مردی که برای کشتن همسر خود بیت کوین پرداخت کرده بود، دستگیر شد

مردی که برای کشتن همسر خود بیت کوین پرداخت کرده بود، دستگیر شد
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1191 نفر

مردی که برای کشتن همسر خود بیت کوین پرداخت کرده بود، دستگیر شد

تلاش یک مرد امریکایی برای کشتن همسر خود با استفاده از بیت کوین نشان می دهد که اگرچه می توان از بیت کوین برای تأمین مالی جرم و جنایت استفاده کرد، اما همچنین عدم آگاهی کافی در خصوص نحوه فعالیت این رمزارز می تواند باعث به دام افتادن این افراد شود.

اخیرا ادعا شده که یک مرد امریکایی ساکن ایالت تنسی به نام نلسون رپلوگل (Nelson Replogle) برای کشتن همسر خود به نام ان (Ann) یک قاتل حرفه ای استخدام کرده است.

طبق گفته مامور FBI، کلی اندرسون (Clay Anderson)، رپلوگل با پرداخت هزینه این قتل با بیت کوین، اطلاعاتی مانند نوع اتومبیل همسرش و زمانی که وی به دامپزشک مراجعه خواهد کرد را به این قاتل ارائه کرده بود.

گفته می شود که پلیس شهر ناکس ویل در ایالت تنسی که توسط بی بی سی از این موضوع با خبر شده بود،‌ FBI را در جریان این حمله قرار داده بود. با دریافت این اطلاعات، FBI این موضوع را به ان و شوهرش اطلاع داده بود. رپلوگل نیز ادعا کرده بود که نمی دانسته چه کسی قصد جان همسرش را کرده است.

سپس اندرسون با تحت فشار گذاشتن کارکنان BBC موفق شده اطلاعات بیشتری در خصوص این سو قصد از جمله آدرس کیف پول بیت کوین این قاتل احتمالی دریافت کند. سپس اندرسون با کمک متخصصان گروه ویژه سایبری FBI موفق شده با تجزیه و تحلیل بلاکچین بیت کوین به سر نخ های بیشتری دست پیدا کنند.

اندرسون در اظهارات خود در دادگاه در این خصوص گفت:

FBI با تجزیه و تحلیل این معامله توانست تشخیص بدهد که کیف پول مورد استفاده برای این پرداخت، کیف پولی در صرافی کوین بیس بوده است.

ارائه اطلاعات توسط کوین بیس به FBI

سپس FBI با صدور حکمی به کوین بیس خواستار اطلاعاتی در خصوص کیف پول مورد بحث شد. سپس این صرافی با توجه به خطر جانی این موضوع، فورا اطلاعاتی را از جمله تاریخچه تراکنش ها و نام و عکس هایی که نلسون رپلوگل برای ثبت نام استفاده کرده بود،‌ در اختیار FBI قرار داد.

FBI علاوه بر این جزئیات، حتی آدرس اینترنتی که رپلوگل استفاده کرده بود را بدست آورد. با استفاده از این اطلاعات، این آژانس حکمی را به شرکت ارائه دهنده اینترنت AT&T صادر کرد. این شرکت نیز تایید کرد که این آدرس متعلق به منزل رپلوگل بوده است.

اطلاعات ارائه شده توسط کوین بیس همچنین نام بانکی که رپلوگل به حساب خود متصل کرده بود را فاش کرد. این بانک نیز تأیید کرد که رپلوگل از حساب پس انداز شخصی خود برای تأمین هزینه خرید بیت کوین استفاده کرده بود.

با این وجود FBI هنوز موفق به شناسایی این هیتمن نشده است. عدم شناسایی این قاتل حرفه ای به احتمال بسیار بالا به این دلیل است که وی از سرویسی مانند کوین بیس که ملزم به رعایت قوانین احراز هویت است، استفاده نکرده است. در واقع او به کیف پول شخصی خود متکی بوده که هیچ اطلاعاتی را در مورد هویت او نمایش نمی دهد.

این موضوع نشان می دهد که اگرچه می توان از بیت کوین به صورت ناشناس استفاده کرد، اما بلاکچین این ارز دیجیتال هر معامله ای را که در شبکه انجام می شود، نشان می دهد. بنابراین افرادی مانند رپلوگل که اطلاعات کافی در خصوص نحوه فعالیت این بلاکچین ندارند، به احتمال بسیار بالا پلیس را به خانه خود دعوت خواهند کرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx