واکسن کرونا در ازای دریافت بیت کوین، سودجویی دلالان در بازار سیاه هند!

واکسن کرونا در ازای دریافت بیت کوین، سودجویی دلالان در بازار سیاه هند!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2340 نفر

واکسن کرونا در ازای دریافت بیت کوین، سودجویی دلالان در بازار سیاه هند!

با کشف گونه های جدیدی از ویروس چینی کرونا در انگلستان و آفریقا و پر شدن تخت های بیمارستان ها، نیاز عموم به واکسینه شدن بیش از پیش احساس می شود. با این حال، واکسیناسیون عمومی پروسه ای نیست که یک شبه اتفاق بیفتد، به خصوص که هنوز فقط چند نمونه از این واکسن ها موفق به دریافت تأییدیه شده اند. پس تعجبی ندارد برخی از مردم برای دریافت واکسن کرونا به هر دری بزنند.

واکسن در ازای بیت کوین

اتفاقاتی که در هندوستان رخ داده تایید کننده درماندگی مردم در این خصوص است. اخیرا در ایالت کارناتاکای هندوستان، افرادی سودجو اعلام کرده اند که در ازای دریافت بیت کوین، واکسن کرونا را به فروش می رسانند.

طبق گزارش یک روزنامه محلی، پزشکان این ایالت گزارش کرده اند که به بسیاری از بیماران به اصطلاح VIP پیشنهاد شده که در ازای بیت کوین می توانند از بازار سیاه واکسن کرونا را تهیه کنند.

این مسئله باعث ناراحتی پزشکان نیز شده است. بسیاری از پزشکان اعلام کرده اند که بیماران به آنها مراجعه کرده و از آنها در خصوص صحت و سقم این واکسن ها پرس و جو کرده اند.

گرچه چنین اتفاقاتی می توانند بسیار جالب باشند، اما اصلاً جای تعجب ندارند. معاملات بازارهای سیاه مدت ها است که وجود دارند و همه گیری ویروس شوم کرونا که به دومین سال خود رسیده، قطعا باعث رونق این اقتصاد زیرزمینی و موازی شده است.

اخاذی با بیت کوین

با این حال، آنچه باعث جالب تر شدن این موضوع شده ارتباط بزرگترین ارز دیجیتال بازار یعنی بیت کوین است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط Chainalysis، در سال ۲۰۲۰، تنها ۱.۱٪ از کل فعالیت‌ های صنعت ارزهای دیجیتال غیرقانونی بوده است. گرچه ممکن است ۱.۱ درصد رقم بسیار کوچکی به نظر برسد، اما همین رقم کوچک چیزی معادل ۱۱.۵ میلیارد دلار می باشد.

اما این همه‌ ماجرا نیست. به گزارش Elliptic، در حدود یک میلیارد دلار بیت کوین در بازار سیاه سیلک رود (Silk Road) در گردش است.

اتفاقی که در هندوستان شاهدش هستیم، در بهترین حالت می تواند به عنوان یک نوع باج گیری توصیف شود. دلالان بازارهای سیاه با سو استفاده از نگرانی و اضطراب بیماران در مورد این همه گیری که تاکنون جان بیش از ۱.۹۴ میلیون نفر در سراسر جهان را گرفته است، در حال باج گیری هستند.

این اولین باری نیست که در هندوستان از بزرگترین ارز دیجیتال جهان در ازای دریافت چیزی استفاده می شود. همین چند هفته پیش، یک خردسال در همان ایالت ربوده شد، و مجرمان خواستار باجی به ارزش ۱۰۰ بیت کوین شدند.

حتی در امریکا نیز از گرچن اتر ویتمر (Gretchen Esther Whitmer)، فرماندار ایالت میشیگان، خواسته شده بود تا در ازای امنیت کارمندان خود معادل ۲ میلیون دلار بیت کوین پرداخت کند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx