ترید با هوش مصنوعی | چگونه از هوش مصنوعی در ترید استفاده کنیم؟

ترید با هوش مصنوعی
  • زمان مطالعه: ۱۰دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4559 نفر

هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تبدیل شدن به یک فناوری ضروری در انجام بسیاری از امور، از جمله در ترید است. هوش مصنوعی با توانایی خود در پردازش و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها در مدت زمان کوتاه، می‌تواند به تریدرها کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌تر و سودآورتری اتخاذ کنند. در این مقاله، به طور ساده و خلاصه به بررسی مزایا، معایب و نحوه استفاده از هوش مصنوعی در ترید و همچنین، به معرفی انواع پلتفرم های معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی خواهیم پرداخت. هدف از نگارش این مقاله، آشنایی شما با کلیات ترید با هوش مصنوعی بوده است. پس از مطالعه این مقاله، دیدگاهی جامع و روشن از کاربردهای هوش مصنوعی در ترید و انجام ترید با هوش مصنوعی خواهید داشت و بر اساس نیازهای خود، می‌توانید شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای انجام معاملات خود کنید.

هوش مصنوعی چیست؟

صرافی ارزدیجیتال

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یا به اختصار AI، همانندسازی فرایندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها است. AI یک فناوری نرم‌افزاری است که به کامپیوترها اجازه می‌دهد مانند انسان‌ها «فکر کنند» و «بیاموزند». این فناوری هوشمند به دلیل توانایی خود در پردازش و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها در مدت زمان کوتاه، انجام بسیاری از امور و همچنین صنایع را، از جمله ترید (Trade) و صنعت مالی، متحول کرده است.

چرا ترید با هوش مصنوعی؟

AI در حال حاضر می‌تواند نقش مهمی در انجام معاملات یا همان ترید کردن ایفا کند. هوش مصنوعی با پیش بینی روندهای بازار بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های گذشته و حال، به معامله گران کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه و مناسب‌تری اتخاذ کنند. هوش مصنوعی به طور قابل توجهی سرعت و دقت معاملات را افزایش می‌دهد و همچنین امکان خودکار شدن فرایندهای معاملاتی را جهت بهبود کارایی فراهم می‌کند.

به طور کلی، می‌توان به دو شکل از هوش مصنوعی برای انجام ترید کمک گرفت. در یک حالت، عمدتا از ابزارهایی استفاده می‌شود که برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و کمک به تحلیل نمودارها استفاده می‌شود. در حالت دیگر، می‌توان از ابزارهای هوش مصنوعی که خود به طور خودکار ترید می‌کنند، استفاده کرد. به این ابزارهای هوش مصنوعی که به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند، AI Trader Bot نیز گفته می‌شود.

مزایای ترید با هوش مصنوعی

کسب سود از ترید

ترید با هوش مصنوعی مزایای بسیاری دارد که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • افزایش سرعت و کارایی

سیستم‌های معاملاتی مبتنی بر AI می‌توانند حجم عظیمی از داده‌های بازار را با سرعت بالا پردازش کنند که امکان تجزیه و تحلیل لحظه‌ای داده‌های بازار و اقدام سریع را فراهم می‌آورد. این سطح از سرعت و اجرای فوری معاملات، از توانایی معامله‌گران انسانی فراتر است.

  • بهبود دقت

علاوه بر سرعت، AI همچنین دقت را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. با کاهش احتمال خطا و اشتباه انسانی، پیش‌بینی‌های دقیقی را ارائه می‌دهد که منجر به فرآیند تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر و سودمندتر می‌شود.

  • کاهش ریسک

قابلیت‌های پیش‌بینی AI به آن اجازه می‌دهد تا معامله‌گران را در مورد ضررهای بالقوه بازار قبل از وقوع آن‌ها آگاه کند و بدین ترتیب ریسک موجود در ترید را کاهش دهد.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی

سیگنال ارزهای دیجیتال

سیستم‌ها و پلتفرم‌های بسیاری برای انجام ترید با هوش مصنوعی ایجاده شده است. این سیستم‌ها را می‌توان به سه دسته زیر دسته‌بندی کرد.

پلتفرم‌های تولید سیگنال

این سیستم‌ها بر اساس داده‌های تاریخی، سیگنال‌های خرید یا فروش را ایجاد می‌کنند. این پلتفرم‌ها، پارامترهای مختلفی مانند قیمت، حجم معاملات و محاسبات ریاضیاتی پیچیده‌ای را برای ایجاد این سیگنال‌ها در نظر می‌گیرند. همچنین، این سیستم‌ها از الگوهای قیمت و اندیکاتورها بهره می‌برند. آن‌ها می‌توانند برای معامله در انواع بازارها، از جمله فارکس، بازار سهام و بازار ارز دیجیتال، مورد استفاده قرار گیرند. دو پلتفرم برتر در این زمینه عبارت‌اند از:

  • Trade Ideas: این پلتفرم از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌های بازار و تولید سیگنال‌های معاملاتی در زمان واقعی استفاده می‌کند. همچنین ابزارهای مدیریت ریسک را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.
  • The Trading Analyst: این پلتفرم که در سیگنال‌های معاملاتی آپشن تخصص دارد، از هوش مصنوعی برای شناسایی معاملات سودآور استفاده می‌کند. از طریق این پلتفرم، سیگنال‌هایی حاوی اطلاعات دقیق در مورد اجرای معامله از طریق SMS برای کاربران ارسال می‌شود.

پلتفرم‌های معاملاتی الگوریتمی

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در ترید، فراهم آوردن امکان معاملات الگوریتمی است. این الگوریتم‌ها برای اتخاذ تصمیمات و انجام معاملات با سرعت بالا طراحی شده‌اند. آن‌ها می‌توانند اختلاف قیمت‌ها را شناسایی کنند، معاملات با فرکانس بالا را انجام دهند و جهت بازار را در زمان واقعی پیش‌بینی کنند. یک سیستم معاملاتی که در این زمینه برتری محسوسی نسبت با رقبایش دارد عبارت است از:

  • MetaTrader 5: این پلتفرم میزبان یک بازار (marketplace) است که در آن الگوریتم‌های پیشرفته با هوش مصنوعی در دسترس هستند. سرمایه‌گذاران می‌توانند بات‌های مورد نظر خود را خریداری کرده و از آن‌ها بر اساس استراتژی‌های معاملاتی خود استفاده کنند. این بات‌های تریدر می‌توانند به صورت ۲۴/۷ به نمایندگی از شما در بازارهای مختلف، از فارکس گرفته تا بازار رمزارزها، به انجام معاملات بپردازند.

دستیارهای مجازی

برخی از بات‌های هوش مصنوعی یا دستیارهای مجازی می‌توانند روندهای داخل بازار را مشاهده، تجزیه و تحلیل و درک کنند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا توصیه‌های ارزشمندی را به معامله‌گران ارائه دهند. یک سیستم مطرح در این دسته را در پایین ذکر کرده‌ایم:

  • TD Ameritrade: مشاور روبو (Robo-advisor) این پلتفرم، از هوش مصنوعی برای ارائه برنامه‌های سرمایه‌گذاری تنظیم‌شده به کاربران، بر اساس تحمل ریسک و اهداف سرمایه‌گذاری آن‌ها، استفاده می‌کند. این دستیار مجازی با رسیدگی به اکثر جنبه‌های معاملات، از جمله تجزیه و تحلیل بازار، ارزیابی ریسک و تنظیم سبد سهام متنوع، انجام معاملات و ترید را ساده‌تر می‌کند.

به طور کلی، سیستم‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی، سرعت و کارایی بیشتر و همچنین تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها را به ارمغان می‌آورند. همان‌طور که همیشه توصیه می‌شود، قبل از انتخاب هر پلتفرم و ابزار معاملاتی برای ترید با هوش مصنوعی، تحقیقات شخصی کافی را انجام دهید.

ریسک‌های ترید با هوش مصنوعی

ترید با هوش مصنوعی چگونه است؟

ترید با هوش مصنوعی مزایای زیادی مانند سرعت، کارایی و دقت بالا را ارائه می دهد که فراتر از توانایی‌های انسان است. با این حال، این سیستم ها بدون ریسک نیستند. تکیه بیش از حد به هوش مصنوعی می‌تواند در صورت خرابی سیستم یا وقوع یک رویداد ناگهانی و بی‌سابقه در بازار که سیستم برای مقابله با آن برنامه‌ریزی نشده است، منجر به خسارات عمده و جبران‌ناپذیری شود.

نحوه انتخاب پلتفرم معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی

انتخاب سیستم معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی مناسب، نیاز به ارزیابی دقیق نیازهای معاملاتی شما دارد. برای ترید با هوش مصنوعی، به دنبال سیستمی باشید که با ریسک‌پذیری، اهداف سرمایه گذاری و سبک معاملاتی ترجیحی شما همسو باشد. ویژگی‌هایی مانند توانایی پردازش داده‌ها، دقت پیش‌بینی‌ها، مسائل امنیتی و نظرات کاربران را در نظر بگیرید. اغلب، یک دوره آزمایشی یا نمایشی در مورد پلتفرم‌ها می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد مناسب بودن یک سیستم به شما ارائه دهد.

جمع‌بندی

هوش مصنوعی چشم‌انداز معاملات را بازتعریف تعریف کرده و به طور قابل توجهی روش‌های معاملاتی را با پیشرفت‌های تکنولوژیکی ارتقا داده است. در حالی که چشم‌انداز معاملات هدایت‌شده توسط هوش مصنوعی الهام‌بخش است، اما نباید کاملا جایگزین قضاوت و شهود انسانی شود. در عوض، بهترین روش و استراتژی استفاده از ترید با هوش مصنوعی، استفاده از کارایی و بینش هوش مصنوعی و ترکیب آن با شهود معامله گر انسانی برای یک تجربه معاملاتی ایده‌آل است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx