صرافی رابین هود؛ معرفی و آموزش نحوه کار آن

صرافی رابین هود
  • زمان مطالعه: 18دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1808 نفر

مقدمه

رابین هود (Robinhood)، یک کارگزار فناوری مالی است که استراتژی معاملاتی نوآورانه‌ای را به عرصه سرمایه‌گذاری وارد کرد تا تمامی معامله‌گران بتوانند با حداقل سرمایه وارد بازار کریپتو شوند. محبوبیت این صرافی از زمان همه‌گیرشدن کووید-۱۹ و آغاز قرنطینه‌ها بیشتر شد. در این بازه زمانی میلیون‌ها نفر به صورت آنلاین در خانه به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مختلف سهام، ETF، معاملات دیجیتالی و غیره مشغول شدند. سپس درآمد سالانه صرافی رابین هود به بالاترین میزان خود رسید و این پلتفرم معاملاتی در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب درآمد ۹۵۸ میلیون دلاری شد. این آمار نشان‌دهنده ۲۴۵.۱۸ درصد افزایش بازدهی این صرافی نسبت به سال ۲۰۱۹ است. در ادامه از این مقاله می‌خواهیم معرفی صرافی رابین هود و نحوه کار آن پرداخته و نکات ثبت نام در این پلتفرم را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آشنایی با صرافی رابین هود

 

صرافی رابین هود یک ارائه‌دهنده خدمات مالی است که در سال ۲۰۱۳، تأسیس شد. از بنیان‌گذاران این شرکت می‌توان به کارآفرینان ولادیمیر تنف (Vladimir Tenev) و بایجو بات (Baiju Bhatt) اشاره کرد. معمولاً پلتفرم‌های معاملاتی مشهوری مانند کوین بیس و بایننس، برای انجام معاملات خود حداقل موجودی تعیین می‌کنند که درست در همین‌جا تفاوت صرافی ارز دیجیتال رابین هود مشخص می‌شود.

صرافی رابینهود

هدف اصلی بنیان‌گذاران این صرافی ارائه یک پلتفرم معاملاتی بدون کمیسیون است که به‌تمامی معامله‌گران از سراسر جهان اجازه می‌دهد بدون تعیین سقف حداقل موجودی، به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مشغول شوند. این یک ایده جدید در زمینه تجارت محسوب می‌شود و فرصتی خارق‌العاده را در اختیار معامله‌گران تازه‌کار یا خرده‌فروشی می‌گذارد. صرافی رابین هود اولین کارگزاری مالی بود که تصمیم به حذف حداقل موجودی برای مبادلات گرفت، اما پس از این صرافی پلتفرم‌های مبادلاتی دیگری نیز این روش را پذیرفتند. تا جایی که برخی از کارگزاری‌های مالی جهانی به تقلید از رابین هود سقف حداقل موجودی برای معاملات را از میان برداشتند.

مدل معاملاتی صرافی رابین هود

رابین هود یکی از صرافی‌های محبوب جهانی است که با ابداع مدل معاملاتی منحصربه‌فرد خود روزانه کاربران بیشتری را برای سرمایه‌گذاری جذب می‌کند. این پلتفرم در هر دو نسخه دسکتاپ و اپلیکیشن موبایلی قابل‌استفاده بوده و از رابط کاربرپسندی برخوردار است. این ارائه‌دهنده خدمات مالی فرایند سرمایه‌گذاری را تسهیل کرده و چالش‌های اصلی شرکت‌های سنتی را رفع می‌کند. البته شایان‌ذکر است محبوبیت این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ از طریق سهام‌های میم (meme stock) و جریان فشرده‌سازی Gamestop، افزایش یافت.

سهام گیم استاپ (Gamestop) یک فروشگاه زنجیره‌ای بازی‌های ویدیویی است که به طور ناگهانی در عرض دو هفته رشد ۱۳۴ درصدی را تجربه کرد. علت این افزایش نرخ سهام پیوستن معامله‌گران خرده‌فروش به گروه‌های بزرگ بود که همگی برای خرید سهام اقدام کرده و در نهایت منجر به افزایش قیمت سهام گیم استاپ شدند. این در حالی است که انتظار می‌رفت ارزش سهام گیم استاپ به دلیل قدیمی بودن مدل تجاری آن و داشتن روند نزولی، کاهش یابد. اما به لطف خرید جمعی معامله‌گران خرد و تشکیل گروه بزرگی از سرمایه‌گذاری، روند نزولی برای این شرکت رقم خورد. درست در همین زمان صرافی رابین هود اهمیت معاملات خرد را نشان داد و از همین مدل معاملاتی در خدمات خود استفاده کرد.

صرافی رابین هود چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم رابین هود به رابط کاربرپسند و تجارت آسان شهره دارد. این صرافی به‌گونه‌ای طراحی شده است که سرمایه‌گذاری بی‌دغدغه و تسهیل‌شده را برای کاربران به ارمغان بیاورد و معاملات بدون کمیسیون را شکل دهد. درواقع اپلیکیشن تجاری رابین هود مدل ساده کسب‌وکار را به علاقه‌مندان بازارهای سهام، کریپتوکارنسی، ETF و سایر خدمات حوزه مالی ارائه می‌دهد. نحوه کارکرد این کارگزاری به‌گونه‌ای است که برای معامله‌گران تازه‌کار و همچنین افرادی که سرمایه چندانی برای ورود به بازارهای مالی در اختیار ندارند، فرصت جدیدی ایجاد کند. علاوه بر این، شرکت فین‌تک (fintech company) به کاربران خود وعده می‌دهد که امکان خرید بخش کوچکی از سهام یا صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) را داشته باشند. این بدان معناست که دیگر نیازی نیست معامله‌گران کل سهام را خریداری کنند و این به نفع سرمایه‌گذارانی است که خرده‌فروشی می‌کنند.

صرافی رابین هود

صرافی رابین هود

شرایط ثبت‌نام در صرافی رابین هود

رابین هود یک سرویس ارائه‌دهنده خدمات مالی مستقر در ایالات متحده است که تنها از طریق وب و اپلیکیشن موبایلی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این پلتفرم آماده خدمات‌رسانی به‌تمامی کشورها است. اما دراین‌بین شرایط و ضوابطی برای استفاده از این پلتفرم منحصربه‌فرد وجود دارد که در ادامه ذکر کرده‌ایم:

  • برای ورود به صرافی رابین هود و ساخت حساب در این پلتفرم، شما باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • داشتن شماره‌تلفن معتبر
  • ارائه اطلاعات هویتی واضح و صحیح
  • ارائه نشانی دقیق از محل اقامت
  • نشانی مسکونی
  • شهروند یا مقیم دائم ایالات متحده باشید یا ویزای معتبر ایالات متحده داشته باشید.

آموزش ثبت‌نام در صرافی رابین هود

نحوه ساخت اکانت در رابین هود و خریدوفروش ارز دیجیتال در این صرافی بسیار آسان است و نیاز به گذراندن مراحل پیچیده‌ای ندارد. برای این کار تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن رابین هود را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و یا وارد وب‌سایت رسمی آن شوید. توجه داشته باشید این اپلیکیشن بر روی گوشی‌های همراه اندروید و ios، قابل‌نصب است.
  2. فرقی ندارد از طریق کدامیک از روش‌های وب‌سایت یا اپلیکیشن وارد رابین هود شدید، در این بخش باید یک حساب کاربری بسازید.
  3. ثبت اطلاعات هویتی بخش بعدی‌ای است که باید برای ساخت حساب کاربری به پلتفرم ارائه دهید. در این بخش شما باید اطلاعاتی همچون نام، آدرس ایمیل، آدرس محل زندگی و شماره شناسایی خود را وارد کنید.
  4. در مرحله آخر تنها کافی است یک حساب بانکی معتبر را به پلتفرم متصل کنید تا در راستای واریز پول به‌حساب مورداستفاده قرار بگیرد. حالا با خیال راحت می‌توانید تا هر مقدار که می‌خواهید معامله کنید.

نحوه خریدوفروش در صرافی رابین هود

همان قدر که ثبت‌نام در پلتفرم رابین هود ساده است، خریدوفروش و ثبت معاملات در این صرافی نیز آسان است. کارگزاری رابین هود در این زمینه با انجمن فروش اوراق بهادار جهانی نزدک (NASDAQ) شریک است تا بتواند قیمت‌ها و داده‌های بازار را درزمان درست و واقعی به معامله‌گران ارائه دهد. این امر در تصمیم‌گیری آگاهانه و صحیح سرمایه‌گذاران تأثیر مستقیم داشته و معامله‌گران می‌توانند از تنوع دارایی دلاری، کریپتویی، سهام و صندوق ETF در معاملات خود استفاده کنند. در ادامه مراحل خرید ارز دیجیتال در صرافی رابین هود را شرح داده‌ایم که مراحل فروش نیز دقیقاً به همین شکل صورت می‌گیرد.

  • وارد صفحه جزئیات ارز دیجیتال در اپلیکیشن شده و به بخش (Trade) بروید.
  • برای خرید گزینه (Buy) و برای فروش گزینه (Sell) را انتخاب کنید.
  • از گوشه سمت راست بالای صفحه بر روی گزینه (Order Types) کلیک کنید.
  • حالا کافی است نوع سفارش را مشخص کنید.

چه مقدار سرمایه برای شروع معاملات در پلتفرم رابین هود نیاز است؟

صرافی رابین هود

رابین هود یک پلتفرم معاملاتی انعطاف‌پذیر است که مدل تجاری برای پذیرش هر نوع سرمایه‌گذاری را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. از همین روی از شرکت‌ها و معامله‌گران حرفه‌ای گرفته تا کاربران خرده‌فروش و سرمایه‌گذاران نوپا می‌توانند با حداقل ۱ دلار، در این صرافی به ساخت حساب بپردازند. این صرافی به سرمایه‌گذاران خرد اجازه می‌دهد بدون داشتن سرمایه زیاد در بازارهای مالی فعالیت کرده و بدون نیاز به حداقل موجودی، در این پلتفرم به معامله مشغول شوند. همچنین این بدان معناست که تمامی کاربران می‌توانند به‌جای خرید کل سهام، تنها بخشی از سهام را که توانایی خرید آن را دارند دریافت کنند.

امنیت صرافی رابین هود چگونه است؟

صرافی رابین هود

صرافی رابین هود تا این لحظه حدود ۲۲ میلیون کاربر فعال دارد که به ترید و سرمایه‌گذاری در این پلتفرم مشغول هستند. البته لازم به ذکر است تعداد کاربران فعال این صرافی از سال ۲۰۲۱ که پلتفرم در اوج محبوبیت خود قرار داشت کاهش‌یافته است. اینجاست که سؤال پیش می‌آید چرا صرافی رابین هود فرایند معامله بدون کمسیون را برای این حجم از کاربر امکان‌پذیر می‌کند؟ آیا معامله در این صرافی ایمن است؟ در این بخش اطلاعات به‌دست‌آمده از رابین هود تا به امروز را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم تا خودتان تصمیم بگیرید. در این باره باید بگوییم که رابین هود یک ارائه‌دهنده خدمات مالی سخت‌گیر است که از قوانین سفت و سختی برای ارائه موارد مالی پیروی می‌کند. صرافی رابینهود از قوانین مالی پیروی می‌کند که توسط ایالات متحده تعیین شده و همچنین در سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (Finra) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، ثبت شده است. این ارگان‌ها توسط پلیس فدرال اداره می‌شوند و قوانین سرمایه‌گذاری برای کارگزاران را تنظیم می‌کنند. علاوه بر نظارت سخت‌گیرانه‌ای که توسط ارگان‌های رسمی بر روی صرافی رابین هود است، در سال ۲۰۲۱ اطلاعات نادرست این پلتفرم باعث سوق‌دادن سرمایه‌گذاران به معاملات پرریسک شد که طی آن رابین هود جریمه ۷۰ میلیون‌دلاری پرداخت کرد. همچنین باید گفت که این صرافی پوشش کافی برای حمایت از سرمایه‌گذاران اوراق بهادار (SIPC)، را ارائه می‌دهد. درواقع این صرافی وجوه کاربران را تا سقف ۵۰۰,۰۰۰ دلار بیمه می‌کند.

رابین هود از چه راه‌هایی به کسب‌درآمد می‌رسد؟

شاید این سوال که «اگر صرافی رابین هود برای معاملات خود کمیسیون نمی‌گیرد پس چطور کسب‌درآمد دارد؟» برای شما نیز پیش آمده باشد. در اینباره باید بگوییم رابین هود مدل تجاری متفاوتی دارد و عمده کسب‌درآمد این پلتفرم را می‌توان پرداخت‌هایی که از جریان سفارشات به دست می‌آید دانست. جریان سفارش(Order Flow) نوعی استراتژی تجاری است که توسط برخی از کارگزاری‌هایی همچون رابین هود مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش زمانیکه کاربران سفارشات خود را در پلتفرم ثبت می‌کنند، این سفارشان به بازارسازان خودکار و یا شرکت‌های تجاری ارسال شده و جریان دادن به سفارش شروع می‌شود.

صرافی رابین هود

سود حاصل از موجودی نقدی

یکی دیگر از روش‌هایی که پلتفرم رابین هود از آن برای کسب درآمد استفاده می‌کند سود وجوه نقدی است. در این روش زمانیکه معامله‌گر پول نقد سرمایه‌گذاری‌نشده را در بخش Robinhood balance نگهداری می‌کنند، رابین هود این وجوه را به استخرها هدایت کرده و سود آنها را بر می‌دارد. البته رابین هود بخشی از سود این وجوه را با کاربران خود به اشتراک می‌گذارد.

حساب های پریمیوم

می‌توان گفت روش دیگری که پلتفرم رابین هود از آن به کسب‌درآمد می‌پردازد، دریافت هزینه از اکانت‌های پرمیوم است. درواقع افرادی که تمایل به معاملات رایگان در رابین هود را دارند تنها می‌توانند از ابزارهای معاملاتی محدودی استفاده کنند که برای اکانت‌های پرمیوم این ابزارها باز هستند. در نتیجه افرادی که می‌خواهند به طور تخصصی‌تری در این پلتفرم فعالیت کنند باید اکانت پرمیوم داشته باشند که شامل هزینه است. از همین روی می‌توان گفت بخشی از کسب‌درآمد رابین هود از همین اکانت‌های پرمیوم تامین می‌شود.

هزینه‌های API در صرافی رابین هود

پلتفرم رابین هود امتیاز ویژه‌ای را در اختیار توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها قرار داده است که توسط آن تمامی توسعه‌دهندگان علاقه‌مند می‌توانند در ازای پرداخت هزینه تعیین شده از سوی رابین هود به برنامه نویسی برنامه (API) دسترسی داشته باشند. سپس می‌توانند این برنامه نویسی را در پلتفرم‌های خود ادغام کرده و صرافی رابین هود نیز برای ایجاد دسترسی‌های API، هزینه دریافت می‌کند.

معاملات اوراق بهادار

رابین هود یک برنامه مخصوص کسب‌درآمد از سهام را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که طی آن کاربران علاقه‌مند می‌توانند سهام خود را به موسسات مالی قرض دهند و پاداش دریافت کنند. سپس این مشتریان بهره‌ای به رابین هود پرداخت می‌کنند که یکی از راه‌های کسب‌درآمد این پلتفرم است. درواقع بخشی از این درآمد به کاربران و بخش دیگری به خود پلتفرم رابین هود تعلق می‌گیرد.

مزایا و معایب استفاده از صرافی رابین هود

تمامی پلتفرم‌های معاملاتی جهانی از مزایا و معاب بخصوصی برخوردار هستند که صرافی رابین هود نیز از این قاعده مستثنی نیست. از همین روی بهتر است پیش از ساخت حساب در این کارگزاری و ثبت معاملات خود، با ویژگی‌های مثبت و منفی آن به طور کامل آشنا شوید و آگاهانه درباره ادامه فعالیت خود تصمیم بگیرید. در ادامه برخی ازمزایا و معایب اصلی صرافی رابین هود را ذکر کرده‌ایم.

صرافی رابین هود

مزایا

  • معاملات بدون کمیسیون: تفاوت بزرگ رابین هود با سایر کارگزاری‌های سنتی عدم دریافت کمیسیون معاملات است که یک ویژگی منحصر‌به‌فرد و شگفت‌انگیز تلقی می‌شود. این ویژگی باعث شده تا تمامی سرمایه‌گذاران اعم از تازه‌کار، خرده‌فروش و افرادی که سرمایه چندانی ندارند بتوانند از تجارت در بازارهای مالی بهره‌مند شوند.
  • رابط کاربری ساده: بدیهی است که رابین هود یک پلتفرم کاربرپسند است و از طراحی ساده‌ای برخوردار می‌باشد. همچنین این پلتفرم یک اپلیکیشن با رابط بصری جذاب و ساده را نیز ارائه می‌دهد که حتی افراد تازه‌کار نیز می‌توانند به راحتی در آن فعالیت کنند.
  • حذف حداقال مقدار وجوه: با استفاده از صرافی رابین هود تمامی علاقه‌مندان به حوزه مالی می‌توانند در بازارهای ارز دیجیتال، سهام، ETF و غیره با کمترین میزان از سرمایه فعالیت کنند.

معایب

  • ابزارهای معاملاتی رابین هود کامل نیست و رضایت تمامی معامله‌گران حرفه‌ای را جلب نمی‌کند.
  • رابین هود امکان افتتاح حساب مشترک را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهد.
  • بخش پشتیبانی این صرافی با مشکلاتی همراه است و برخی از کاربران از جوابدهی طولانی این صرافی ناراضی هستند.
  • در اختیار نداشتن کلید خصوصی یکی دیگر از مشکلات این پلتفرم از نظر کاربران است.

سخن پایانی

صرافی رابین هود (Robinhood) یکی از مشهورترین‌ پلتفرم‎های ارائه دهنده خدمات مالی است که مدل معاملاتی جدیدی را به عرصه سرمایه‌گذاری وارد کرد. با کمک این صرافی فرقی ندارد شما یک معامله‌گر خرده‌فروش هستید و یا تازه به عرصه سرمایه‌گذاری وارد شده‌اید، در هر صورت می‌توانید بدون حداقال موجودی و کمیسیون شروع به سرمایه‌گذاری کنید. برای اینکار تنها کافیست در صرافی رابین هود ثبت نام کرده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید. پس از دریافت حساب کاربری در پلتفرم رابین هود شما آماده آن هستید تا با کمترین میزان سرمایه‌ای که دارید به تجارت در بازارهای مختلف بورس، سهام، ارز دیجیتال و ETF مشغول شوید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx