ایردراپ منتل، راهنمای جامع دریافت ایردراپ توکن MNT

ایردراپ منتل
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 996 نفر

بیت‌دائو (BitDao)، بزرگ‌ترین سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) جهان، شبکه لایه ۲ منتل (Layer 2 Mantle) خود را در نسخه آزمایشی راه‌اندازی کرده است و ممکن است یک ایردراپ (airdrop) برای کاربران اولیه، زمانی که این زیرساخت در شبکه اصلی فعال شود، منتشر کند. بیایید ببینیم که چگونه شبکه را در تست‌نت آن امتحان کنیم و از چه پروتکل‌هایی استفاده کنیم تا شانس کسب ایردراپ توکن MNT را داشته باشیم.

منتل چیست و چگونه کار می‌کند؟

منتل یک بلاک چین لایه ۲ اتریوم است که با استفاده از یک رویکرد ماژولار که می‌تواند هزینه‌های پایین و امنیت بالا را ارائه دهد، مقیاس‌پذیری فوق‌العاده بالا را هدف قرار داده است. این نوع زیرساخت، فرآیند اجماع، داده‌ها و فعالیت‌های اجرایی را از لایه اصلی شبکه جدا می‌کند تا بر اساس فعالیت مورد درخواست، زمینه‌های تخصصی متفاوتی پوشش دهد. منتل این فرآیند ماژولار را با ترکیب رول‌آپ‌های اتریوم با لایه داده غیرمتمرکز مدیریت می‌کند. به طور خاص، رول آپ‌ها، توان عملیاتی بالایی را در اکوسیستم سازگار با اپلیکیشن‌های ماشین مجازی اتریوم (EVM) فراهم می‌کند. در مقایسه با سایر بلاک‌چین‌ها، این نوع لایه ۲ دارای مزایای زیادی مانند عملکرد فوق مقیاس‌پذیر (hyper-scalable)، امنیت بی‌سابقه، هزینه کم عملیات و تمرکززدایی فرایندهای تصمیم‌گیری شبکه است. منتل نشان‌دهنده اولین آزمایش بلاک چین لایه ۲ است که توسط یک DAO که سازمان مستقل بیت‌دائو است، آغاز شده است.

چند روز پیش، پیشنهادی با عنوان «بهینه‌سازی برند، توکن و توکنومیکس» در جامعه این بلاکچین تصویب شد که به‌موجب آن رسماً ادغام اکوسیستم، محصولات، توکن BIT و حاکمیت بیت‌دائو تحت یک نام تجاری واحد به نام دقیقاً منتل (Mantle) را تأیید کرد. به‌این‌ترتیب، تمام جهانی که حول بیت‌دائو می‌چرخد، توسط منتل نمایش داده خواهد شد که نه‌تنها نقش راه‌حل لایه ۲ را برعهده خواهد داشت، بلکه تمام فعالیت‌هایی که تابه‌حال توسط این سازمان مدیریت شده‌اند، تحت نام منتل خواهند بود. همچنین یک تغییر نام تجاری برای توکن BIT برنامه‌ریزی‌شده است که در فرایندی به MNT تغییر نام می‌دهد که در آن دارندگان توکن می‌توانند به‌تدریج یک واحد آن را به ۳/۴ توکن MNT تبدیل کنند.

شبکه منتل در حال حاضر در تست‌نت (فاز آزمایشی) است و باتوجه‌به اینکه تمایل بیت‌دائو برای گنجاندن ویژگی‌هایی مشابه با ارتقاءپذیری و ضرب (minting) توکن ARB و OP token، در آخرین پروپوزال حاکمیتی آن نوشته شده است، احتمال انجام یک ایردراپ به کاربران اولیه این زیرساخت وجود دارد.

توکن منتل

شبکه منتل در حال حاضر در تست‌نت (فاز آزمایشی) است

منتل و ایردراپ برای کاربران تست‌نت

همان‌طور که پیش‌بینی شده، به کسانی که در فاز تست‌نت از شبکه منتل استفاده می‌کنند ممکن است با یک ایردراپ در آینده، با دریافت توکن MNT که ویژگی‌های توکنومیک توکن BIT را نیز داراست، پاداش داده شود. اگر به‌دقت به اطلاعات مربوط به میزان در گردش و حداکثر عرضه توکن BIT نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که تنها قسمت کوچکی از توکن‌ها در بازار قرار دارند، درحالی‌که بخش اعظم آن هنوز در دست بیت‌دائو است.

نحوه کار کردن با منتل جهت دریافت ایردراپ توکن MNT

  1. اولاً، لازم است که دارای یک کیف پول غیرمتمرکز مانند متامسک (MetaMask) باشید. اگر آن را ندارید، می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.
  2. پس از آن، باید مقداری توکن GETH را هولد کنید که یک توکن آزمایشی (بی‌ارزش) است که معمولاً برای شبکه Goerli Ethereum، یک شبکه آزمایشی اکوسیستم اتریوم استفاده می‌شود.
  3. بعد از آن، شما باید به این وب‌سایت بروید، حساب توییتر خود را متصل کرده و حداقل هزار توکن BIT را ضرب (mint) کنید. به طبع، هیچ هزینه واقعی برای این کار لازم نیست.
  4. در نهایت، پس از به‌دست‌آوردن توکن‌های BIT در تست‌نت، شما باید به بخش «بریج» بروید و چند کار کوچک را انجام دهید. به طور دقیق‌تر، لازم است توکن های تست GETH و BIT را از طریق آیتم “deposit” واریز کنید و سپس تراکنش‌ها را تایید کنید. همین فرآیند را می‌توان با برداشت توکن‌های قرار داده شده در «استیکینگ فیک»، به‌صورت معکوس انجام داد.
ایردراپ منتل

هرچه قدم‌های بیشتری برداشته شود، شانس انتخاب‌شدن برای دریافت ایردراپ بیشتر می‌شود

هرچه قدم‌های بیشتری برداشته شود، شانس انتخاب‌شدن برای دریافت ایردراپ بیشتر می‌شود، البته این بار با توکن های MNT واقعی و باارزش.

اقدامات دیگر برای دریافت ایردراپ منتل

پس از فاز ساخت توکن‌های تستی BIT و واریز آنها در صفحه تست‌نت منتل، حال بیایید ببینیم کدام کارهای دیگر را برای کسب ایردراپ توکن MNT باید انجام دهیم.

بدون شک، ازآنجایی‌که منتل تابع سازمان غیرمتمرکز بیت‌دائو است و لیست‌کردن توکن MNT توسط آن مدیریت خواهد شد، بهتر است در پیشنهادهای حاکمیتی که توسط جامعه آن ارائه می‌شوند، شرکت کنیم. شما می‌توانید در هر پیشنهادی در این صفحه رای دهید که باید پیش از آن مقدار اندکی از توکن BIT (نه در تست‌نت) را تهیه کنید که می‌توانید این کار را در صرافی Uniswap v3 انجام دهید.

می‌توانید از بین کارهای دیگری که باید آن‌چین (on-chain) انجام شود، با تست کردن پروتکل‌ها در اکوسیستم منتل شروع کنید. این شامل پروژه‌های دیفای (DeFi) مانند پولسار نتورک (Pulsar Network) و فیوژن‌ایکس (FusionX) است. تنها کاری که باید انجام شود انجام چند مبادله توکن و ارائه نقدینگی به پروتکل‌ها است: هر اقدامی می‌تواند کاملاً رندوم انجام شود، زیرا ما در شبکه آزمایشی هستیم و خطر از دست‌دادن پول را نداریم. مهم این است که عملیات را به‌صورت دوره‌ای تکرار کنید تا به عنوان یک کاربر فعال در جامعه ظاهر شوید.

تا زمانی که لایه ۲ منتل در مرحله آزمایش قرار دارد، استراتژی‌های زیادی وجود ندارد که بتوانیم برای هدف‌گرفتن ایردراپ آن استفاده کنیم. هنگامی که شبکه اصلی فعال شود (و اگر MNT هنوز در صرافی‌ها فهرست نشده باشد)، ممکن است تاکتیک‌ها را تغییر دهیم و شروع به ارائه نقدینگی (واقعی) به پروتکل‌ها، خرید NFT، انجام معاملات و غیره کنیم. در حال حاضر کافی است در حوزه حاکمیت فعال باشید، برخی از توکن‌های BIT را به‌صورت رایگان در شبکه آزمایشی استخراج کنید و پولسار نتورک و فیوژن‌ایکس را امتحان کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سجاد فراهانی
سجاد فراهانی
7 ماه ها قبل

سلام برای ایردراپ منتل تو مرحله ۳ گفتین به این وبسایت مراجعه کنید و توکن bit مینت کنیم . ولی هیچ لینکی نذاشتین. تو چه سایتی باید بریم؟

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx