دویچه بانک (Deutsche Bank) خواستار توسعه هر چه سریع تر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شد

دویچه بانک (Deutsche Bank) خواستار توسعه هر چه سریع تر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2949 نفر

دویچه بانک (Deutsche Bank) خواستار توسعه هر چه سریع تر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شد

دویچه بانک (Deutsche Bank)، بزرگترین موسسه بانکی در آلمان، اطمینان دارد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در آینده جایگزین پول نقد خواهند شد.

شاخه تحقیقاتی این بانک که Deutsche Bank Research نام دارد گزارش جدیدی را در خصوص ارزیابی ها و پیشنهادات اقتصادی برای کمک به اقتصاد جهانی که تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته است، منتشر کرد.

همه گیری کرونا و تسریع انقلاب دیجیتال

دویچه بانک در این گزارش اظهار داشت که همه گیری کرونا “انقلاب دیجیتال” را تسریع کرده است. به گفته این بانک، این انقلاب در نهایت باعث خواهد شد که CBDC هایی مانند یوان دیجیتال چین یا e-krona سوئد در بلند مدت به جایگزینی برای پول نقد تبدیل شوند. دویچه بانک از دولت های ملی و شرکت های خصوصی درخواست کرد که روی گزینه هایی برای جایگزینی کارت های اعتباری کار کنند. این بانک افزود:

اقداماتی مانند قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی فقط باعث افزایش استفاده از کارت های بانکی بجای پول نقد شده است. بنابراین شرکت ها و سیاست گذاران باید جایگزینی برای کارت های اعتباری طراحی کنند و هزینه های واسطه ها را حذف کنند. در حال حاضر، اولویت باید با سیستم های پرداخت دیجیتال منطقه ای باشد. در بلند مدت، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی جای پول نقد را خواهند گرفت.

در این گزارش، این مرکز تحقیقاتی همچنین به سیاست گذاران اروپایی در مورد خطرات عدم توسعه ارز دیجیتال خود در واکنش به پیشرفت فزاینده چین و سوئد در این زمینه هشدار داد. این بانک اعتقاد دارد که عقب ماندن از سایر حوزه های قضایی ممکن است دیگر کشورها را مجبور به اتخاذ سیاست های پیشگامان این عرصه کند:

اگر سایر کشورها همگام با پیشگامان این حوزه حرکت نکنند، ممکن است در آینده مجبور به اتخاذ ارزهای دیجیتال و سیاست های کشورهای پیشرو به عنوان وسیله ای برای پرداخت شوند.

دویچه بانک

دویچه بانک

این بانک برای تقویت یورو در شرایط ژئوپلیتیکی موجود از اروپا درخواست کرد که یک ارز دیجیتال توسعه بدهد. در این گزارش عنوان شده است که “برای تحقق این مهم، ما باید یک روش پرداخت مستقل اروپایی داشته باشیم.”

عدم اشتیاق برخی از کشورها برای توسعه CBDC

در حالی که دویچه بانک در تلاش برای تسریع توسعه جهانی ارز دیجیتال است، ظاهرا برخی از کشورها عجله چندانی برای توسعه ارز دیجیتال خود ندارند.

در اکتبر سال ۲۰۲۰، جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا نگران پیشی گرفتن سایر کشورها در توسعه CBDC نیست. جروم پاول عنوان کرد تا زمانی که خطرات مرتبط با CBDC مانند حملات سایبری و حفظ حریم خصوصی حل نشود دولت ایالات متحده تصمیمی در مورد توسعه دلار دیجیتال اتخاذ نخواهد کرد. عدم اشتیاق و عجله مقامات آمریکایی برای توسعه ارز دیجیتال انتقادات بسیاری را به همراه داشته است. چندی پیش موسس ریپل، کریس لارسن (Chris Larsen) به شدت از مقامات آمریکایی به دلیل “باختن به چین” انتقاد کرده بود.

مقامات نیوزیلند و روسیه نیز موضع مشابهی را اتخاذ کرده و اظهار داشتند که فعلا ترجیح می دهند رویکرد “انتظار و تماشا” را انتخاب کنند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx