توصیه هایی که شما را از مالباختگی نجات می دهد!

توصیه هایی که شما را از مالباختگی نجات می دهد!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5552 نفر

توصیه هایی که شما را از مالباختگی نجات می دهد!

با فراگیرتر شدن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در دنیا، کلاهبرداری ها در این زمینه نیز رو به افزایش است. جهت جلوگیری از مالباختگی این توصیه ها را جدی بگیرید.

هنوز قانون خرید و فروش وجود ندارد!

در تمام دنیا جز چند کشور، هیچ قانونی برای خرید و فروش رمز ارزها تصویب نشده است. آنچه در ایران به تصویب هیات وزرا رسیده است، قوانینی برای استخراج ارزهای دیجیتال است و نه خرید و فروش آنها. از آنجایی که قانون مربوطه هنوز به تصویب نرسیده است، سرمایه گذاران باید توجه ویژه ای به مقوله ی خرید و فروش کنند. چرا که اگر با مشکلی روبرو شوند، قانونی برای پیگیری این مشکلات وجود ندارد!

بازپرس شعبه ۷ دادسرای ناحیه ۳۱ تهران آقای محمد دانایی در این باره گفته اند که:

در قانون ما هیچ یک از ارز‌های دیجیتال به رسمیت شناخته نشده‌ اند و هیچ قانونی در خصوص این نوع ارز‌های مجازی اعم از بیت کوین و … تا کنون به تصویب نرسیده است؛ و صرفا اعلام کرده اند که استخراج این رمز ارز‌ها مانع قانونی ندارد. اشخاصی که با این نوع ارز‌های دیجیتال معامله می ‌کنند طبیعتاً باید ریسک ناشی از این معاملات را بپذیرند.

به همین خاطر باید مراقب بعضی موارد باشید.

احراز هویت

یکی از مهم ترین مشکلات این است که شخص طرف معامله هویت معلومی ندارد. مخصوصا برای معاملات مجازی که امکان ملاقات حضوری وجود ندارد.

مثلا شما اقدام به خرید بیت کوین از یک شخص می کنید و آن شخص با اسم و فامیل جعلی خود را معرفی می کند.

در این صورت اگر پروسه ی خرید با مشکلی روبرو شود، شما آن شخص را نمی شناسید!

کارت ملی

گاهی افراد برای جلب اعتماد طرف مقابل از تصویر کارت ملی استفاده می کنند. اما این کارت ملی متعلق به شخص دیگری است و عملا شما دسترسی به فروشنده ندارید!

در کل خطراتی چه برای خریدار و چه برای فروشنده وجود دارد که باید حواستان به آن باشد.

شکل کلاهبرداری

فراموش نکنید تا زمانی که اطلاعات امنیتی کیف پول شما (مانند رمز ورود و عبارت بازیابی) با کسی به اشتراک گذاشته نشده است، دارایی های شما امن است.

نحوه ی عملکرد کیف پول خود را خوب یاد بگیرید. چرا که می تواند بسیار مهم باشد.

آقای دانایی فر در تشریح شکل کلاهبرداری گفته اند که:

 عمده کلاهبرداری‌ هایی که از طریق بیت کوین انجام می ‌شود به این گونه است که شخص خود را خریدار بیت کوین معرفی می کند و بعضا پس از اخذ رمز کیف پول الکترونیک، هیچ پولی به حساب فروشنده واریز نمی ‌کند و سپس رمز کیف پول را هم تغییرداده و بر این اساس شخص فروشنده امکان دسترسی بیت ‌کوین خود را از دست می ‌دهد.

در ادامه با اشاره به حالت دیگر کلاهبرداری تکمیل کردند که:

اما حالت دوم کلاهبرداری در ارز‌های الکترونیکی این است که شخص در ازای بیت کوین خریداری شده پولی را واریز کرده که از حساب دیگران فیشینگ کرده است و همین موضوع منجر به متهم شدن فروشنده می‌ شود.

توصیه

باید مراقب بود. اگر اطلاعات کافی درباره ی نحوه ی کار با کیف پول خود ندارید، اگر شخص طرف معامله یک صرافی امین نیست و با یک شخص اقدام به تجارت کرده اید و یا اگر به دنبال سود بالا وارد پروژه های غیر رسمی یک ارز دیجیتال بشوید، ممکن است علاوه بر از دست دادن سرمایه خود، متهم هم باشید!

به عنوان یک نکته ی کلیدی، اگر در معامله به شخصی بیش از اندازه ای که باید اعتماد کنید، یا به خواست سود بالا، تن به قیمت های غیرعرف و یا سودهای آسان بدهید، امکان ضرر وجود دارد.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx