چرا متامسک ایران را تحریم کرد؟

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1002 نفر

چرا متامسک ایران را تحریم کرد؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید چرا تحریم شدن ایران توسط اینفورا باعث شد متامسک که یک کیف پول غیر متمرکز است نیز دست به چنین اقدامی بزند.

اینفورا چیست؟

Infura ارائه‌دهنده خدماتی است که MetaMask از آن برای دریافت اطلاعات در مورد بلاک چین و خارج کردن آن استفاده می‌کند.

اینفورا چگونه کار می‌کند؟

اتریوم و سایر بلاک چین ها از ترکیب متفاوتی از پروتکل ها و فناوری نسبت به شبکه اینترنتی سنتی استفاده می کنند. بله، هنوز هم از همان کانال های فیزیکی اینترنت سنتی استفاده می کند، اما از نظر نرم افزاری، یک شبکه مجزا است. به عبارت دیگر، هیچ آدرس اینترنتی وجود ندارد که به آن بروید و بتوانید به شبکه اتریوم دستیابی داشته باشید.

برای دسترسی به این شبکه‌ها و مشاهده داده‌های ارسال شده از طریق آن‌ها، باید چیزی را که به عنوان کلاینت (Client) شناخته می‌شود نصب کنید. کلاینت به طور کلی یک برنامه نسبتا کوچک است که به عنوان یک رابط خط فرمان اجرا می شود، به عبارت دیگر، هیچ گرافیکی در آن به کار نرفته است و محتوای آن به صورت کاملا متنی است.

این برای بسیاری از افراد کاربردی ندارد، و مطمئناً به اندازه یک تجربه غنی مانند وب سرگرم کننده نیست. و علاوه بر این، گاهی اوقات برای اهداف توسعه یک پروژه، ما باید بتوانیم برنامه‌ای (Program) را در محیطی متفاوت بسازیم که بتواند بدون اینکه یک کلاینت را به طور همزمان اجرا کند با بلاک چین “از راه دور” ارتباط داشته باشد.

بنابراین اکثر شبکه های عمومی بلاک چین، از جمله اتریوم، چیزی را ایجاد می کنند که API نامیده می شود. اگر با این فناوری آشنایی ندارید، آن را به عنوان منوی یک رستوران در نظر بگیرید: برنامه نویسان می توانند با استفاده از درخواست های فرموله شده خاص، داده های خاصی را از بلاک چین بخواهند یا داده ها را در بلاک چین ثبت کنند. و اگر اطلاعاتی که به دنبال درخواست یا ضبط آن هستند در منو وجود نداشته باشد، می توانند پیشنهادی برای تغییر منو به این کامیونیتی ارائه دهند.

در تمام این پروسه نقش اینفورا چیست؟

اینفورا آنچه را که به آن نقطه پایانی (Endpoint) برای API اتریوم نام گذاری می‌شود ارائه می دهد. اگر منوی یک رستوران را تصور کنید، پس اینفورا مانند یک سرور یا صندوقدار است. به عبارت دیگر، اینفورا شخصی است که سفارش شما را می گیرد و با شما تماس می گیرد. اینفورا یک نقطه پایانی را ارائه می دهد که کد شما می تواند به آن اشاره می‌کند و آنها اطلاعاتی را که درخواست کرده اید به شما باز می گردانند. به طوری که درخواست های شما برای دریافت یا ضبط اطلاعات همیشه می تواند به شبکه برسد.

مانند یک رستوران، اینفورا برای این خدمات هزینه ای دریافت می کند، اما این هزینه تنها پس از درخواست های زیادی که در یک ماه ارسال شده است حساب می‌گردد. برای توسعه دهندگانی که به تازگی چیزی را آزمایش می کنند، شروع رایگان و راه اندازی یک حساب کاربری در این پلتفرم بسیار آسان است.

چرا اینفورا از متامسک استفاهد می‌کند؟

متامسک همیشه از اینفورا به عنوان ارائه دهنده نقطه پایانی به دلیل قابلیت اطمینان و در دسترس بودن آنها استفاده کرده است.

از آنجایی که ترافیک بلاک چین مقیاس می‌شود، کاربران متامسک باید بتوانند بدون توجه به اینکه کجا هستند و چه چیزی می‌خواهند روی زنجیره انجام دهند درخواست‌هایی را به بلاک چین ارسال می‌کنند. ممکن است تعداد این درخواست‌ها در یک لحظه به چند درخواست برسد. البته عوامل محدودکننده‌ای برای این موضوع وجود دارد: هرچه فعالیت‌های زنجیره‌ای بیشتر باشد، شبکه شلوغ‌تر می‌شود و هزینه‌های تراکنش تحت تأثیر قرار می‌گیرد، و در پایان روز، تنها تعداد محدودی از این تراکنش‌ها می‌توانند در هر یک از بلاک‌ها ثبت شود. اما در هیچ نقطه ای نباید ارائه دهنده نقطه پایانی یعنی همان اینفورا گلوگاه این سناریو باشد و این زمانی است که ظرفیت اینفورا برای ترافیک می درخشد.

اخیراً، اینفورا و متامسک هر دو بخشی از نرم‌افزار ConsenSys شده‌اند، که این تیم‌ها را قادر می‌سازد تا با هم محکم‌تر کار کنند و از تداوم این نوع تجربه با کیفیت اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر این، اینفورا نقاط پایانی را برای بلاک‌چین‌های بیشتری نسبت به اتریوم ارائه می‌کند، و همانطور که به دنیای بسیاری از بلاک‌چین‌ها می‌رویم، این نوع پشتیبانی قابل اعتماد برای چندین زنجیره ضروری خواهد بود.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx