آربیتروم چیست؟ | آشنایی با راه حل لایه ۲ آربیتروم

اربیتروم
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 7476 نفر

در ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ شرکت آفچین لبز (Offchain Labs) از راه اندازی رسمی شبکه اصلی مورد انتظار آربیتروم (Arbitrum) خبر داد. تعدادی از برترین‌ برندهای حوزه دیفای، مانند آوه، بالانسر، بند پروتکل، کرو، سوشی سواپ، یونی سواپ و… در حال حاضر از آربیتروم برای افزایش توان و کاهش کارمزدها استفاده می کنند یا به دنبال استفاده از آن هستند. آفچین لبز، سازنده آربیتروم، همچنین اعلام کرد که ۱۲۰ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری B به رهبری Lightspeed Venture Partners جمع آوری کرده است. این رویداد به این شرکت ارزشی معادل ۱.۲ میلیارد دلار می دهد. اما آربیتروم چیست؟ چه کاربردی دارد و چه چیزی آن را خاص می‌کند؟

آربیتروم چیست؟

آربیتروم یک راه حل لایه ۲ برای قراردادهای هوشمند اتریوم است که سرعت، مقیاس پذیری و حریم خصوصی آنها را بهبود می بخشد. این پلتفرم به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا قراردادهای مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم (EVM) و تراکنش های اتریوم را بر روی لایه دوم اجرا کنند، در حالی که همچنان از امنیت لایه ۱ اتریوم بهره مند هستند.

آربیتروم برای رفع برخی از کاستی های قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم طراحی شده است، مانند کارایی ضعیف و هزینه های اجرایی بالا. این امر باعث بهبود تجربه کاربر اتریوم و کاهش هزینه های تراکنش می شود.

آربیتروم از فناوری به نام جمع‌آوری تراکنش‌ها برای ضبط دسته‌ای از تراکنش‌های ارسال‌شده در زنجیره اصلی اتریوم استفاده می‌کند و آنها را روی یک زنجیره جانبی لایه ۲ ارزان‌قیمت و مقیاس‌پذیر اجرا می‌کند در حالی که از اتریوم برای اطمینان از نتایج صحیح استفاده می‌کند. این فرآیند به تخلیه بیشتر بار محاسباتی و ذخیره‌سازی اتریوم که در حال حاضر از آن رنج می‌برد کمک می‌کند، در حالی که کلاس‌های جدیدی از DApp‌های قدرتمند مبتنی بر لایه ۲ را فعال می‌کند.

شرکت توسعه مستقر در نیویورک آفچین لبز در حال حاضر در حال ساخت محصول اربیتروم و همچنین مجموعه کاملی از راه حل های مقیاس بندی است. این ابتکار توسط اد فلتن، استیون گلدفدر و هری کالودنر، یکی از بنیانگذاران آفچین لبز، رهبری می شود. اد پروفسور است، استیون دکترای خود را دریافت کرده است و هری نیز دکترای خود را دارد. هر سه متخصص بلاکچین و تحصیل کرده دانشگاه پرینستون هستند و علاقه زیادی به توانمندسازی ارزهای دیجیتال دارند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx