گذرنامه های دیجیتالی سلامت به زودی صادر خواهند شد!

گذرنامه های دیجیتالی سلامت به زودی صادر خواهند شد!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2371 نفر

گذرنامه های دیجیتالی سلامت به زودی صادر خواهند شد!

صدور گذرنامه های دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین که حاوی اطلاعاتی در خصوص تست و واکسیناسیون کرونا هستند از ماه آینده به صورت پایلوت آغاز خواهند شد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) اعلام کرده است که به زودی گذرنامه های مبتنی بر بلاکچین را که اطلاعات سلامت مسافران، به ویژه آزمایش و وضعیت واکسیناسیون آنها را ذخیره می کند، راه اندازی خواهد کرد.

به گفته IATA، این گذرنامه “سلامت” که در گوشی های هوشمند مسافران در قالب یک اپ ذخیره خواهد شد، این پتانسیل را دارد که محدودیت های بین المللی ایجاد شده توسط پاندمی ویروس کرونا را کاهش بدهد. انتظار می رود که این طرح به زودی در ماه فوریه اجرایی شود.

این برنامه که به کاربران امکان کنترل کامل اطلاعات را می دهد، به عنوان یک ابزار ارتباطی دو طرفه عمل خواهد کرد که اطلاعات را برای دولت های مربوطه، مراکز واکسیناسیون و خطوط هوایی ارسال می کند.

ثبت نام هواپیمایی های بزرگ در این طرح

تاکنون چهار شرکت هواپیمایی بزرگ در این طرح ثبت نام کرده اند. خطوط هوایی سنگاپور و بریتیش ایرویز قصد دارند اولین فاز آزمایشی را در ماه فوریه آغاز کنند. خطوط هواپیمایی اتحاد و امارات نیز احتمالا در ماه آوریل این طرح را اجرا خواهند کرد.

آلن موری هایدن (Alan Murray Hayden)، رئیس بخش فرودگاه های IATA، استفاده از فناوری “قدرتمند” بلاکچین را در این طرح تحسین کرد و گفت که این طرح یکی از معدود استفاده های این فناوری تاکنون است که تأثیر مفیدی دارد:

این طرح از زیبایی های این فناوری است. مسافران کنترل کامل اطلاعات خود را دارند. هیچ پایگاه داده مرکزی وجود ندارد و کسی قادر به هک آن نیست. مسافران مالک داده های خود هستند و آنها را با خطوط هوایی به اشتراک می گذارد. این طرح بسیار قدرتمند است و احتمالاً یکی از اولین نمونه از بکارگیری فناوری بلاکچین است که به نفع مردم است.

قسمت های اصلی گذرنامه سلامت

این گذرنامه شامل چهار بخش اصلی خواهد بود: ماژول گذرنامه دیجیتال. یک اپ آزمایشگاهی که امکان ارسال داده ها را از طریق آزمایشگاه ها و خود برنامه به صورت امن فراهم می کند. ثبت مراکز واکسیناسیون در سطح دنیا و مقررات بهداشتی و سلامت خطوط هوایی، دو بخش دیگر این گذرنامه خواهند بود.

به گفته هایدن درصورتی که وضعیت سلامت و واکسیناسیون مسافران مطابق با الزامات بین المللی باشد، مسافران مشکلی در سفر کردن نخواهند داشت.

بنابراین، اکنون مسافران سه چیز اصلی در تلفن های هوشمند خود دارند: گذرنامه دیجیتال، جواب آزمایش و مجوز سفر. سپس مسافران می توانند برای به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با خطوط هوایی تصمیم گیری کنند. به نظرم انجام این کار بسیار ساده خواهد بود. مسافران با فشار دادن چند دکمه، داده های خود را با شرکت های هواپیمایی به اشتراک می گذارند و شرکت های هواپیمایی کاملا مطمئن خواهند بود که مسافران مشکلی برای پرواز نخواهند داشت.

گفته می شود که مسافران پرواز خطوط هوایی اتحاد از ابوظبی اولین کسانی خواهند بود که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ از این گذرنامه ها استفاده خواهند کرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx