اعتراض شرکتهای فین تک ایرانی برای مقابله با محدود کردن فعالیت ارز دیجیتالی

  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3815 نفر

اعتراض شرکتهای فین تک ایرانی برای مقابله با محدود کردن فعالیت ارز دیجیتالی

با خبر بسته شدن درگاه های ایرانی و هشدار دولت مبنی بر بسته شدن صرافی های ارز دیجیتال،‌ اکنون بازخوردهای زیادی به ویژه از سمت فین تک های ایرانی به چشم می خورد.

فین تک fintech اصطلاحی است که برای توصیف فناوری مالی استفاده می‌شود و هر نوع فناوری در خدمات مالی، از مشاغل گرفته تا مصرف کنندگان را شامل می‌شود. در حقیقت فین تک به شرکتی گفته می‌شود که خدمات مالی را از طریق نرم افزار یا فناوری دیگر ارائه می‌دهد و از برنامه‌های پرداخت تلفن همراه گرفته تا رمز ارز را شامل می‌شود.

فین تک های ایرانی بر قانون گذاران و نهادهای نظارتی اصرار دارند تا قوانینی را تدوین کنند که به کشور تحریم شده ای مانند ایران، امکان بهره مندی از بازار ارزهای دیجیتال را بدهد.

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران، در نامه ای به رئیس مجلس، محمد باقر قالیباف، اظهار داشت:

“متوسل شدن به اقدامات محدود کننده، ساده ترین، اما بهترین پاسخ به این مسئله نیست. با این کار کشور از فرصت های بالقوه محروم می شود و زمینه هایی برای تجارت زیرزمینی ایجاد می شود. “

نماینده مجلس دولت ایران از تنظیم کنندگان مالی می خواهد تا رویکردی محتاطانه اتخاذ کنند و در این شرایط که هم علاقه مردم به ارزهای دیجیتال به شدت احساس می شود، با در نظر گرفتن خروج ارز یا پولشویی،‌ دولت را بیشتر نگران کرده است.

همچنین به نقل از Financial Tribune، هیچ قانونی به تنهایی مانعی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیست و مقررات دولت، استفاده از ارزهای دیجیتال را فقط برای خرید کالا و خدمات ممنوع می کند. ارزهای دیجیتال غیرقانونی نیستند و باید قانون ویژه ای برای آن تصویب شود تا علاقمندان بتوانند در این حوزه فعالیت کنند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارزهای دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx