سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین سود بیشتری را از فروش خودرو عاید این شرکت کرده است

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین سود بیشتری را از فروش خودرو عاید این شرکت کرده است براساس گزارشی، شرکت خودروسازی تسلا سودی یک میلیارد دلاری از سرمایه گذاری خود در بیت کوین کسب کرده است. به گزارش CNBC، طبق محاسبات انجام شده توسط تحلیلگری در شرکت خصوصی سرمایه گذاری Wedbush Securities مستقر در ایالات […]

سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین سود بیشتری را از فروش خودرو عاید این شرکت کرده است

سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین سود بیشتری را از فروش خودرو عاید این شرکت کرده است

براساس گزارشی، شرکت خودروسازی تسلا سودی یک میلیارد دلاری از سرمایه گذاری خود در بیت کوین کسب کرده است.

به گزارش CNBC، طبق محاسبات انجام شده توسط تحلیلگری در شرکت خصوصی سرمایه گذاری Wedbush Securities مستقر در ایالات متحده، شرکت تسلا پس از سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری خود در بیت کوین، “تقریباً 1 میلیارد دلار” درآمد کسب کرده است.

این تحلیلگر، دنیل ایوز (Daniel Ives) با اشاره به یک تریلیون دلاری شدن ارزش بازار بیت کوین، گفت:

تسلا در مسیری قرار دارد تا از سرمایه گذاری خود در بیت کوین سود بیشتری را در مقایسه با سود حاصل از فروش اتومبیل های الکتریکی خود در کل سال 2020 کسب کند.

پیروی شرکت های دیگر

ایوز همچنین با اشاره به این موضوع که سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین احتمالا شرکت های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزود:

اگرچه سرمایه گذاری در بیت کوین برای تسلا یک موضوع فرعی بوده، اما به وضوح یک سرمایه گذاری اولیه خوب بوده و انتظار می رود که در 12 تا 18 ماه آینده سایر شرکت ها به انجام چنین کاری ترغیب بشوند.

با این وجود، ایوز باور دارد که به دلیل قوانین نظارتی موجود احتمالا شرکت های کمی به این رویه خواهند پیوست:

ما انتظار داریم تا زمانی که قوانین نظارتی حوزه ارزهای دیجیتال شفاف تر شوند، کمتر از 5٪ از شرکت ها در این مسیر قرار بگیرند. به وضوح در سال 2021 بکارگیری و استفاده از ارزهای دیجیتال بیشتر خواهد شد.

شرکت تسلا چندی پیش اعلام کرد که این شرکت 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است اما جزییات بیشتری را در خصوص اینکه چه تعداد و در چه بازه قیمتی بیت کوین خریده است، ارائه نکرد.

با در نظر گرفتن این موضوع که بیت کوین در ماه ژانویه در بازه 29 – 37 هزار دلاری معامله می شد،‌ می توان حدس زد که شرکت تسلا چیزی بین 40 الی 51 هزار واحد بیت کوین در اختیار دارد. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در بازه 56239 دلاری معامله می شود، که حاکی از افزایش 15 درصدی در مقایسه با هفته گذشته است.

در اواخر ژانویه، شرکت تسلا با انتشار گزارش مالی خود عنوان کرد که این شرکت بعد از ضرری 862 میلیون دلاری در سال 2019، موفق شده درآمدی بالغ بر 721 میلیون دلار در سال 2020 داشته باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx