با افزایش ارزش بازار، دوج کوین از شرکت هایی همچون Barclays و ING سبقت گرفت  

با افزایش ارزش بازار، دوج کوین از شرکت هایی همچون Barclays و ING سبقت گرفت  
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1623 نفر

با افزایش ارزش بازار، دوج کوین از شرکت هایی همچون Barclays و ING سبقت گرفت

قیمت دوج کوین در ۱۰ روز گذشته بیش از ۵۰۰٪ افزایش یافته است. در نتیجه این آلت کوین با ارزش بازار بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار از شرکت هایی همچون ING، Barclays و Credit Agricole پیشی گرفته است.

دوج کوین، میم کوین محبوب این روزها، در ۱۰ روز اخیر بیش از ۵۰۰٪ افزایش یافته و به بالاترین قیمت خود ۰.۴۵ دلار صعود کرده است. حتی اصلاح ۱۵ درصدی، مانع از سبقت گرفتن این ارز دیجیتال از شرکت های نام آشنای فوق نشده است.

از جمله دلایلی که باعث رشد دوج کوین شده، می توان به حامیان ثروتمند این آلت کوین مانند ایلان ماسک و مارک کوبان اشاره کرد، که بارها باعث پامپ این ارز شده اند.

DOGE ارزشمندتر از سیتی گروپ و مورگان استنلی

بسیاری از طرفداران دوج کوین به دنبال صعود این آلت کوین به سطح ۱ دلار بوده اند درصورتی که دوج کوین ۱ دلاری شود، این میم کوین به یک ارز با ارزش بازار ۱۵۶ میلیارد دلاری که دو برابر ارزش فعلی بایننس کوین است، تبدیل خواهد شد.

برای درک بهتر این مسئله می توان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر ۹۲ دارایی قابل معامله وجود دارد که ارزش بازارشان بیش از ۱۵۶ میلیارد دلار است. بنابراین درصورتی که دوج کوین به ۱ دلار صعود کند، شرکت هایی همچون سیتی گروپ، مورگان استنلی، یونیلور و شل با ۱۵۰ میلیارد دلار ارزش بازار زیر دوج کوین قرار خواهند گرفت.

دارایی هایی با ارزش بازار 150+ میلیارد دلار

دارایی هایی با ارزش بازار ۱۵۰+ میلیارد دلار

شایان ذکر است که سرمایه گذاران نهادی با موقعیت های شورت (Short) می توانند در خصوص کاهش قیمت این دارایی ها شرط بندی کنند. اما امکان معاملات آتی دوج کوین برای تریدرهای آمریکایی وجود ندارد. لیست نشدن این کوین در CME و نه در Bakkt به این معنی است که چنین امکانی برای تریدرها وجود ندارد.

کمرنگ شدن ناکارآمدی ها با تکامل بازار

با رشد بازار ارزهای دیجیتال، صرافی های متمرکز بر نهادها با ارائه مشتقات آلت کوین ها، باعث ایجاد بازاری کارآمدتر می شوند. در عین حال، مقایسه ارزش بازار دوج کوین با بانک ها، ارقام دقیقی را ارائه نمی دهد.

در حالی که برخی ادعا می کنند برای جلوگیری از این ناکارآمدی ها، مقررات جدیدی باید وضع شود، اما باید به یاد داشته باشیم که سهام گیم استاپ (Gamestop) در ماه ژانویه بیش از ۸۶۰٪ رشد کرد.

با اینکه گیم استاپ در شش سال گذشته سودآوری نداشته، اما شور و هیجان تریدرها در شبکه های اجتماعی، باعث افزایش ارزش بازار این دارایی به بیش از ۲۴ میلیارد دلار شد، که بیشتر از ارزش بازار بانک ملی کانادا است.

روی کاغذ، هیچ سرمایه گذار باهوشی عمدا گیم استاپ را به بانکی که به طور مداوم بیش از ۲ میلیارد دلار کانادا در سال سودآوری دارد، ترجیح نمی دهد. با این وجود، ناکارآمدی های بازار گاهی اوقات باعث اتفاقاتی می شوند که خارج از انتظارات است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx