واریز و برداشت کوینکس چه زمانی باز می‌شود؟

واریز و برداشت کوینکس
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3913 نفر

در هفته گذشته، صرافی ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx) به هدف حمله هکرها تبدیل شد. در اثر این حمله حدود ۵۴ میلیون دلار ارز دیجیتال از کیف پول‌های گرم این صرافی به سرقت رفت. پس از این حادثه خرابکارانه، کوینکس فوراً تمام خدمات واریز و برداشت را به حالت تعلیق درآورد و یک اطلاعیه رسمی در این مورد منتشر کرد.

اقدامات کوینکس پس از هک شدن‌

پس از اعلام هشدار توسط شرکت‌های امنیتی، کوینکس اطلاعیه‌ای را در حساب X (توییتر سابق) خود منتشر نمود و اعلام کرد که واریز و برداشت ارزهای دیجیتال تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد ماند. این صرافی در اعلامیه خود تضمین کرد که دارایی‌های کاربران در امنیت کامل قرار دارند و تعهد داد که هیچ کاربری از این حادثه متضرر نخواهد شد. علاوه بر این، کوینکس اعلام کرد که جدول زمانی دقیق و گزارش جامع این حادثه را به اطلاع جامعه کریپتو خواهد رساند.

پس از این حمله، کوینکس در بخش اعلامیه‌های سایت خود مطلبی را منتشر کرد و نوشت که علت هک، مربوط به نشت کلید خصوصی والت های داغ صرافی بوده است. کوینکس اعلام کرد که دارایی‌های به سرقت رفته عمدتا شامل رمزارزهای BTC، ETH، XRP، BCH و SOL بوده اند و کیف پول‌های سرد صرافی تحت تاثیر قرار نگرفته اند.

واریز و برداشت کوینکس

دارایی‌های سرقت شده از کوینکس

کوینکس در ادامه اعلامیه خود نوشت که واریز و برداشت ها تا اطلاع ثانوی مسدود شده اند تا دارایی‌ها به کیف پول‌های امن منتقل شوند. این صرافی هنگ کنگی تاکید کرد که کاربران تحت تاثیر این حمله قرار نخواهند گرفت و واحد امنیت دارایی مشتریان صرافی خسارت را پرداخت می‌کند. در این اعلامیه لیست آدرس‌های مرتبط با سرقت نیز منتشر شد و این صرافی اعلام کرد که درحال همکاری با سایر صرافی‌ها برای مسدود کردن این آدرس‌ها است.

واریز و برداشت کوینکس چه زمانی باز می‌شود؟

در اعلامیه منتشر شده توسط کوینکس اشاره شده است که به محض جابجایی دارایی‌ها و بازسازی سیستم ذخیره صرافی، واریز و برداشت ها باز خواهند شد. اگرچه این جوابی نبود که کاربران به دنبالش بودند، آن هم بعد از وقایعی که در سال های اخیر با آن‌ها مواجه بودیم. به همین دلیل سوال پر تکرار در گروه تلگرام رسمی کوینکس، عنوان مقاله ما بود! واریز و برداشت کوینکس چه زمانی باز می‌شود؟!

در زمان نگارش این مقاله (یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲) کوینکس در پاسخ به این سوال گفته بود که احتمالا واریز و برداشت در هفته آینده باز خواهد شد. امیدواریم که این وعده کوینکس هرچه سریعتر محقق شود تا کاربران قادر به برداشت دارایی خود شوند. با این حال باید انتظار عقب افتادن این وعده صرافی را داشت؛ زیرا کوینکس پس از تعلیق واریز و برداشت ها، در پلتفرم خود قید کرده بود که این تعلیق موقتی است و واریز و برداشت ها در روز آینده (فردای آن روز) باز می‌شوند.

آیا کوینکس مانند FTX خواهد شد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم: «احتمالا خیر!» سقوط صرافی FTX به دلیل استفاده از دارایی کاربران در سطح گسترده و حوزه های پر ریسک بود، درحالی که مورد کوینکس یک سرقت است. در مورد FTX انگشت اتهام به سوی شخص مدیرعامل، یعنی سم بنکمن فرید بود و وی قوانین ایالات متحده را زیر پا گذاشته بود درحالی که کوینکس یک قربانی است و در چنین مواقعی اگر صرافی بیمه شده باشد حتی ممکن است که ضرری را هم تجربه نکند. از طرفی کوینکس از سال ۲۰۱۷ در بازار رمزارزها حضور فعالی داشته و به نحوی توسط شرکت بزرگ ViaBTC پشتیبانی می‌شود. مدیرعامل صرافی Haipo Yang است که بنیان‌گذار و مدیرعامل  ViaBTC  است و از افراد شناخته شده در حوزه کریپتو و استخراج بیت کوین است. با همه این احوال، بعید به نظر می‌رسد که بجز صبر کردن برای برداشت دارایی‌ها، چالش دیگری با کوینکس داشته باشیم.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
4 3 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx