صندوق بین المللی پول: ارزهای دیجیتال می توانند باعث بی ثباتی مالی جهانی شوند

صندوق بین المللی پول ارزهای دیجیتال می توانند باعث بی ثباتی مالی جهانی شوند
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1133 نفر

صندوق بین المللی پول: ارزهای دیجیتال می توانند باعث بی ثباتی مالی جهانی شوند

صندوق بین المللی پول (IMF) که یکی از سرسخت ترین منتقدهای ارزهای دیجیتال است، هشدار داده که این دارایی ها می توانند منجر به بی ثباتی مالی جهانی شوند.

این نهاد بین المللی در پست وبلاگی خود که اخیرا منتشر شده، هشدار داده که ارزش بازار ۲.۵ تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال خطرات قابل ‌توجهی را به همراه دارد.

یکی از دلایلی که نگرانی صندوق بین ‌المللی پول را افزایش داده کرش اخیر بازار کریپتو بود. همانطور که در ارزینجا خواندید، به دنبال شیوع سویه جدید ویروس کرونا، بازار رمزارزها شاهد فروش گسترده بود. در این کرش بیت کوین در حدود ۲۵٪ از ارزش خود را از دست داد.

به غیر از موضوع ارزش گذاری واقعی ارزهای دیجیتال، صندوق بین المللی پول به خطرات جدی دیگری اشاره کرده است. از جمله این ریسک ها می توان به دشواری قانون گذاری، خطر از دست رفتن دارایی سرمایه گذاران و پدیده کریپتوسازی در کشورهای درحال توسعه اشاره کرد.

در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه، ظهور کریپتو می ‌تواند به آنچه که ما “کریپتوسازی” نامیده ‌ایم، سرعت ببخشد. کریپتوسازی زمانی رخ می دهد که این دارایی ‌ها جایگزین ارزهای داخلی شوند و محدودیت‌ ها و اقدامات مدیریتی سرمایه را دور بزنند.

به اعتقاد IMF، فقدان مقررات جهانی، خطر آربیتراژ نظارتی را افزایش می ‌دهد و ممکن است جریان‌ های بی ‌ثبات‌ کننده سرمایه را سریع تر کند.

قانونگذاری جهانی

صندوق بین المللی پول سه الزام را برای توسعه یک چارچوب نظارتی جهانی پیشنهاد کرده است. اولین عامل، قانونگذاری و ارائه مجوز به بازیگران اصلی عرصه ارزهای دیجیتال است که در نگهداری، انتقال و تسویه حساب ها نقش دارند.

الزام دوم انطباق قانون گذاری فعالین این صنعت با همنوعان خود در بازارهای سنتی است. به عنوان مثال، تنظیم گری استیبل کوین ها باید مانند بانک ها انجام شود.

صندوق بین ‌المللی پول در پایان به عنوان الزام سوم خاطرنشان کرد که نهادهای قانون گذاری باید قوانین شفافی را در اختیار موسسات مالی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال قرار دهند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx