موضع نخست وزیر جدید ژاپن در خصوص ارز دیجیتال

موضع نخست وزیر جدید ژاپن در خصوص ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: ۲دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2849 نفر

موضع نخست وزیر جدید ژاپن در خصوص ارز دیجیتال

نخست وزیر کنونی ژاپن شینزو آبه (Shinzo Abe) به زودی جای خود را به یوشی هیده سوگا (Yushihide Suga) نخست وزیر جدید ۷۱ ساله خواهد داد. سوگا در خصوص ارز دیجیتال و رمزارزها تا کنون چند بار اظهار نظر عمومی کرده است. اما نظر او در مورد مالیات ارزهای دیجیتال ممکن است از همه جالب تر باشد.

وی در جلسه کابینه در سال ۲۰۱۴ اینگونه گفت:

منطق حکم می کند که اگر تراکنش مالی وجود دارد و به تبع آن سودی حاصل می شود، وزارت دارایی باید برای آن مالیات در نظر بگیرد.

وی پیشتر نیز گفته بود که باید برای تراکنش های بیت کوینی مالیات وضع شود.

هرگونه تأثیر سیاسی از سوگا در اصلاح قوانین مالیاتی موجود، می تواند بر توسعه دارایی های دیجیتال در ژاپن تأثیر تاثیرگذار باشد.

 

قوانین مالیاتی ژاپن

درامد حاصل از دارایی های دیجیتال در ژاپن به عنوان درامد متفرقه در نظر گرفته می شود و مالیات ۵۵ درصدی دارد. در ماه آگوست، انجمن مبادلات ارزی مجازی ژاپن و اتحادیه تجارت رمزارزهای این کشور پیشنهاد کردند که این نرخ از اوایل سال ۲۰۲۱ به ۲۰٪ کاهش یابد. در این پیشنهاد آمده است که مالیات وضع شده بر رمزارزها می تواند مسئله ای باشد که مانع از پیشروی آینده ژاپن در کشورهای رقبا شود.

آبه از سال ۲۰۱۲ نخست وزیر ژاپن بوده است، در این مدت کشور ژاپن رسما بیت کوین و ارزهای دیجیتال را به عنوان پول به رسمیت شناخت و در نهایت یک چارچوب نظارتی برای این رمزارزها ایجاد کرد.

نخست وزیر پیشین ژاپن قبل از استعفای خود به دلایل پزشکی گفت که می خواهد به فن آوری های نوظهور مانند بلاکچین توجه زیادی کند. در جلسه کمیته بودجه سال ۲۰۱۹، آبه گفت که این فناوری امکان توسعه مشاغل IT و همچنین زمینه های مالی مانند ارزهای دیجیتال را فراهم می کند. وی همچنین از پتانسیل زیاد این فناوری برای بهبود راحتی و امنیت در زمینه های مختلف صحبت کرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx