بلاکچین و قرارداد های هوشمند چگونه به ارتقای کسب و کار شما کمک میکند

بلاکچین و قرارداد های هوشمند چگونه به توسعه کب وکار کمک میکند
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 619 نفر

بلاک چین و توسعه قراردادهای هوشمند در حال تغییر جهان هستند زیرا در حال متحول کردن شیوه های تجاری هستند و از نظر اقتصادی کارآمد هستند و می توانند به راحتی معاملات را بوسیله حذف  واسطه ها ساده و منافع تجاری را بهتر همسو کنند.

نمی توان انکار کرد که پتانسیل مخرب بلاک چین و قراردادهای هوشمند خوداجرا، به دلیل ویژگی های تغییر ناپذیر و برگشت ناپذیر آنها، تغییری بالقوه در چشم انداز تجاری و قانونی ایجاد می کند.

 

چندین راه حل برای توسعه اپلیکیشن بلاک چین، توزیع و مدیریت قراردادهای هوشمند وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید قراردادهای هوشمند را به سیستم‌های پرداخت مختلف یا صرافی‌های دیجیتال مرتبط کنید یا در بلاک چین یا دفتر کل مشترک نگهداری کنید.

طبق یک گزارش، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی قراردادهای هوشمند با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 24.2 درصدی در دوره پیش‌بینی (۲۰۲۲-۲۰۲۸) از ۳۱۵.۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۸ به ۱۴۶۰.۳ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۸ برسد.

اکنون، بیایید موارد استفاده از قراردادهای هوشمند و اینکه چگونه توسعه قراردادهای هوشمند به رشد کسب و کارها کمک می کند را درک کنیم.

موارد استفاده قراردادهای هوشمند

صنایع مختلف از توسعه قراردادهای هوشمند استفاده می کنند زیرا نحوه عملکرد یک تجارت را تغییر می دهند. آنها به افزایش سرعت، شفافیت و امنیت در تمام بخش های سازمان کمک می کنند. تعدادی از موارد استفاده از قراردادهای هوشمند به شرح زیر است.

حساب های چند امضایی

وجوه از حساب اصلی فقط در صورت تایید اعضا انجام می شود. قراردادهای Multisig بهترین راه حل برای به اشتراک گذاشتن مالکیت است زیرا کنترل توزیع شده بر وجوه را فراهم می کند. قراردادهای چند امضایی همچنین از نقاط شکست منفرد جلوگیری می کنند زیرا هر معامله حساسی نیاز به تأیید تعداد معینی از طرفین دارد.

ذخیره سازی

قراردادهای هوشمند می توانند اطلاعات زیادی را ذخیره کرده و ذخیره دائمی خود را حفظ کنند. داده های ذخیره شده در بلاک چین – مانند اتریوم (ETH) – منحصر به فرد، تغییرناپذیر است و قابل تغییر نیست. می توانید از آنها برای نگهداری سوابق، تمدید آنها و انتشار خودکار آنها طبق پارامترهای تنظیم شده استفاده کنید.

کمک شخص ثالث

اگرچه قراردادهای هوشمند دخالت شخص ثالث را حذف می کند، حذف کامل آنها ممکن نیست. آنها نقش های مختلفی را در شبکه ایفا می کنند.

به عنوان مثال، وکیل قراردادهای فردی را تنظیم نمی کند، اما در توسعه برای درک شرایط مورد نیاز برای تنظیم قراردادها مورد نیاز است. همچنین قراردادهای هوشمند در یک شبکه می توانند مشابه یک کتابخانه نرم افزاری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

رمزگذاری تعهدات مالی

رمزگذاری تعهدات مالی عمدتاً برای مدیریت قراردادهای کاربر انجام می شود. به عنوان مثال، ارائه دهندگان می توانند قوانین بازخرید را در قرارداد هوشمند رمزگذاری کنند، اگر شخصی بیمه بخواهد.

چگونه توسعه قرارداد هوشمند به رشد کسب و کار کمک می کند

قراردادهای هوشمند روشی جدید برای انجام ایمن تراکنش ها و قراردادهای تجاری به صورت آنلاین است. قراردادهای هوشمند به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا به عصر دیجیتال بروند و از مفهوم تمرکززدایی برای بهینه‌سازی عملیات استفاده کنند.

بیایید مزایای قراردادهای هوشمند را بیاموزیم که به رشد کسب و کار کمک می کند.

اتوماسیون بدون خطا

توسعه قرارداد هوشمند برای کسب و کار شما به شما امکان می دهد فرآیند کسب و کار خود را خودکار کنید. این به شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کنید، هزینه ها را کاهش دهید و هر گونه خطا را از بین ببرید.

پرداخت ها تنها زمانی آزاد می شوند که هر دو طرف شرایط از پیش تعیین شده را برآورده و تأیید کنند. قراردادهای هوشمند به کسب و کارها کمک می کند تا فرآیندهای پیچیده تجاری را خودکار کرده و با اطمینان آنها را اجرا کنند.

امنیت سرتاسر

قراردادهای هوشمند در یک دفتر کل توزیع‌شده غیرقابل تغییر و برگشت‌ناپذیر ذخیره می‌شوند و یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می‌کنند. ارائه دهندگان توسعه قراردادهای هوشمند همچنین می توانند به شما کمک کنند تا ویژگی های امنیتی اضافی مانند احراز هویت چند عاملی و رمزگذاری داده ها را بگنجانید. همچنین، هیچ‌کس نمی‌تواند وجوه سایر شرکت‌کنندگان را کنترل کند زیرا هر تراکنش پس از حصول توافق تأیید می‌شود.

اعتماد و شفافیت بالاتر

قراردادهای هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک چین است که شفافیت کامل تراکنش ها را ارائه می دهد. همه طرف های درگیر می توانند شرایط و ضوابط آن را همراه با سابقه تراکنش مشاهده کنند. به ایجاد اعتماد و روابط بهتر با مشتریان و شرکای موجود یا جدید کمک می کند.

باعث صرفه جویی در هزینه های عملیاتی و افزایش کارایی می شود

اشخاص ثالث اغلب مقدار قابل توجهی از پول را دریافت می کنند. قراردادهای هوشمند نیاز به واسطه‌ها را از بین می‌برند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا مستقیماً با هم تعامل داشته باشند.

اتوماسیونی که قراردادهای هوشمند ارائه می‌کنند به حذف موارد اضافی و نیاز به مداخله دستی کمک می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه و افزایش کارایی می‌شود.

کنترل بیشتر بر فرآیندها

خودکارسازی فرآیندهای کسب‌وکارتان از طریق قراردادهای هوشمند، کنترل بیشتری بر معاملات در زمان واقعی به شما می‌دهد. شما همچنین می توانید مطابق با مقررات خارجی یا سیاست های داخلی را اعمال کنید. تمام تراکنش‌های قرارداد در یک ترتیب زمانی خاص ذخیره می‌شوند که می‌توان به همراه مسیر حسابرسی کامل در زنجیره بلوکی به آن دسترسی داشت.

نتیجه

توسعه بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای تجارت، صرف نظر از دامنه کسب و کار شما نیاز روز است. استفاده از این فناوری به مشاغل حوزه های مختلف کمک می کند تا یک پلت فرم شفاف برای همه سهامداران خود ایجاد کنند.

موارد استفاده امیدوارکننده برای بلاک چین و قراردادهای هوشمند با ایجاد حداکثر خروجی در عملیات های مختلف تجاری مانند مدیریت زنجیره تامین، تضمین کیفیت، ذخیره سازی داده ها و امنیت، زمینه را برای آینده مشاغل فراهم می کند.

Sudeep Srivastava مدیر عامل شرکت توسعه اپلیکیشن بلاک چین Appinventiv است و فردی است که خود را به عنوان ترکیبی عالی از خوش بینی و ریسک های محاسبه شده معرفی کرده است. او با ساختن برندی که به ایده‌های ناشناخته در صنعت موبایل استفاده می‌کند، زمان خود را صرف کاوش در راه‌هایی می‌کند تا Appinventiv را به نقطه‌ای برساند که فناوری با زندگی‌ها ترکیب شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx