چرا کشورهای آسیایی حضور پررنگ تری در ارزهای دیجیتال دارند؟

چرا کشورهای آسیایی حضور پررنگ تری در ارزهای دیجیتال دارند؟
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2425 نفر

چرا کشورهای آسیایی حضور پررنگ تری در ارزهای دیجیتال دارند؟

امروزه ۴۲٪ از ارزش بازار ۲۰ رمزارز برتر متعلق به آسیا است و به همین دلیل این قاره به یک قدرت برتر در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. در حقیقت، شرکت های آسیایی در بازارهای آتی نیز حضور قدرتمندی دارند: ۹۸٪ از حجم بازار قراردادهای آتی اتریوم و ۹۴٪ از حجم قراردادهای آتی بیت کوین متعلق به آسیا است.

دلیل حضور پررنگ کشورهای آسیایی

به گفته مایرا کریستنتو (Mira Christanto)، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی مساری (Messari)، دلیل حضور پررنگ کشورهای آسیایی به مقررات و فرهنگ موجود در این منطقه باز می گردد.

به گفته این تحلیلگر، بسیاری از شرکت های بزرگ این صنعت مانند بیت مکس (BitMEX) برای اولین بار فعالیت های خود را در هنگ کنگ آغاز کردند، در کشوری که تا نوامبر سال ۲۰۲۰، مقررات ارزهای دیجیتال “اختیاری” بودند. اختیاری بودن قوانین به شرکت های ارزهای دیجیتال این امکان را داد که از نظر نوآوری پیشگام باشند و محصولات متعددی را ایجاد کنند که در نهایت باعث رشد چشمگیر این صنعت بشود.

کریستنتو همچنین به این موضوع اشاره می کند که اقدامات کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ برای قانون گذاری به نحوی بوده است که به اساس فعالیت شرکت ها آسیبی وارد نکرده است:

هنگ کنگ کار متفاوتی انجام داده است. این کشور با پذیرفتن قوانین و چارچوب های مالی موجود، ارزهای دیجیتال را وارد سیستم مالی خود کرده است.

این تحلیلگر همچنین به تفاوت جالبی در رفتار تریدرهای شرقی و غربی اشاره می کند. در اروپا و آمریکا فعالیت های زیادی در حوزه دیفای وجود دارد. اما این مسئله در کشورهای آسیایی به خصوص چین بسیار کمرنگ تر است.

به گفته کریستنتو، ریشه این تفاوت ها در فرهنگ این کشورها نهفته است. برخلاف غرب، آسیایی ها دیدگاه بهتری به بانکداران و سیاستمداران دارند. وی در ادامه به نکته جالبی اشاره کرد و گفت:

در آسیا، مردم با متمرکز بودن بسیار راحت ترند.

هرچند که ممکن است این موضوع حقیقت داشته باشد، اما یک تصور نادرستی که بسیاری به آن باور دارند این موضوع است که ماینینگ بیت کوین به طور فزاینده ای متمرکز شده و چین بیش از ۶۵٪ بازار ماینینگ را تحت سلطه خود دارد.

اما طبق گفته کریستنتو، این موضوع بسیار بعید به نظر می رسد زیرا ماینرها با یکدیگر رقابت سختی دارند و بعید به نظر می رسد که بخواهند با هماهنگی با یکدیگر کار کنند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دییجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx