گول پترو (PTR) نیویورکی را نخورید!

گول پترو (PTR) نیویورکی را نخورید!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3245 نفر

گول پترو (PTR) نیویورکی را نخورید!

صرافی آمریکایی BitMart ارز دیجیتالی به اسم پترو (PTR) را لیست کرد که البته ربطی به پتروی ونزوئلایی ندارد! اما رشد خوبی کرده است.

در پی تحریم های شدید ایالات متحده علیه این کشور، ونزوئلا اقدام به راه اندازی ارز دیجیتال خود با پشتوانه ی نفت کرده است. حالا یک صرافی نیویورکی یک توکن با همین اسم را لیست کرده است!

البته دولت ونزوئلا هنوز از ارتباط خود با این ارز چیزی نگفته است. اما بررسی ها نشان می دهد این توکن هیچ ربطی به پتروی نفتی ندارد. در واقع پتروی اصلی فقط در ۷ صرافی داخل کشور ونزوئلا به فروش می رسد و امکان خرید بین المللی آن وجود ندارد.

 

سو استفاده از اسم پترو؟

ارزش این توکن تازه لیست شده در این صرافی امریکایی به خاطر تشابه اسمی، رشد در خورد توجهی داشته است. البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی میفتد.

در سال ۲۰۱۸ نیز پس از معرفی این رمز ارز نفتی، ارز دیجیتال پترو دلار با نماد XPD رشد ۲۰۰۰ درصدی کرد! که بر روی نمودار مشهود است.

به نظر می رسد این کار واقعا “سو استفاده” است. چرا که تبلیغاتی هم که برای این ارزهای دیجیتال منتشر می شود گمراه کننده است و تلویحا آن ارز را با ارز دیجیتال معروف مرتبط می سازد.

معرفی ارز دیجیتال یرن ۲ فایننس (Yearn2 finance) نیز ازهمین جنس است. زیرا ممکن است این ارز با  یرن فایننس (Yearn Finance) و یرن فایننس ۲ (DFI.money) اشتباه شود.

 

پترو در ونزوئلا

این ارز دیجیتال در ونزوئلا کاربردی شده است. حتی قرار است وسیله ای برای مالیات ها در شرایط تحریمی باشد. ضمنا از آن جایی که پشتوانه ی نفتی دارد، ارز ارزشمندی تلقی می شود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx