کاهش کارمزد شبکه بیت کوین با خالی شدن مم پول (Mempool)

کاهش کارمزد شبکه بیت کوین با خالی شدن میم پول (Mempool)
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2873 نفر

کاهش کارمزد شبکه بیت کوین با خالی شدن مم پول (Mempool)

پس از اوج گیری قدرت هش شبکه بیت کوین، حجم مم پول (Mempool) این شبکه طی این هفته صفر شد. زمانی که حجم مم پول به صفر می رسد این موضوع نشان می دهد که هزاران تراکنش در حال تایید در بلوک ها قرار گرفته و تنها تعداد ناچیزی از تراکنش های تایید نشده باقی مانده اند.

از سرگیری فعالیت ماینرهای چینی

قدرت هش بیت کوین در طی دو روز در ۹ و ۱۰ نوامبر به میزان ۴۲٪ افزایش یافت. تحلیلگران اوج گیری قدرت هش شبکه بیت کوین را به از سرگیری فعالیت ماینرهای مستقر در چین نسبت داده اند که به دلیل تغییرات جوی و پایان یافتن فصل بارش از سیچوان به جاهای دیگر نقل مکان کرده اند.

کاهش نرخ تراکنش ها

کاهش یافتن حجم مم پول خبر خوبی برای کاربران بیت کوین محسوب می شود چون رقابت برای جای گرفتن تراکنش ها در بلوک های آینده کاهش می یابد. کاهش رقابت نیز سبب می شود که کارمزد تراکنش ها پایین بیاید چون در این شرایط ماینرها می توانند تمام تراکنش ها را فارغ از درنظر گرفتن مبلغ کارمزد آنها پردازش کنند.

صفر شدن حجم میم پول (Mempool)

در تاریخ ۳۰ اکتبر، زمانی که بیش از ۱۴۰ هزار تراکنش تایید نشده در مم پول وجود داشت، نرخ متوسط کارمزد تراکنش های بیت کوین به اوج خود یعنی ۱۳.۱۶ دلار رسید. اوج گیری قدرت هش سبب شد که بلوک های بیت کوین با سرعت بیشتری در مقایسه با سرعت متوسط این شبکه (۱۰ دقیقه به ازای هر بلوک به دلیل سختی پایین شبکه) پردازش بشوند. این موضوع باعث شد که در تاریخ ۹ نوامبر تعداد تراکنش های تایید نشده به صفر برسد.

در زمان نگارش این مطلب، تقریبا ۶ هزار تراکنش در مم پول با نرخ متوسط ۳ ساتوشی بر بایت (sat/byte) وجود دارند که تقریبا معادل ۰.۱۱ دلار می شوند. برخی از کاربران گزارش کرده اند که نرخ ها حتی تا ۱ ساتوشی بر بایت کاهش یافته اند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx