آیا سناریو قبلی فدرال رزرو در رابطه با افزایش نرخ بهره تغییر می‌کند؟

آیا سناریو قبلی فدرال رزرو در رابطه با افزایش نرخ بهره تغییر می‌کند؟
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 7678 نفر

آیا سناریو قبلی فدرال رزرو در رابطه با افزایش نرخ بهره تغییر می‌کند؟

نشانه‌های یک بازیابی پایدار قیمت در اوایل این هفته در بیت‌کوین ظاهر شد. زیرا سرمایه‌گذاران از دلار آمریکا به دلیل داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار مهاجرت کردند.

در واقع، افت بیت کوین در هفته گذشته به زیر ۳۳۰۰۰ دلار با احساسات خرید سالم روبرو شد که نرخ هر توکن آن را در ۱ فوریه به ۳۹۳۰۰ دلار رساند.

از روز پنجشنبه، قیمت بیت کوین به زیر ۳۷۰۰۰ دلار کاهش یافت اما همچنان ۱۳ درصد نسبت به کف قیمت موضعی خود افزایش داشته است.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که قدرت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای خارجی نشان می‌دهد، جمعه گذشته به ۹۷.۴۴۱ افزایش یافت و به بهترین سطح خود از جولای ۲۰۲۰ رسید. با این حال، این شاخص با نزدیک به ۱.۵۰ درصد اصلاح و بیش از ۹۶.۰۰ در ۳ فوریه مواجه شد.

برخی از تحلیلگران بازار، کاهش مجدد دلار را نشانه کاهش ترس از افزایش نرخ بهره می دانند.

به عنوان مثال، لین آلدن (Lyn Alden)، بنیانگذار استراتژی سرمایه گذاری لین آلدن، در توییتی نوشت که فدرال رزرو “هفته گذشته از نظر ایجاد سناریوهای سخت تر و تهاجمی تر به اوج هیاهو خود رسید” و اشاره کرد که بانک مرکزی ممکن است دوباره به دلیل” تضعیف داده‌های PMI در مرکز توجه قرار بگیرد.”

فعالیت کارخانه آمریکا و کاهش اشتغال

الدن به رشد تولید آمریکا اشاره کرد که برای سومین بار متوالی در ماه ژانویه با کاهش مواجه شده است. لازم به ذکر است شاخص فعالیت کارخانه مؤسسه مدیریت تامین به ۵۷.۶۰ رسید که بدترین سطح آن از نوامبر ۲۰۲۰ در مقایسه با ۵۸.۸۰ در ماه قبل است.

همچنین داده‌های منتشر شده در چهارشنبه توسط ADP Research Institute، ضعف ریکاوری اقتصاد آمریکا را نشان می‌دهد که در آن اشتغال در کارخانه‌های محلی حدودا ۳۰۱،۰۰۰ در ماه دسامبر ریزش داشته است. این مقدار از زمان شروع کرونا بسیار بالا به نظر می‌رسد.

داده‌های پایین تر از پیش بینی یک هفته بعد از جلسه فدرال رزرو و سخنان جرومی پاول منتشر شد. او گمانه زنی‌های افزایش نرخ بهره سه مرحله‌ای را در سال ۲۰۲۲ برای مقابله با تورم رو به رشد آمریکا را اشاعه داد.

همین رفتار تهاجمی پاول موجب شد تا قیمت بیت‌کوین کاهش و شاخص دلار تقویت شود.

در حال حاضر، قراردادهای آتی در ایالات متحده نشانه‌های افزایش چهار یا پنج مرحله‌ای نرخ بهره را در سال ۲۰۲۲ را نشان داده است.

جیمز بولارد (James Bullard)، رئیس شعبه سنت لوئیس فدرال رزرو، ترس از “انقباض بیشتر” را برانگیخت. و در اوایل این هفته اظهار داشت که افزایش پنج مرحله‌ای “شرط بدی نیست”.

با این وجود، اظهارات تهاجمی او همزمان با افزایش رشد در بازار بیت کوین بود، زیرا ارزش دلار کاهش یافت و آلدن و دیگر تحلیلگران را بر آن داشت که بگویند بازار ممکن است نسبت به چشم انداز انقباض پاول واکنش بیش از حد نشان داده باشد.

مقامات فدرال رزرو در حال حاضر با احتیاط تهاجمی رفتار می‌کنند

یکی از کاتالیزورهای اصلی پشت برنامه های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، بهبود مستمر در بازار کار ایالات متحده بود. اما با خوانش‌های کمتر از حد انتظار ADP، بانک مرکزی می تواند از برنامه های سختگیرانه خود عقب نشینی کند.

پرستون پیش (Preston Pysh)، بنیانگذار شرکت هلدینگ پیلون (Pylon)، خاطرنشان کرد:

آنها تقریباً تمام صحبت‌ها و اقدامات کوچک را بزرگتر جلوه داده‌اند.

برخی از مقامات فدرال رزرو همچنین خاطرنشان کرده اند که بانک مرکزی ممکن است آنطور که پیش بینی می شد، افزایش نرخ بهره را ادامه ندهد.

به عنوان مثال، استر جورج (Esther George)، رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی، گفت که “تعدیل های غیرمنتظره” به نفع هیچ کس نخواهد بود. به طور مشابه، مری دالی (Mary Daly)، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز نسبت به انقباضات خیلی سریع هشدار داد.

در حال حاضر، CME Fedwatch Tool احتمال ۹۴.۴۰ درصدی افزایش نرخ ۰.۲۵ درصدی در مارس ۲۰۲۲ را پیش‌بینی می‌کند. اما اینکه آیا افزایش های متوالی برای بقیه سال ۲۰۲۲ وجود خواهد داشت یا خیر هنوز مشخص نیست.

تدی والی، بنیانگذار Parvelle Global، یک صندوق تامینی مستقر در نیویورک، نوشت:

آنها نرخ تورم را افزایش خواهند داد، اما نه به اندازه ای که منحنی رو به جلو نشان می دهد.

در نتیجه، روایتی که قیمت بیت‌کوین را در هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود در چند ماه اخیر رساند، ظاهراً تضعیف شده است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx