کوبا دومین کشور علاقه مند به بیت کوین (BTC) در ماه گذشته بوده است!

کوبا دومین کشور علاقه مند به بیت کوین (BTC) در ماه گذشته بوده است!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2438 نفر

کوبا دومین کشور علاقه مند به بیت کوین (BTC) در ماه گذشته بوده است!

فعالیت های مرتبط با بیت کوین (BTC) در کشور کوبا با افزایش علاقه کوبایی ها به این ارز دیجیتال به طور چشمگیری افزایش یافته است.

براساس داده های منتشر شده توسط Google Trends، کوبا در حال حاضر جایگاه دوم را در علاقه به بیت کوین در یک ماه گذشته بدست آورده است. از آوریل سال ۲۰۲۰ تاکنون، نیجریه رتبه اول را به خود اختصاص داده و کشورهای آفریقای جنوبی، کامرون و غنا رتبه های سوم تا پنجم را به ترتیب در اختیار دارند.

جستجوی واژه «بیت کوین» در Google

جستجوی واژه «بیت کوین» در Google

تلاش کوبایی ها برای دور زدن تحریم ها

افزایش جستجوهای مربوط به بیت کوین در کوبا در حالی گزارش می شود که کوبایی ها به طور فزاینده ای برای دور زدن تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده و دسترسی به خدمات مالی دیجیتال به بیت کوین روی آورده اند. از آنجایی که شرکت های بزرگ پرداخت دیجیتال مانند PayPal و Stripe برای اتباع کوبایی در دسترس نیستند، محدودیت ها در رفت و آمدهای ناشی از ویروس کرونا باعث پیچیده تر شدن مشکل پرداخت ها در این کشور شده است.

در اواخر اکتبر، یک برنامه نویس و یوتیوبر کوبایی به نام Erich Garcia از کوبایی ها برای استفاده از بیت کوین برای انجام حواله های برون مرزی دعوت کرد. وی ادعا کرد که هر کسی که می خواهد به این کشور پول ارسال کند، باید بیت کوین بخرد و آن را از طریق صرافی کوبایی بنام BitRemesas ارسال کند:

ما به سیستم پلتفرم های پرداخت مانند Stripe ،Visa ،Mastercard ،Paypal یا Union Pay دسترسی نداریم. ما به هیچ چیز و هیچ یک از این منابع دسترسی نداریم. چه فناوری به ما امکان آرزو داشتن و دیدن سناریوهای دیگر را داده است؟ بلاکچین و بیت کوین.

در آوریل سال ۲۰۲۰، ماریو ماتزولا (Mario Mazzola)، کارآفرین ایتالیایی-کوبایی، اولین صرافی غیرمتمرکز بیت کوین کوبا را با نام Qbita را راه اندازی کرد. به گفته ماتزولا، هدف این صرافی فراهم کردن امکان خرید و فروش بیت کوین برای کوبایی ها است زیرا سرویس های ارزهای دیجیتال اصلی مانند LocalBitcoins و Paxful در این کشور قابل دسترس نیستند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx