی هستند

امنیت

شاید مهمترین عاملی که باید درنظر بگیریم امنیت صرافی ارزهای دیجیتال است. علیرغم تعداد زیادی از نوآوری‌های تکنولوژیکی که اکنون وارد زندگی ما می‌شوند، حقیقت این است که صنعت ارزهای دیجیتال هنوز جوان است و مستعد ایرادات فراوان. یکی از بزرگترین مسائلی که صرافی ها را تحت تاثیر قرار می دهد، هک و حمله امنیتی است. هیچ صرافی ارز دیجیتالی در برابر حملات سایبری و نقض امنیتی مصون نیست، اما همه آن‌ها از نظر امنیت با یکدیگر متفاوت هستند و می‌توان با در نظر داشتن مواردی آن‌ها را مقایسه کرد.

اولین مورد این است که ببینیم یک صرافی چقدر به پروتکل های امنیتی خود توجه دارد. به عنوان مثال، یک صرافی ارز دیجیتال خوب، احراز هویت دو مرحله‌ای و همچنین اقدامات امنیتی قوی در برابر کلاهبرداری‌های فیشینگ، حملات و سایر تلاش‌های سرقت را ارائه می‌کند. برخی از پلتفرم ها از ورود بیومتریک نیز پشتیبانی می کنند. علاوه بر این‌ها نوع نگهداری دارایی‌ها در صرافی اهمیت بسیار بالایی دارد. یک صرافی معتبر و امن دارایی کاربران را در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌کند تا احتمال حملات هکری را به کف برساند. کیف پول‌های سرد نوعی از کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که به اینترنت متصل نیستند.

تنوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده

هنگام انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، معمولاً به دنبال پلتفرمی هستید که از ارزهای دیجیتالی که بیشترین معامله را انجام می‌دهند، مانند بیت کوین و اتریوم، پشتیبانی می‌کند. با وجود بیش از ۲۰۰۰۰ ارز دیجیتال، باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که صرافی‌ها نمی‌توانند همه آن‌ها را در دسترس شما قرار دهند. به طور کلی صرافی‌های ارز دیجیتال از ارزهایی پشتیبانی می‌کنند که دارای بیشترین ارزش بازار و تقاضا باشند. برای مثال از بین بیش از ۲۰هزار ارز دیجیتال، صرافی بایننس تنها از حدود ۵۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند.

نقدینگی

به بیان ساده، نقدینگی صرافی برای ارز دیجیتال میزان راحتی شما برای خرید و فروش آن ارز دیجیتال است. در واقع با وجود نقدینگی مناسب شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را به ارزهای فیات و بالعکس مبادله کنید، بدون اینکه تأثیر زیادی بر قیمت دارایی شما داشته باشد. هرچه سریعتر بتوانید دارایی را تا حد امکان، نزدیک به قیمت درخواستی خود بفروشید، نقدینگی صرافی بیشتر است. بنابراین باید به دنبال پلتفرمی باشیم که سطح نقدینگی مناسبی دارد و کاربران می‌توانند تراکنش‌ها را به سرعت و با قیمت مناسب و به صرفه انجام دهند. آیا می خواهید بدانید چگونه نقدینگی یک صرافی ارز دیجیتال را ارزیابی کنید؟ یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، بررسی حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته یک صرافی است.

رعایت مقررات

یکی دیگر از جنبه های مرتبطی که باید در هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مورد توجه قرار گیرد این است که بدانید کدام صرافی به صورت قانونی فعالیت می‌کند. همانطور که می دانیم، سهام‌های موجود در بورس به شدت قانونگذاری و بررسی شده‌اند، اما ارز دیجیتال به عنوان یک تازه وارد در صنعت مالی، هنوز به همان سطح بازار بورس مورد بررسی قرار نگرفته است. با این حال، اتحادیه اروپا و ایالات متحده به سرعت برای مهار این بخش اقدام کرده اند. به عنوان مثال، در اروپا، صرافی های کریپتویی تایید شده توسط مقامات خاصی مانند سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) و اداره رفتار مالی (FCA) مجوز دریافت می‌کنند. در همین حال، صرافی‌‌های آمریکایی همچنان با رویکرد سخت‌گیرانه‌تری دست و پنجه نرم می‌کنند، اما به طور کلی، هر صرافی که انتخاب می‌کنید باید بتواند اثبات کند که به درستی حسابرسی و ثبت شده است. در ایران نیز برخی از صرافی‌های بدون نظارت‌های قانونی فعالیت می‌کنند و از مراجع ذیصلاح تاییدیه نگرفته‌اند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

هنگام انتخاب صرافی به مسائل قانونی و مجوزهای صرافی دقا کنید

سادگی استفاده از صرافی ارز دیجیتال

چقدر با ترید آشنایی دارید؟ این یک نکته مهم در هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است. سرمایه‌گذاران تازه‌ وارد ممکن است از صرافی‌هایی که مواردی مانند اوردربوک‌ها را نمایش می‌دهند، یا رابط پیچیده‌ای با تعداد زیادی نمودار و اطلاعات دیگر دارند، احساس ترس کنند. اگر اینطور است، یک صرافی مناسب برای تازه کارها ممکن است بهترین گزینه باشد. برخی از سایت‌های صرافی ارزهای دیجیتال دارای گزینه‌های حالت پایه و حرفه‌ای هستند که به کاربران امکان می‌دهند رابط کاربری مناسب خود را انتخاب کنند. برخی دیگر به طور خاص برای کسانی طراحی شده اند که به عنوان مبتدی وارد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می شوند تا از هرگونه سردرگمی احتمالی جلوگیری کنند.

کارمزد معاملات

کارمزدها اغلب نشان دهنده یک هزینه پنهان هنگام خرید ارز دیجیتال است. صرافی ها با دریافت کارمزد از بیشتر یا همه تراکنش ها سود به دست می آورند. مطمئن شوید که متوجه شده اید که در هر صرافی ارز دیجیتال چه کارمزدی از شما دریافت می شود. برخی از صرافی‌ها توکن‌های بومی خود را دارند، مشابه اینکه اتریوم توکن بومی برای بلاک چین اتریوم است. صرافی‌ها این توکن‌ها را ایجاد می‌کنند و اغلب از آن‌ها برای دادن هزینه‌های معاملاتی با تخفیف به دارندگان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر بایننس، برای مثال، بایننس کوین (BNB) را در کیف پول بایننس خود نگه دارد، احتمالاً هزینه های کمتری را پرداخت خواهد کرد و کارمزد هر معامله ای که انجام می دهند به جای جفت ارزی که معامله می کنند به شکل BNB گرفته می شود.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی : صرافی ارزینجا

چه قصد استفاده از صرافی‌های متمرکز خارجی را داشته باشید یا صرافی های غیرمتمرکز، در هرصورت برای شروع باید ریال خود را به یک ارز دیجیتال تبدیل کنید. بدین منظور ابتدا باید در یک صرافی داخلی عضو شده و فرایند احراز هویت خود را تکمیل کنید. فاکتورهایی که پیشتر باهم بررسی کردیم، برای انتخاب یک صرافی داخلی نیز صدق می‌کند. ارزینجا، پلتفرم معاملاتی و آموزشی جامع رمز ارز ها است که از سال ۹۶ با هدف خدمت رسانی و بی نیاز کردن کاربران ایرانی از پلتفرم های خارجی، شروع به فعالیت کرده است. ارزینجا توانسته با پشتیبانی بیش از ۵۰۰ رمز ارز و بیش از ۳۰۰ هزار کاربر به یکی از بزرگترین بازارهای ارز دیجیتال در ایران از نظر کاربران تبدیل شود.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

ارزینجا یک صرافی ایرانی است که از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است

ارزینجا با تکیه بر دانش و توانایی افراد متخصص حوزه تکنولوژی و ارزهای دیجیتال توانسته است راه را برای فعالیت کاربران ایرانی در بازارهای مالی بین المللی هموارتر کند. خدماتی نظیر خرید، فروش و تبدیل بیش از ۵۰۰ رمزارز در سریع‌ترین زمان و با کمترین کارمزد ممکن، ارائه خدمات کیف پول شخصی امن به تمامی کاربران، ارائه اپلیکیشن معاملاتی برای اندروید و iOS، احراز هویت آسان و سریع و… این صرافی را به یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال در ایران تبدیل کرده است. علاوه بر این کارشناسان ارزینجا به صورت شبانه‌روزی در حال حفظ امنیت و حل مشکلات مربوط به کاربران هستند و همه می‌توانند از طریق چت آنلاین، ارسال تیکت و تماس تلفنی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx