ترس، سیاست و دلار:چیزهایی که باید در بیت کوین (BTC) مراقبش بود

ترس، سیاست و دلار: ۵ چیزی که باید در بیت کوین (BTC) مراقبش بود
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2742 نفر

ترس، سیاست و دلار:چیزهایی که باید در بیت کوین (BTC) مراقبش بود

تقویت قدرت دلار آمریکا به همراه تصمیم سیاست مالی اروپا به زمینه ای برای ترس سرمایه داران بیت کوین (BTC) تبدیل شده است. بعد از سقوطی که بیت کوین در آخرهفته گذشته متحمل شد، حالا سطح حمایت ۱۰۰۰۰ دلاری  را تست می کند. با این تفاسیر، آینده چگونه خواهد بود؟

کایزر: شاخص ارزی ایالات متحده باید به زیر ۸۰ درصد برسد

هفته گذشته هفته ای پر از تغییرات بزرگ برای بیت کوین بود. این ارز دیجیتال با از دست دادن ۱۵ درصدی ارزش خود از ۱۲۰۵۰ دلار به ۹۹۰۰ دلار رسید. آنچه در روز جمعه اتفاق افتاد، یک عامل کلان بود. شاخص دلار امریکا (DXY) بعد از رسیدن به پایین ترین سطح خود در بازه زمانی دو ساله شروع به رشد کرد. دو هفته پیش تر، اعلام نرخ تورم از سوی فدرال رزرو، باعث افت شاخص شد اما هفته بعدش شاهد جریان معکوسی در سرمایه ها شد.

مکس کایزر (Max Keiser)، مهمان شبکه RT، در خصوص رابطه معکوس بیت کوین و دلار گفت:

اگر می خواهیم شاهد سود بیت کوین و طلا باشیم، شاخص دلار امریکا باید به زیر ۸۰ ٪ سقوط کند.

به گفته او تحولات برگزیت – خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا – نیز می تواند تاثیر مثبتی در بیت کوین در ماه آینده داشته باشد و در صورتی که اتحادیه اروپا موضع سختی در قبال بریتانیا اتخاذ کند، بیت کوین با رشد یورو تحت فشار قرار خواهد گرفت.

کایزر افزود:

امیدوارهستم که اتحادیه اروپا با قطع ارتباطش با بریتانیا در ماه اکتبر، دست یورو را برای تجارت های گسترده تر باز بگذارد. همین مسئله باعث بهبود بیت کوین خواهد شد.

زمان بحرانی سیاست گذاری اروپا

تصمیمات  و رویکردهای ژئوپلیتیکی – شکست گفتگوهای برگزیت، تصمیم گیری بانک مرکزی اروپا در خصوص بکارگیری روشی مشابه به روش ایالات متحده برای اتحادیه اروپا –  که در این هفته اتخاذ خواهند شد، ‌می توانند نقش بسزایی در جهت دهی به بازارها داشته باشند. بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست و تحت تاثیر اتفاقات قرار خواهد گرفت.

گپ CME (بازار بورس شیکاگو) در ۱۰۶۰۰ دلار

روز جمعه، قراردادهای آتی در قیمت ۱۰۶۱۵ دلار بسته شدند اما دوباره در سطح ۱۰۴۳۰ دلار بازگشایی شدند.

شکاف ایجاد شده در بازار، فضای احتمالی برای رشد فراتر از ۱۰۱۰۰ دلار را در صورت پیروی بیت کوین از ترندهای گذشته خود ممکن خواهد کرد. ریزش به سطح زیر ۱۰۰۰۰ دلاری باعث افزایش امیدها به پر شدن این شکاف شد.

آنالیرگز بازار  Michael van de Poppe معتقد است:

در صورتی که سطح ۱۰۰۰۰ دلاری حفظ شود، می توان نسبت به بازگشت کوتاه مدت نسبت به بازه ۱۰۸۰۰ تا ۱۰۹۰۰ دلاری امیدوار بود اما در صورت شکست این سطح، می توانیم ریزشی به سطح ۹۵۰۰ دلاری را متصور شد.

سقوط اندک فاندامنتال ها

از شواهد پیدا است که این هفته فاندامنتل های شبکه بیت کوین از تغییرات چشمگیر به دور خواهند بود. در حال حاضر سختی و هش ریت بیت کوین در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح خود هستند و سختی نیز در بالاترین سطح خود قرار دارد.

در این بین، هش ریت در اواسط ماه آگوست به بالاترین سطح خود رسید اما از آن تاریخ به بعد به صورت بسیار ناچیز افت کرده است.

تغییر حس حاکم از طمع به ترس

در نتیجه اتفاقات روی داده در بازار، ترس در معامله گران در دو ماه اخیر به بیشترین میزان خود رسیده است. در بیشتر ماه آگوست میزان طمع در بالاترین سطح خود قرار داشت اما با اتفاقاتی که روز جمعه شاهد آن بودیم، میزان طمع به پایین ترین سطح خود رسیده و ترس در سطح بالا قرار گرفته است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx