رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین: بانک مرکزی در سیاست‌گذاری های مربوط به ارز دیجیتال باید تجدید نظر کند

رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین : بانک مرکزی در سیاست‌گذاری های مربوط به ارز دیجیتال باید تجدید نظر کند
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2064 نفر

رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین: بانک مرکزی در سیاست‌گذاری های مربوط به ارز دیجیتال باید تجدید نظر کند

محمدرضا شرفی رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران گفت:

ضرب‌الاجل شرکت شاپرک به پرداخت‌یارها مبنی بر مسدود کردن درگاه‌های الکترونیکی که کسب‌وکارهای غیرمجاز از جمله رمزارز ارائه می‌کنند، تنها بازار سیاه خرید و فروش رمزارزها را داغ‌تر می‌کند. دستورالعمل های اخیر تنها موضوع را از شفافیت خارج می‌کند، زیرا طبیعتا راه‌های بسیاری برای انتقال پول داریم و اگر پیش از این با درگاه‌های پرداخت و صرافی‌ها می‌شد تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال را رصد کرد، در حال حاضر دیگر این موهبت را از دست دادیم. این دستور تنها محدود کردن سایت‌های صرافی ارز دیجیتال است و صرافی‌های سنتی همچنان قادر خواهند بود به کار خود ادامه دهند، زیرا آن‌ها برای نقل و انتقال پول محدودیت نخواهند داشت و شاید به نوعی رانت جدیدی در حال شکل‌گیری است.

پس از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی و به فاصله یک روز، صحبت‌های معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما مبنی بر اینکه خرید و فروش رمزارز‌ها ممنوع است، اکنون در اقدامی جدید، شرکت شاپرک به پرداخت‌یار‌ها اعلام کرد که درگاه‌های الکترونیکی که کسب‌وکار‌های غیرمجاز از جمله رمزارز ارائه می‌کنند، مسدود خواهند شد.

در این میان در روز‌های رکوردزنی بیت‌کوین و کوچ بورس‌بازان زیان‌دیده به این بازار، شاهد ورود حجم گسترده سرمایه ایرانی به بازار رمزارز‌ها هستیم که با دستور جدید شرکت شاپرک عملا پرداخت‌یار‌ها امکان ثبت تراکنش مربوط به رمزارز‌ها را نخواهد داشت.

محمدرضا شرفی ادامه داد:

این دستور تنها بخش پلتفرمی خرید و فروش بیت‌ کوین را از دور خارج می‌کند و صرافی‌ها می‌توانند همچون سابق به فعالیت خود ادامه دهند؛ البته با یک ترفند! به این صورت که در لیست آن‌ها نام «بیت‌کوین» یا سایر ارز‌های دیجیتال را نمی‌بینیم، ولی مشتریان می‌توانند با یک تلفن، بیت‌کوین خریداری کنند و پرداخت انجام شود. در این میان صرافی‌های سنتی بدون رقیب خواهند بود و هیچ اختلالی در کارشان وارد نیست. طبیعتا راه‌های بسیاری برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال پیدا می‌شود و این همان سوق دادن تراکنش‌های شفاف به مسیر غیرشفاف است.

شرفی هشدار داد که این برخورد منطقی نیست و چنین برخوردی با بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به چالش‌ها دامن می‌زند. در انتها معضلاتی که گریبانگیر جامعه می‌شود زیرا دولت و در راس آن، بانک مرکزی نتوانسته یک راه حل درستی بدهد و در انتها گناه متضرر شدن مردم و زیرزمینی شدن این تجارت به گردن فناوری بلاکچین می‌افتد. نهایتا از متولیان امر سوالی دارم:

آیا اکنون برای نقد شدن رمزارز‌های حاصل از استخراج مسیری وجود دارد؟ همچنان که در مورد دستگاه‌های استخراج موجود در کشور شاهد بودیم، فردایی نزدیک مجددا هزینه، تاوان و جریمه قصور و بی‌تدبیری متولیان امر از مردم ستانده خواهد شد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx