رویدادهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی در یک نگاه در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۲

رویدادهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی در یک نگاه در تاریخ 12 مارس 2022
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 948 نفر

رویدادهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی در یک نگاه در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۲

برای اشاره به رویدادهای اقتصادی لازم است بدانید که در روز گذشته جلسه‌ای در رابطه با تحریم شرکت متا در روسیه برگزار شد، همچنین شاخص‌های بسیار مهم ایالات متحده نیز کاهش یافت.

 

شاخص‌های اصلی ایالات متحده در روز جمعه به سرعت بعد از سودهایی که بدست آورده بودند، که منجر به کاهش در شرکت‌های در حال رشد بزرگ از جمله اپل (AAPL)، مایکروسافت (MSFT)، تسلا (TSLA) و متا پلتفرم (FB) شد.

شاخص S&P 500 (SPX) و Nasdaq Composite (IXIC)  نیز به ترتیب ۱.۳٪ و  ۲.۲٪ کاهش یافتند ولی Blue-chip Dow (DJI) حدود ۰.۷٪ کاهش یافت.

دادستان های روسیه از یک دادگاه خواستند تا پلتفرم متا را به عنوان یک “سازمان افراطی” معرفی کند و این قانون گذار ارتباطات گفت که از ۱۴ مارس دسترسی به اینستاگرام متا را محدود می کند. والدین فیس بوک قوانین ساختاری خود را به گونه‌ای تغییر دادند تا کاربران بتوانند “مرگ بر روس های مهاجم” در این شبکه در چارچوب جنگ با اوکراین فریاد بزنند.

سرمایه گذاران نیز در آستانه نشست هفته آینده فدرال رزرو و انتظار افزایش نرخ بهره، نگران بودند.

روسیه از زمان تهاجم این کشور به اوکراین حدود دو هفته پیش با تحریم های متعددی از سوی ایالات متحده و دیگر کشورها مواجه شده است. روز جمعه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به متحدانش پیوست تا در تجارت به مسکو ضربه وارد کنند و صندوق‌های توسعه این کشور را تعطیل کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه گفت که اوکراین به یک “نقطه عطف استراتژیک” در درگیری با روسیه رسیده است، اما به نظر می‌رسد که نیروهای روسی برای حمله احتمالی به کیو، پایتخت این کشور، در حال آماده سازی خود هستند.

در مدت زمان یک هفته، شاخص SPX با کاهش  ۲.۹%همراه بود و شاخص IXIC  نیز ۳.۵% سقوط کرد. DJI هم ۲% از دست داد. با این احتساب این شاخص پنج هفته متوالی سقوط کرده است.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx