بسته شدن ۱۶ صرافی ارز دیجیتال در افعانستان

صرافی ارز دیجیتال افغانستان
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 998 نفر

بسته شدن ۱۶ صرافی ارز دیجیتال در افعانستان توسط پلیس

ارزهای دیجیتال برای برخی در افغانستان پس از تسلط طالبان در سال گذشته حیاتی شد، اما مقامات اکنون محلی افغانستان به شدت روی این حوزه حساس شده اند و بنا به گزارش ها دست کم ۱۶ صرافی ارز دیجیتال در استان هرات غربی این کشور را بسته اند.

خبرگزاری آریانا نیوز، روز چهارشنبه اشاره کرد که این اقدام سه ماه پس از ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور توسط افغانستان صورت گرفته است. البته این خبرگزاری اشاره ای نکرد که کدام صرافی های ارز دیجیتال بسته شده اند.

سید شاه سعادت، رئیس واحد مبارزه با جرایم پلیس، به خبرنگاران گفت که بانک مرکزی تجارت ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است زیرا این عمل باعث ایجاد مشکلات و کلاهبرداری شده است. او گفت که تمام افرادی که در کسب و کارهای مرتبط به صرافی ارز دیجیتال محلی دخیل بودند دستگیر و دفترهای آنها بسته شده است.

در ماه ژوئن، بانک مرکزی افغانستان به رهبری طالبان، هرگونه تجارت آنلاین ارز خارجی را ممنوع کرد. یک سخنگوی طالبان به بلومبرگ گفت که این بانک تجارت فارکس را غیرقانونی و تقلبی می داند و اعلام کرد که هیچ دستورالعملی در قوانین اسلامی برای تایید آن وجود ندارد”

مشخص نیست که آیا تجارت ارزهای دیجیتال، به طور خاص، تحت محدودیت این ممنوعیت قرار گرفته است یا خیر.

پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، وضعیت مالی مردم محلی بدتر شد زیرا میلیاردها دلار کمک خارجی متوقف شد و تحریم های ایالات متحده دارایی های خارجی آن ها را مسدود کرد.

اثرات تسلط طالبان باعث افزایش علاقه مردم محلی به ارزهای دیجیتال شد، اما تحریم ها خرید دارایی های دیجیتال را برای ساکنان دشوار کرد.

جزئیات بیشتر

داده‌های گوگل نشان می‌دهد که جستجوهای وب برای «بیت‌کوین» و «کریپتو» درست قبل از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور، افزایش یافته است. افغانستان حتی در سال ۲۰۲۱ در فهرست جهانی پذیرش ارزهای دیجیتال Chainalysis وارد ۲۰ کشور برتر شد که شیوع دارایی های دیجیتال را در سراسر جهان ترسیم می کند.

بسیاری از حامیان، از جمله معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده والی  آدیمو، پیشنهاد کرده اند که تکنولوژی ارزهای دیجیتال پتانسیل های زیادی برای برخی از مردم که در شرایط سختی زندگی می کنند، دارد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx