سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال توسط ۰.۰۱ درصد از بانک ها

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 445 نفر

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال توسط ۰.۰۱ درصد از بانک ها

بر اساس گزارش جدید بانک تسویه بین المللی (BIS) علیرغم پذیرش فزاینده ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در سراسر جهان، مجموع بانک هایی که بر روی این دارایی ها سرمایه گذاری کرده اند هنوز خیلی کم است. کمیته نظارت بانکی BIS در گزارش نظارتی خود که در ۳۰ سپتامبر منتشر شد اشاره کرد، به طور خاص، کل ارزش ارزهای دیجیتالی که توسط بانک ها روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری شده است در سراسر جهان به حدود ۹.۴ میلیارد یورو (۹.۱۸ میلیارد دلار) می رسد.

طبق این گزارش، مجموع بانک های سرمایه گذاری کرده بر روی رمزارزها تقریباً ۰.۱۴ درصد از بانک هایی را شامل می شود که سرمایه گذاری های خود را گزارش می کنند.

فقط ۰.۰۱٪ در تمام بانک ها

علاوه بر این، موسسه مالی بین المللی اعلام کرد:

با در نظر گرفتن کل نمونه بانک‌های مشمول در تمرین نظارت بازل III (یعنی آن‌هایی که سرمایه گذاری های خود روی ارزهای دیجیتال را گزارش نمی‌کنند)، این مقدار به ۰.۰۱ درصد از کل بانک ها کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، این گزارش همچنین نشان می‌دهد که رمزارها به‌طور نابرابر در بین بانک‌ها توزیع شده‌اند، به طوری که دو بانک بیش از نیمی از سرمایه گذاری روی رمزارزها را تشکیل می‌دهند و چهار بانک دیگر کمتر از ۴۰ درصد باقی مانده‌ها را تشکیل می‌دهند.

بدبینی BIS نسبت به سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

شایان ذکر است که در اواخر ژوئن، BCBS  در سند مشورتی خود با عنوان «مشاوره دوم در مورد برخورد محتاطانه با ارزهای دیجیتال» پیشنهادی برای محدود کردن مجموع مواجهه بانک‌ها با «سرمایه‌های دیجیتال گروه ۲ به ۱ درصد از سرمایه ردیف اول» ارائه کرده بود.

در اوایل ماه ژوئن، BIS  با صدور هشدارهایی مبنی بر اینکه «کریپتو نمی‌تواند نقش اجتماعی پول را ایفا کند، تردید خود را نسبت به ارزهای دیجیتال تأیید کرد». و اینکه فروش قابل توجه ارزهای دیجیتال در آن زمان نشان دهنده تحقق پیش بینی های آن در مورد خطرات مالی غیرمتمرکز (DeFi) بود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx