ارزهای دیجیتال، تحولی عظیم در سیستم مالی کشور ها

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 434 نفر

ارزهای دیجیتال سیستم های مالی کشورها را دگرگون خواهند کرد

دولت ها در سراسر جهان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را به عنوان وسیله ای برای بهبود سیستم پولی فیات موجود می بینند. یک گزارش در نشریه صندوق بین‌المللی پول (IMF) عنوان کرد که مهارت فنی ارزهای دیجیتال که توسط اعتماد اساسی بانک مرکزی پشتیبانی می‌شود، کلید ایجاد یک اکوسیستم پولی غنی است.

در نشریه ای که به معاون مدیر عامل صندوق بین المللی پول، آگوستین کارستنز و مدیران بانک تسویه بین المللی، جان فراست و هیون سونگ شین نسبت داده می شود، آمده است:

فناوری های دیجیتال آینده روشنی را برای سیستم پولی نوید می دهند.

یک مطالعه بانک تسویه بین المللی در ماه ژوئن نشان داد که ارزهای دیجیتال از اکوسیستم‌های فیات برای دستیابی به اهداف سطح بالای یک سیستم پولی در آینده پیشی می‌گیرند.

برخی از مهم‌ترین نقص‌هایی که مانع از پذیرش ارزهای دیجیتال امروزی می‌شود، که توسط مدیران بانک تسویه بین المللی نیز به آن اشاره شده است، ازدحام در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و اتکا به دارایی‌های بی‌ثبات است.

CBDCهای (ارزهای دیجیتال بانک مرکزی) بزرگ و کوچک به طور بالقوه می توانند توانایی هایی را از اکوسیستم کریپتو به ارث ببرند که به نفع کاربران نهایی است:

بخش خصوصی با پذیرش هسته اعتمادی که توسط پول بانک مرکزی ارائه می‌شود، می‌تواند بهترین فناوری‌های جدید را برای تقویت یک اکوسیستم پولی غنی و متنوع اتخاذ کند.

همچنین به بانک‌های مرکزی توصیه می‌کند که از نوآوری‌هایی مانند توکن‌سازی استفاده کنند تا امکان خرید با استفاده از چندین ارز فیات را فراهم کنند که به نفع تجار و مشتریان است.

تاثیر اقتصاد جهانی بر کریپتو

پیش‌بینی بدبینانه صندوق بین‌المللی پول در مورد کندی اقتصاد جهانی، نگرانی‌ها را در مورد رکود آینده در بازار ارزهای دیجیتال را افزایش داد. کوین تلگراف قبلا گزارش داده بود که بازارهای بیت کوین احتمالاً زمانی که ابهام در مورد وضعیت فعلی اقتصاد و تنش‌های ژئوپلیتیکی برطرف شود، بهبود خواهند یافت.

با این حال، صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کرد که انحلال‌ها، ورشکستگی‌ها و زیان‌های مختلف در شرکت‌های بزرگی مانند سلسیوس، تری اروز کپیتال و وویجر دیجیتال هلدینگ تنها تأثیر جزئی بر سیستم‌های مالی سنتی داشته است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx