بحران هزینه انتقال بالای اتریوم حل شدنی خواهد بود؟

  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1538 نفر

بحران هزینه انتقال بالای اتریوم حل شدنی خواهد بود؟

طبق گزارش از تجزیه و تحلیل کوین مارکت، که به هزینه معاملات اتریوم پرداخته است، خاطرنشان می کند که همچنان هزینه های انتقال این ارز دیجیتال در بالاترین سطح خود هستند و احتمال دارد که به روزرسانی شبکه ای که بسیار مورد توجه واقع شده است، این مشکل را رفع نکند.

متوسط ​​هزینه های انتقال اتریوم در سال ۲۰۲۱ به طور پیوسته بالا بوده و به بیش از ۱۰ دلار رسیده است، که در مقایسه با متوسط ​​هزینه انتقال در اوج صعودی بودن در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این ارز دیجیتال، که به میزان ۵.۷۰ دلار بود، دو برابر شده است.

در بعضی از تحلیل ها علت این افزایش را ناشی از افزایش قیمت اتریوم ذکر کرده اند. اما از ابتدای سال ۲۰۲۱، با وجود اصلاح ۱۹ درصدی، هزینه انتقال اتریوم ۱۲۵٪ افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که معاملات، با هزینه انتقال متفاوتی روبرو هستند. برای مثال یک انتقال ساده ERC-20 از هزینه انتقال بسیار کمتری نسبت به یک عملیات پیچیده قرارداد هوشمند، برخوردار است.

با این حال، باید توجه داشت که به جای اینکه دلیل اصلی گران شدن هزینه انتقال، DeFi باشد، به طور  کلی، دلیل آن، تراکنش ها و انتقالات بالای این ارز دیجیتال می باشد.

از ژانویه ۲۰۲۰، میزان هزینه انتقال در هر معامله روند نزولی داشته است. این نشان می دهد که افزایش پیچیدگی معاملات دلیل هزینه های بالای انتقال نیست.
در حال حاضر معاملات اتریوم همانند یک حراجی شده است! کسانی که هزینه بیشتری برای سرعت انتقال می پردازند از اولویت استخراج کنندگان برخوردار می شوند و معاملاتشان نسبت به سایر معاملات سریع تر انجام می شود.

این گزارش خاطر نشان کرد که هزینه های بالای فعلی به این دلیل است که بلوک ها به طور مداوم پر هستند.

از اواسط سال ۲۰۲۰ به بعد، حدود ۹۵ درصد رونق و جریان DeFi بشتر شده است. این تحقیق نشان داد که برای مارس ۲۰۲۱ بلوک های اتریوم ۹۷٪ -۹۸٪ پر شده اند.

این گزارش توضیح می دهد که ماینرها باید مشخص کنند که کدام معاملات را هنگام استخراج بلوک های جدید در نظر بگیرند و هر بلوک فقط به دلیل حداکثر اندازه بلوک، می تواند شامل تعداد محدودی تراکنش (به طور متوسط ​​۱۶۰ تا ۲۰۰) باشد.

بنابراین استخراج کنندگان به طور طبیعی معاملات با بالاترین قیمت هزینه انتقال را در اولویت قرار می دهند زیرا با این کار، درآمد بیشتری به آنها می رسد.
همچنین این گزارش گفت که به روزرسانی اتریوم برای تغییر مکانیزم این حراج و کم شدن بعضی از هزینه ها طراحی شده است و بعید است که مشکل هزینه های بالای انتقال را حل کند.

اگر اتریوم فقط بتواند چند صد معامله (به طور متوسط) در هر بلوک را پردازش کند، تا زمانی که استفاده DApp افزایش یابد، هزینه های بالایی وجود دارد. این هزینه های انتقال تا زمانی که رقابت بالایی برای فضای بلوک وجود داشته باشد، همچنان بالا خواهد بود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارزهای دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx