گزارش ها، بانک‌های مرکزی را وادار می‌کند تا روی قابلیت همکاری در زمینه ارزهای دیجیتال با یکدیگر کار کنند

CBDC
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2446 نفر

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی

آژانس‌ بین‌الملل از بانک‌های مرکزی می‌خواهد که قابلیت همکاری را در مراحل اولیه طراحی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) در نظر بگیرند.

کمیته پرداخت‌ و زیرساخت‌های بازار، بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) مرکز نوآوری BIS، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی گزارشی را روز دوشنبه منتشر کردند که در آن به سه گزینه برای قابلیت همکاری فرامرزی پرداخته شد، که چالش‌هایی از جمله هزینه های بالا، سرعت کم، دسترسی محدود و عدم شفافیت را برطرف می‌کند.

اطلاعیه اخیر پاسخی بود به گزارش کمیته پرداخت‌ها و زیرساخت‌های بازار در سال ۲۰۲۰; که ۱۹ بلوک ساختمانی را برای افزایش پرداخت‌های فرامرزی شناسایی کرد. به گفته نویسندگان، بیشتر فعالیت روی CBDC ها تاکنون بر روی اهداف سیاست داخلی متمرکز شده است. آنها در ادامه به بررسی متغیرهایی مانند دسترسی ارائه دهندگان خدمات پرداخت (PSP); و افراد غیرمقیم به CBDC های عمده و خرده فروشی و تعامل با زیرساخت های غیر CBDC پرداختند.

سه رویکرد به قابلیت همکاری مورد بررسی قرار گرفت. سازگاری، یا پذیرش استانداردهای مشترک، کار PSP ها را در سراسر سیستم ها آسان تر می کند. پیوندهای متقابل به شرکت کنندگان در سیستم اجازه می دهد تا توافق نامه های قراردادی، پیوندهای فنی; استانداردها و اجزای عملیاتی را برای انجام تراکنش های بین سیستم ها ایجاد کنند. پیوندهای متقابل را می توان از طریق چندین مدل به دست آورد. در نهایت، یک سیستم فنی واحد می تواند میزبان چندین CBDC باشد.

همکاری بین‌المللی در طراحی CBDC برای غلبه بر چالش‌های پرداخت فرامرزی ضروری است و بسیاری از ویژگی‌های طراحی آن در پروژه‌های متعددش که در حال حاضر در دست اجرا هستند، بلاتکلیف باقی می‌مانند. در این گزارش آمده است که تحقیقات به سرعت در حال انجام است; بنابراین باید از فرصت برای هماهنگی استفاده کرد.هماهنگی ویژگی‌های طراحی می‌تواند به CBDC ها کمک کند تا از دام‌های پیش‌بینی نشده اجتناب کنند; و تلاش‌های رایج برای شناخت مشتری و اعمال ضد پول‌شویی را بهبود بخشند. این گزارش خاطرنشان کرد که سه رویکرد تعامل پذیری که در این گزارش مورد بحث قرار گرفته است; متقابلاً منحصر به فرد نیستند، اگرچه همه آنها شامل مبادله هستند.

 

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx