تحقیق و تفحص در سازمان بورس

بورس
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 956 نفر

تحقیق و تفحص در سازمان بورس

همانطور که در ارزینجا خواندید; در پی انتشار خبر کشف تعدادی ماینر در زیرمین ساختمان بورس تهران و حواشی به وجود آمده پیرامون آن، نماینده مردم اقلید و سرحد چهاردانگه در مجلس با اشاره به واکنش مجلس نسبت به کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز در ساختمان شرکت بورس تهران گفت:

پس از کشف دستگاه‌های مشکوک در زیر زمین امن سازمان بورس و خیانت مسئولان این سازمان که برخی از آن به عنوان ماینر و برخی دستگاه نوسان گیر یاد می‌کنند به همراه دکتر علیزاده به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، خواستار شروع سریع تحقیق و تفحص از سازمان بورس شدیم که الحمدالله با نظر موافق اکثریت نمایندگان مجلس این مهم در اسرع وقت و به زودی انجام خواهد شد تا مشخص شود چه افراد و جریاناتی در این تحلفات گسترده و سوءمدیریت‌ها نقش اصلی را بر عهده داشتند.

صالحی در ادامه ضمن تاکید بر نقش هیات مدیره بورس در چنین تخلفاتی گفت:

همانطور که پیش از این نیز تاکید کردم، مسئولیت این نوع تخلفات به طور مستقیم متوجه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار است. انجام چنین تصمیماتی بدون اطلاع هیات مدیره سازمان بورس، تقریبا غیر ممکن است و اعضای هیات مدیره باید پاسخگوی این تخلفات و سودجویی‌ها باشند.

او در ادامه تاکید کرد:

در این میان طبیعی است، اعضای هیات مدیره اقدام به تکذیب نقش خود در این تخلف گسترده کنند. اما واقعیت آن است که شواهد نشان دهنده آن است که این تخلف و سایر نمونه‌های این چنینی با مصوبه هیات مدیره سازمان بورس انجام شده و اعضای هیات مدیره نمی‌توانند ادعا کنند که از چنین اقدامی بی‌خبر بوده و یا نقشی در آن نداشته‌اند.

عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی ورس در پاسخ به این پرسش خبرنگار که روند عملیاتی شدن تحقیق و تفحص از سازمان بورس دقیقا چه زمانی آغاز خواهد شد؟ گفت:

بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن موضوع استخراج رمزارز در بورس تهران، نمایندگان عضو شورای‌عالی بورس، موضوع را تحت بررسی قرار داده و یک گزارش مقدماتی تهیه شد. بعد از بحث و تبادل نظر با نمایندگان مجلس قرار شد بلافاصله روند تحقیق و تفحص از سازمان بورس در راستای روشن شدن ابعاد پنهان تخلفات، سوءمدیریت‌ها و سوداگری‌ها انجام شود.

نماینده اقلید در مجلس افزود:

موضوع تحقیق و تفحص، تازه مطرح شده است. مطابق روال قانونی ابتدا باید موضوع در کمیسیون اقتصادی مصوب و بعد از جمع بندی اعضای کمیسیون در صحن علنی مجلس تایید نهایی شود. با توجه به اهمیت موضوع انشاالله امیدوارم طی هفته آینده موضوعبه ثبت برسد و سپس روند اجرای تحقیق و تفحص آغاز شود.

صالحی در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که نمایندگان ناظر در شورای‌عالی بورس در گذشته بارها نسبت به تخلفات هیات مدیره و شخص فرهاد دژپسند در خصوص موضوعاتی چون انتخاب دهقان دهنوی، درز اطلاعات، عدم صیانت از دارایی‌های مردم و…تذکر داده بودند، واکنش هیات مدیره بورس و وزیر سابق اقتصاد به این تذکرات چه بوده؟ گفت:

متاسفانه وزیر سابق اقتصاد و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، علی رغم تمام تذکراتی که از سوی نمایندگان مطرح می‌شد فقط اقدام به توجیه کرده و تلاشی برای روشن شدن ابهامات و جلوگیری از وقوع تخلفات نمی‌کردند. البته به دلیل همین سوءمدیریت‌ها و تخلفات روشن، پرونده فرهاد دژپسند به قوه قضاییه ارسال شده است تا موضوع از منظر قضایی رسیدگی شود.

مقصران اتلاف سرمایه‌های مردم در بورس معرفی می‌شوند؟

محسن علیزاده دیگر عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس نیز در خصوص تخلفاتی که در سازمان بورس رسانه‌ای شده و واکنش مجلس به این تخلفات گفت:

اتفاقاتی که طی روزها و هفته‌های اخیر در بازار سرمایه به وقوع پیوسته، نشان دهنده وقوع تخلفات و سوءمدیریت‌های گسترده در سازمان بورس است. امری که انجام تحقیق و تفحص از این سازمان و عملکرد وزارت اقتصاد سابق را به یک ضرورت جدی بدل ساخته است. این موضوع در کمیسیون اقتصادی در دست بررسی است و به زودی تیم تحقیق و تفحص از سازمان بورس فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

علیزاده افزود:

به عنوان عضو ناظر در شوای عالی بورس و مسئول کمیته بورس در کمیسیون اقتصادی معتقدم موضوع باید با دقت و موشکافی بررسی و نتایج آن در اختیار رسانه‌ها و عموم مردم قرار بگیرد. تلاش خواهیم کرد روند اجرای تحقیق و تفحص در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شود تا مردم بدانند چه افراد یا جریاناتی طی یک سال گذشته باعث بروز مشکلات گسترده در بازار سرمایه و اتلاف سرمایه‌های سهامداران شده‌اند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx