ریزش طلا، افزایش بازده خزانه داری امریکا و احتمال صلح روسیه و اوکراین

بازده خزانه داری
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 920 نفر

ریزش طلا، افزایش بازده خزانه داری امریکا و احتمال صلح روسیه و اوکراین

قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش یافت که برای آن دو دلیل اصلی وجود دارد. دلیل اول افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده است که به دلیل افزایش انتظارات نرخ بهره توسط فدرال رزرو اتفاق افتاده است. همچنین دلیل دیگر افزایش احتمال صلح بین اوکراین و روسیه است که جذابیت طلا را برای معامله گران به عنوان یک دارایی امن کم تر می‌کند.

هر اونس طلا (XAU=) با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹۷۱.۷۷ دلار در هر اونس در ساعت ۰۳:۰۳ GMT رسید. قیمت طلای آمریکا (GCv1) نیز با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۹۷۵.۷۰ دلار رسید.

مارگارت یانگ، یک استراتژیست در DailyFX، گفت: “یک دلیل کلیدی افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده است. همچنین به نظر می‌رسد بازار در نشست FOMC در روز چهارشنبه که در آن فدرال رزرو ممکن است چرخه انقباض را آغاز کند، قیمت‌گذاری می‌کند. بنابراین، این یک عامل منفی برای طلا است.”

“با توجه به این واقعیت که هر دو طرف مایل به گفتگو هستند، من فکر می کنم که بدترین بحران اوکراین احتمالا پشت سر گذاشته شده است. بعید است که قیمت طلا از بالاترین سطح قبلی هفته گذشته فراتر رود یا به این زودی ها به بالاترین حد خود برسد.”

بازده خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده به بالاترین حد در یک ماه گذشته رسید زیرا به طور گسترده انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را در یک رویداد دو روزه در اواخر این هفته یک چهارم درصد افزایش دهد.

طلا نسبت به افزایش نرخ های بهره آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می دهد، بسیار حساس است.

پالادیوم (XPD=) که توسط خودروسازان در مبدل های کاتالیزوری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استفاده می شود، با ۳.۹ درصد کاهش به ۲۷۰۵.۱۸ دلار در هر اونس رسید. این فلز در هفته گذشته به بالاترین سطح خود یعنی ۳۴۴۰.۷۶ دلار رسید که ناشی از ترس از اختلال در عرضه از سوی روسیه است.

غول معدنی روسی Nornickel (GMKN) با مشکلات لجستیکی قابل توجهی مواجه است، اما توانسته است مسیرهای جایگزین برای تحویل پالادیوم خود را تضمین کند.

در میان سایر فلزات، نقره (XAG=) با ۰.۹ درصد کاهش به ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین (XPT=) با ۱.۹ درصد کاهش به ۱۰۵۹.۴۳ دلار رسید.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx