ارز دیجیتال بریکس: ابر تورم در آمریکا و فرصتی برای بیت کوین؟

انتشار 5 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

رابرت کیوساکی می‌گوید که کشورهای عضو بریکس (BRICS) ممکن است ذخایر دلار آمریکا خود را بفروشند که می‌تواند باعث کاهش شدید ارزش دلار شده و به ابر تورم (hyperinflation) در آمریکا منجر شود. رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پرفروش و معروف «پدر پولدار، پدر فقیر» معتقد است که ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بریکس ضربه مهلکی […]

رابرت کیوساکی می‌گوید که کشورهای عضو بریکس (BRICS) ممکن است ذخایر دلار آمریکا خود را بفروشند که می‌تواند باعث کاهش شدید ارزش دلار شده و به ابر تورم (hyperinflation) در آمریکا منجر شود. رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پرفروش و معروف «پدر پولدار، پدر فقیر» معتقد است که ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بریکس ضربه مهلکی به دلار آمریکا خواهد زد.

[ez-toc]

به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا، کشورهای بریکس (که در ابتدا توسط برزیل، روسیه، هند، چین و هند تشکیل شد) راه‌های مختلفی را برای انجام معاملات بین‌المللی بدون استفاده از دلار آمریکا یا یورو بررسی کرده‌اند. فناوری دیجیتال و بلاکچین و همچنین یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا از جمله این راهکارها هستند.

کیوساکی پیش بینی می‌کند که اگر ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بریکس به طور رسمی راه‌اندازی شود، دلار آمریکا سقوط خواهد کرد:

«اگر ارز دیجیتال طلای بریکس راه‌اندازی شود، تریلیون‌ها دلار پول تقلبی، یعنی دلارهای فیزیکی آمریکا، به سرعت به خانه خود در آمریکا باز می‌گردند و تورم افسارگسیخته‌ای را به وجود می‌آورند که در نهایت دلار آمریکا را نابود خواهد کرد.»

ارز دیجیتال بریکس: تهدیدی برای دلار و فرصتی برای بیت کوین؟

در گذشته، دلار آمریکا تقریباً 100 درصد معاملات بین‌المللی، از جمله معاملات مربوط به خرید و فروش نفت را به خود اختصاص می‌داد. با این حال، گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که سلطه دلار آمریکا کاهش یافته و از 80 درصد (در سال 2010) به 50 درصد (در سال 2023) رسیده است.

در مقابل، استفاده از یوان کشور چین (RMB) که عضو بریکس است، در همین دوره جهش قابل‌توجهی داشته است.

ابر تورم دلار آمریکا

اگر ارز دیجیتال با پشتوانه طلای بریکس از رویه RMB پیروی کند، ضربه دیگری به سلطه آمریکا در پرداخت‌های بین‌المللی خواهد زد. این به معنای آن است که کشورهای بریکس می‌توانند ذخایر دلار آمریکا خود را به ایالات متحده بازگردانند و به گفته کیوساکی، این افزایش عرضه می‌تواند منجر به ابر تورم در آمریکا شود.

کیوساکی جهت تنوع بخشیدن به دارایی‌ها و محافظت از سرمایه گذاران در چنین شرایطی، از دنبال‌کنندگان خود خواست تا بیت کوین و فلزات گرانبها را خریداری کنند:

«بهترین کار این است که اکنون طلای واقعی، نقره و بیت کوین را بخرید و از خود در برابر سقوط دلار آمریکا محافظت کنید.»

با این حال، هنوز تا راه‌اندازی رسمی ارز دیجیتال با پشتوانه طلای بریکس راه درازی در پیش است.

در آگوست 2023، وینای موهان کواترا، وزیر امور خارجه هند، بر تمایل اعضای بریکس برای تجارت با استفاده از ارزهای ملی خود به جای یک ارز مشترک تأکید کرد.

اگرچه روسیه در مارس 2024 با در نظر گرفتن بلاکچین و فناوری دیجیتال ایده یک ارز مشترک را ارائه کرد، اما تاکنون هیچ یک از اعضای بریکس به طور رسمی توافق خود را اعلام نکرده‌اند. شاید در اجلاس آتی بریکس در روسیه که قرار است در اکتبر 2024 برگزار شود، جزئیات بیشتری مشخص شود.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx