چه چیزی باعث افزایش قیمت بیت کوین شد؟

چه چیزی باعث افزایش قیمت بیت کوین شد؟
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 953 نفر

چه چیزی باعث افزایش قیمت بیت کوین شد؟

سرانجام بعد از تلاش های فراوان بیت کوین موفق به عبور از مقاومت روانی ۴۰,۰۰۰ دلار شد. با این موفقیت، BTC در حال حاضر قیمت خود را تا سطح ۴۱,۵۷۶ دلار افزایش داده است.

چه چیزی باعث افزایش قیمت بیت کوین شد؟

نمودار BTC

دلایل افزایش قیمت

در تحلیل های مختلفی که تاکنون منتشر شده اند، یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین آخرین گزارش مشاغل امریکا عنوان شده است. این گزارش نشان می دهد که در ماه ژانویه ۴۶۷,۰۰۰ شغل در امریکا ایجاد شده است. این رشد چشمگیر باعث شگفتی تحلیلگران بلومبرگ شد که پیش بینی کرده بود ۱۲۵,۰۰۰ شغل در امریکا ایجاد خواهد شد.

علاوه بر عامل فوق، دلایل دیگری در این افزایش قیمت سهیم بوده اند، که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

رهایی

بسیاری از تحلیلگران اخیرا به همبستگی بین بازار ارزهای دیجیتال با بازار سهام اشاره کرده بودند. اما این رشد ناگهانی بیت کوین باعث تعجب تحلیلگران شد. جاش اولزوویچ (Josh Olszewicz)، سرپرست تحقیقات شرکت والکری اینوستمنتس (Valkyrie Investments) در این خصوص گفت:

در بیشتر طول هفته، بیت‌ کوین و اتریوم با SPX و نزدک همراه بودند. اما اوایل صبح امروز این دو کوین عملکرد بهتری از خود نشان دادند.

وی افزود:

سپس این رهایی پس از انتشار داده ‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و بیکاری که بسیار بهتر از پیش‌ بینی ‌ها بودند، شدت گرفت.

تیم انکینگ (Tim Enneking)، مدیر عامل شرکت Digital Capital Management، نیز در این مورد گفت:

به طرز عجیبی، من گمان می ‌کنم که این رشد به دلیل رهایی بازارهای کریپتو از همبستگی با SPX بود. با برداشته شدن این محدودیت، حالا یک حرکت قیمتی طبیعی ‌تر حاکم شده است.

شرت اسکوئیز

دیگر عاملی که تحلیلگران به آن اشاره کرده اند پوزیشن های شورت بوده که در افزایش قیمت بیت کوین تاثیرگذار بوده اند. دیلن لکیر (Dylan LeClair) ، رئیس تحقیقات بازار مجله بیت کوین، در این خصوص گفت:

یکی از دلایل قدرت این حرکت، مقدار زیاد پوزیشن های شورت بود که در محدوده ۳۰,۰۰۰ دلار باز شده بود و خرس ‌ها را مجبور به بستن پوزیشن ‌های خود کرد.

وی افزود:

تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که کف های قبلی بیت کوین با دوره های نزولی بازار مشتقات ارتباط داشته است، به ویژه زمانی که سرمایه گذاری قراردادهای آتی در دوره های زمانی طولانی مدت منفی بود. با انباشت منابع مالی منفی، تقریباً ۵۳ میلیون دلار در مجموع نقدینگی کوتاه مدت در هشت ساعت گذشته وجود داشت که به افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۴۰,۰۰۰ دلار کمک کرد.

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx