استفاده از رمزارزهای استخراج شده برای تامین ارز واردات

استفاده از رمزارزهای استخراج شده برای تامین ارز واردات
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5270 نفر

استفاده از رمزارزهای استخراج شده برای تامین ارز واردات

هیات وزیران در مصوبه ‌ای، استفاده از رمزارزهای استخراج شده توسط ماینرهای دارای مجوز از وزارت صنایع را برای تامین ارز واردات، مجاز اعلام کرد.

ارزهای دیجیتال با رونق گرفتن این صنعت در سرتاسر دنیا به موضوع جذابی در کشور ما نیز تبدیل شده و اخیرا بحث چگونگی استفاده از این نوع ارزها با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور داغ شده است. با این حال اگرچه شاهد برخی مصوبه ‌ها در این خصوص از سمت دولت هستیم اما هنوز قوانین جامع و روشنی در خصوص خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتال در کشور وجود ندارد.

حالا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، طی جلسه ‌ای که مورخ ۱۳/۷/۹۹ برگزار شده است، هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و بانک مرکزی، مصوبه تعیین تکلیف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال را اصلاح کرده است. متن زیر به عنوان تبصره به بند (۱) تصویب نامه شماره ۵۸۱۴۴/ت۵۵۶۳۷ه مورخ ۱۳/۵/۱۳۹۸ اضافه می گردد:

رمز ارزهای استخراج شده بر اساس مجوزهای صادره این تصویب ‌نامه صرفاً برای تامین ارز واردات کشور و بر اساس مقرراتی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌ کند قابل مبادله خواهند بود. استخراج کنندگان باید رمزارز تولید شده را تا سقف مجاز به صورت مستقیم (بدون واسطه) به کانال‌ های معرفی شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عرضه نماید. سقف مجاز رمز ارز استخراج شده و قابل مبادله توسط هر واحد استخراج کننده، بر اساس میزان انرژی مصرف شده توسط آن واحد، طبق دستورالعملی که توسط وزارت نیرو تدوین می ‌شود، تعیین و به صورت دوره‌ ای به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌ گردد.

به این ترتیب و با تبصره جدیدی که با مصوبه هیات دولت به مصوبه قبلی افزوده شده، بانک مرکزی مقرراتی برای تامین ارز واردات با استفاده از رمزارز تدوین خواهد کرد و عرضه رمزارزهای استخراج شده نیز به صورت دست اول، از طریق کانال‌ هایی صورت می ‌گیرد که بانک مرکزی معرفی خواهد کرد. به نظر می ‌رسد با توجه به میزان کاهش ارز برای واردات  دولت قصد دارد از فرصت رمزارزها برای تامین ارز واردات و همچنین تحریم‌ های بانکی استفاده کند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx