یورو دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد بود

یورو دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد بود
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3007 نفر

یورو دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد بود

اتحادیه اروپا در چند وقت گذشته به دنبال جایگزینی ارز این اتحادیه با یورو دیجیتال بوده است. کشورهای این اتحادیه نیز رقابت تنگاتنگی برای پیش تازی در این عرصه با یکدیگر داشته اند.
حالا به گفته رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا، کریستین لاگارد (Christine Lagard)، هر ارز دیجیتالی که در اتحادیه اروپا راه اندازی شود، به طور کامل بجای ارزهای سنتی این اتحادیه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا

رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا

لاگارد در یک نشست آنلاین مجمع پارلمانی فرانسه و آلمان در ۲۱ سپتامبر اظهار داشت که این بانک در حال بررسی “مزایا، خطرات و چالش های عملیاتی” ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا (CBDC) است. با وجود استفاده از ارز دیجیتال در این اتحادیه، ارزهای سنتی احتمالا به طور کامل حذف نخواهند شد.

آینده نامشخص ارز دیجیتال

در تاریخ ۱۰ سپتامبر لاگارد اعلام کرد که اتحادیه اروپا هنوز برای عرضه یوروی دیجیتال به جمع بندی و تصمیم نهایی نرسیده است. به گفته وی یک گروه ویژه برای بررسی اثرات بالقوه ارز دیجیتال در اروپا “در هفته های آینده” اعلام خواهد شد.
لاگارد مدت هاست که از توسعه یوروی دیجیتال توسط بانک مرکزی و حرکت به سوی دیجیتالی شدن حمایت کرده است. در سپتامبر گذشته، هنگامی که او رییس صندوق بین المللی پول بود گفت که او با دید مثبت و نگاهی باز از سازگاری نهادهای اتحادیه اروپا با شرایط مالی در حال تغییر اطمینان حاصل خواهد کرد.
خانم لاگارد تاکید کرد که هم اکنون اتحادیه اروپا با توجه به شرایط ایجاد شده توسط همه گیری ویروس کرونا، با یک بحران بی سابقه روبه رو شده است و بهبود این شرایط بستگی به کنترل ویروس دارد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx