یورو دیجیتال ، آماده تسخیر بازار

یورو دیجیتال
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1094 نفر

یورو دیجیتال ، آماده تسخیر بازار

در روزهای اخیر نشانه‌های مختلفی از آماده سازی یورو دیجیتال توسط ECB یا بنک مرکزی اروپا دیده می‌شود. جزئیات این دیدگاه توسط فابیو پانتا (Fabio Panetta) یکی از اعضای اجرایی بانک مرکزی اروپا منتشر شد.

او بیان می‌کند که تحقیقات بانک مرکزی اروپا از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی شروع شده است و از ماه جولای وارد فار آزمایشی ۲۴ ماهه شده است.

پانتا افزود: با دیجیتال شدن زندگی روزمره همه‌ی ما ، ما به یک دیدگاه جدید درباره پرداخت و نحوه‌های پرداختی خواهیم رسید. در گذشته بانک‌های خصوصی CBDCها را به دلیل افزایش عرضه غیرواقعی زائد می‌نامیدند ولی بانک‌های مرکزی باید قبول کنند که درکنار تکنولوژی حرکت کنند. CBDC امن‌تری حالت پول است و ارزشی تضمین شده دارد.

علاوه بر این پس پاندمی کووید ۱۹ ، مردم اروپا  تمایلی به استفاده از پول نقد و کاغذی ندارند و تقریبا نصفی از جمعیت اروپا از پول‌های نقد استفاده نمی‌کنند.

 

نقشه راه یورو دیجیتال

یورو دیجیتال راه حل بازگشت ماندگاری به یورو است.

پانتا در این باره گفت: برخی از افراد پیشنهاد کرده‌اند که راه‌حل‌های پرداخت خصوصی مبتکرانه مانند استیبل کوین‌ها، اگر به درستی تنظیم شوند، می‌توانند به‌عنوان CBDC‌ها استفاده شوند. با این حال، این امر به منزله واگذاری پول بانک مرکزی به عرضه‌کنندگان استیبل کوین و به خطر افتادن حاکمیت پولی است.

بانک مرکزی اروپا به دنبال یافتن راهی کارآمد برای استفاده گسترده از یورو دیجیتال است. که ثبات و طراحی جذابی را برای استفاده آسان فراهم می کند و در عین حال از خطر فرار بانکی جلوگیری می کند. این فناوری قصد رقابت با خدمات پرداخت بخش خصوصی را ندارد.

پانتا پیشنهاد کرد که واسطه‌ها می‌توانند آنچه را که به عنوان «ایمن‌ترین و نقدپذیرترین شکل پول» توصیف می‌کنند، توزیع کنند و از آن در توسعه خدمات جدید، مانند تسهیلات اعتباری، استفاده کنند و درآمد اضافی ایجاد کنند.

از نظر حریم خصوصی، این پروپوزال بیان می‌کند: «ECB هیچ علاقه‌ای به کسب درآمد از داده‌های پرداخت کاربران ندارد و تنها می‌تواند آن‌ها را تا حدی که برای عملکردهای یورو دیجیتال لازم است، با رعایت کامل اهداف منافع عمومی و قوانین اتحادیه اروپا پردازش کند.

آن‌ها قصد دارند «استفاده بین‌المللی و استقلال اروپا در پرداخت‌های جهانی» یورو را گسترش دهند و ادعا کردند که برای غیر اروپایی‌ها قابل دسترسی است و با ایجاد «قابلیت تعامل با سایر CBDC» با هزینه‌های کمتر و سرعت بالاتر، امکان پرداخت‌های فرامرزی را فراهم می‌کند.

 

 

معتبرترین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال در آکادمی ارزینجا

ارزینجا در اینستاگرام – ارزینجا در تلگرام

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx