جانت یلن موضع خود را در خصوص بیت کوین و ارزهای دیجیتال اعلام کرد

جانت یلن موضع خود را در خصوص بیت کوین و ارزهای دیجیتال اعلام کرد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ یک دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 20216 نفر

جانت یلن موضع خود را در خصوص بیت کوین و ارزهای دیجیتال اعلام کرد

جانت یلن (Janet Yellen) گزینه پیشنهادی جو بایدن به عنوان وزیر جدید خزانه داری ایالات متحده، موضع خود را در خصوص بیت کوین و ارزهای دیجیتال اعلام کرد.

صحبت های خانم یلن در خصوص رمزارزها در حالی مطرح می شود که وی چندی پیش در جلسه استماع سنا گفته بود که ارزهای دیجیتال بیشتر برای تامین مالی غیرقانونی استفاده می شود.

جانت یلن در یک بیانیه کتبی که روز پنجشنبه پس از استماع سنا در مورد معرفی وی به عنوان وزیر خزانه داری منتشر شد، موضع خود را در زمینه ارزهای دیجیتال روشن کرد. در طول این جلسه، صحبت های یلن در خصوص ارزهای دیجیتال به دلیل نادرست بودن مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

جانت یلن در بخشی از بیانیه خود این چنین گفت:

از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای معاملات مالی در سراسر جهان استفاده می شود. مانند بسیاری از پیشرفت های فناوری، ارزهای دیجیتال مزایای بالقوه ای را برای ایالات متحده و متحدان ما فراهم می کنند. در عین حال، این نوع از ارزها این فرصت را به دولت ها و بازیگران غیر دولتی می دهند که سیستم مالی فعلی را دور بزنند و منافع آمریکا را تضعیف کنند. به عنوان مثال، بانک مرکزی چین به تازگی اولین ارز دیجیتال خود را منتشر کرده است.

کمیته مالی سنا بعد از صحبت های خانم یلن، از وی این سوال را پرسید:

خانم دکتر یلن، به نظر شما این نوآوری ها و فناوری ها چه تهدیدات و مزایای بالقوه ای را می توانند برای امنیت ملی ایالات متحده ایجاد کنند؟ آیا شما فکر می کنید که برای اطمینان در مقابل این تهدیدات و چالش ها باید اقدامات بیشتری انجام شود؟

در پاسخ به سوال این کمیته خانم یلن گفت:

از نظر من بسیار حائز اهمیت است که ما مزایای رمزارزها و سایر دارایی های دیجیتال و پتانسیل بالقوه آنها را برای بهبود کارایی سیستم مالی فعلی در نظر بگیریم.

وی در ادامه افزود:

در عین حال، ما می دانیم که می توان از این نوع ارزها و دارایی ها برای تأمین مالی تروریسم، تسهیل پولشویی و حمایت از فعالیت های شرورانه که منافع امنیت ملی و یکپارچگی سیستم های مالی ایالات متحده و بین المللی را تهدید می کنند، استفاده کرد.

یلن در پایان گفت:

در صورت تأیید صلاحیت، من قصد دارم از نزدیک با هیئت مدیره فدرال رزرو و دیگر سازمان‌ های قانون‌ گذار در مورد چگونگی اجرای یک چارچوب نظارتی موثر در این خصوص و سایر نوآوری های فین تک همکاری کنم.

توضیحات خانم یلن در مقایسه با اظهارات قبلی وی نشان می دهد که ظاهرا موضع وی در مورد ارزهای دیجیتال کمی نرم تر و بهتر شده است.

هفته گذشته، اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، در مورد بیت کوین با انتقادات زیادی همراه شد. لاگارد در صحبت های خود اعلام کرد که از بیت کوین بیشتر برای پولشویی استفاده می شود.

در مقابل دانیل لاکال (Daniel Lacalle)، اظهارات لاگارد را بی اساس خواند و گفت:

همه ما می دانیم که اکثریت قاطع پولشویی در سطح جهان با ارزهای فیات، به ویژه دلار و یورو انجام می شود.

نظر شما در خصوص صحبت های خانم یلن چیست؟

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ یک دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد
فرهاد
3 سال ها قبل

جلوی پیشرفت تکنولوژی رو‌نمیشه گرفت، در دنیای آینده ارز فیات معنایی نداره

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

1
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx