آموزش واریز و برداشت در صرافی کوکوین

آموزش واریز و برداشت در صرافی کوکوین
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 717 نفر

آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین

هر معامله‌گری که در عرصه کریپتوکارنسی فعالیت می‌کند نیاز به یک صرافی آنلاین دارد تا بتواند دارایی‌های خود را تبدیل و معامله کند. کوکوین (KuCoin)، یکی از بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که عمل خرید، فروش و تجارت آسان رمزارز را برای تمامی معامله‌گران از سراسر جهان امکان پذیر می‌کند. برای افرادی که علاقه‌مند به دنیای ارزهای دیجیتال هستند، کوکوین با خدمات جذابی که ارائه می‌دهد بستر مناسبی برای ترید و مبادلات دیجیتالی محسوب می‌شود. عمل سپرده گذاری یا واریز و برداشت در صرافی کوکوین بسیار ساده و بدون پیچیدگی است که همین امر در محبوبیت روزافزون این صرافی تاثیر بسزایی دارد. اما با این‌حال ممکن است برخی اشتباهات ساده پیش بیاید که منجر به خطاهای بزرگ شود. از همین روی در این مقاله از ارزاینجا، با ما همراه شوید تا آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین را به طور کامل فرا بگیرید.

منظور از واریز و برداشت در صرافی کوکوین چیست؟

برای جا به‌جایی ارزهای دیجیتال و انجام معاملات در بازار، نیاز به یک کارگزار کریپتو یا صرافی ارز دیجیتال است که اقدامات مربوطه را به سرانجام برساند. شما می‌توانید از میان صرافی‌های بزرگ جهانی یکی را انتخاب کرده و به سپرده گذاری و یا خرید و فروش ارز دیجیتال در آن مشغول شوید. از‌آنجاکه صرافی کوکوین جزو ارائه‌دهندگان خدمات دیجیتالی برتر در جهان است، در این مقاله قصد داریم آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین را برای شما عزیزان شرح دهیم. اما منظور از واریز و برداشت در صرافی کوکوین چیست؟ این موارد جزو اصطلاحات بازارهای مالی هستند که در ادامه به توضیح دقیق هر یک از آنها می‌پردازیم.

سپرده‌گذاری (Deposit): سپرده‌گذاری به فرآیندی اطلاق می‌شود که دارایی‌ها از یک پلتفرم (یا کیف پول شخصی) به کارگزاری مورد نظر شما واریز می‌شوند. در اینجا اگر کوکوین را به عنوان صرافی مورد نظر انتخاب کنیم، سپرده گذاری به معنای انتقال ارزهای دیجیتال توسط شما از یک پلتفرم دیگر به صرافی KuCoin، می‌باشد. درواقع کوکوین به عنوان طرف دریافت‌کننده محسوب می‌شود و اصطلاحا می‌گویند تراکنش Deposit، واریز یا سپرده به صرافی کوکوین انجام شده است.

برداشت (withdrawal): به برداشت ارز دیجیتال از صرافی کوکوین و انتقال آن به سایر پلتفرم‌های معاملاتی، برداشت یا withdrawal گفته می‌شود. البته توجه داشته باشید برای برداشت دارایی‌های دیجیتال خود از صرافی کوکوین نمی‌توانید آن را به پول فیات تبدیل کنید و فقط باید به شکل ارز دیجیتال انتقالات را انجام دهید.

مراحل واریز به صرافی کوکوین

پیش از آنکه مراحل واریز ارزهای دیجیتال به صرافی کوکوین را آموزش دهیم، ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که افراد ایرانی نمی‌توانند به طور مستقیم و از طریق ریال در این صرافی نقل و انتقالات ارز انجام دهند. در واقع در صرافی‌های خارجی امکان پرداخت ریالی از کارت بانکی وجود ندارد و شما تنها می‌توانید حساب خود را از طریق استیبل کوین‌ها یا سایر رمزارزها شارژ کنید. در ادامه، مراحل واریز به صرافی کوکوین را به صورت گام به گام توضیح داده‌ایم.

  • ابتدا از طریق آدرس https://www.kucoin.com وارد وب سایت رسمی این صرافی شده و با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه وارد پنل کاربری خود شوید.
  • در منوی سمت راست و از بالای صفحه، بر روی گزینه (Asset) کلیک کرده تا به مرحله بعدی بروید.

آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین

  • روی Deposit کلیک کنید، کوین و سپس شبکه را انتخاب کنید.

آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین

آدرس سپرده خود را کپی کرده و آن را در پلتفرم برداشت قرار دهید، سپس رمزارزها را به حساب KuCoin مربوطه واریز کنید.

آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین

نکات:

  • اگر برای اولین بار است که رمزارزی را واریز می کنید، ابتدا باید آدرس سپرده را فعال کنید.
  • واریز رمزارزهایی که با آدرس مطابقت ندارند ممکن است از دست بروند و قابل بازیابی نباشند. مثلا آدرس بیت کوین واریز ETH را نمی‌پذیرد. همین امر در مورد اکثر رمزارهای دیگر نیز صدق می‌کند.
  • برخی از کوین ها (مانند USDT و ETH) از چندین شبکه بلاک چین در KuCoin پشتیبانی می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که شبکه انتخاب شده با شبکه آدرس وارد شده مطابقت دارد.
  • اگر رمزارزی که می خواهید واریز کنید نیاز به یادداشت (memo)، برچسب، شناسه پرداخت و… دارد، مطمئن شوید که آن را به درستی وارد کنید. در غیر این صورت، رمزارزها به حساب شما وارد نمی‌شوند.
  • هر توکن ERC20 یک شناسه قرارداد منحصر به فرد دارد که می توان آن را از Etherscan بررسی کرد. اطمینان حاصل کنید که شناسه قرارداد رمزارزی که می‌خواهید واریز کنید، همان شناسه مندرج در کوکوین باشد.

چگونه با اپلیکیشن موبایل کوکوین حساب کاربری خود را شارژ کنیم؟

  • تب Assets را پیدا کنید و روی Deposit کلیک کنید.

آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین

  • رمزارزی که می‌خواهید واریز کنید را از لیست رمزارزها جستجو و پیدا کنید.

آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین

  • حسابی که می‌خواهید رمزارزهای خود را به آن واریز کنید انتخاب کرده، آدرس واریز خود را کپی کنید و آن را در پلت فرم برداشت جایگذاری کنید.

آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوینپس از تایید تراکنش شما در شبکه بلاکچین انتخابی، دارایی شما به حساب کاربریتان افزوده می‌شود.

نحوه برداشت از حساب صرافی کوکوین

  • به آدرس اصلی سایت کوکوین KuCoin.com بروید، سپس روی گزینه Asset در گوشه سمت راست بالای هدر کلیک کنید.

آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین

روی برداشت (withdrawal) کلیک کنید و یک رمزارز را انتخاب کنید. آدرس کیف پول را وارد کرده و شبکه مربوطه را انتخاب کنید. مبلغی را که می خواهید برداشت کنید وارد کرده، سپس برای ادامه روی تایید کلیک کنید.

توجه داشته باشید که شما فقط می توانید از حساب سرمایه گذاری KuCoin یا حساب معاملاتی خود برداشت کنید، بنابراین قبل از اقدام به برداشت، مطمئن شوید که وجوه خود را به حساب فاندینگ یا حساب معاملاتی منتقل کنید.

آموزش واریز و برداشت از صرافی کوکوین

پنجره تأیید امنیتی ظاهر می شود. برای ارسال درخواست برداشت، رمز عبور معاملات، کد تأیید و کد ۲FA را وارد کنید.

نحوه برداشت رمزارز در اپلیکیشن موبایلی کوکوین

وارد حساب KuCoin خود شوید، سپس بر روی Assets Draw ضربه بزنید تا وارد صفحه برداشت شوید.

یک رمزارز انتخاب کنید، آدرس کیف پول را پر کنید و شبکه مربوطه را انتخاب کنید. مقدار را وارد کنید، سپس برای ادامه روی تأیید ضربه بزنید.

طلاعات برداشت خود را در صفحه بعدی تأیید کنید، سپس رمز معاملاتی، کد تأیید و Google 2FA را برای ارسال درخواست برداشت وارد کنید.

پس از تایید تراکنش در شبکه بلاکچین انتخاب شده از سوی شما، برداشت شما تکمیل می‌شود.

کارمزد واریز و برداشت در صرافی کوکوین

همانطور که می‌دانید برای هر جا به‌جایی ارز در تمامی پلتفرم‌ها مقداری کارمزد باید پرداخت شود که صرافی کوکوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما خوشبختانه میزان کارمزدی که کوکوین برای هر تراکنش دریافت می‌کند نسبت به سایر صرافی‌ها کمتر و مقرون‎ به صرفه‌تر است. این صرافی برای تعیین تراکنش‌های انجام‌شده از یک مکانسم سطح‌بندی‌شده استفاده می‌کند که در ۱۳ سطح خلاصه ‌می‌شود. جالب است بدانید در صرافی کوکوین هر چه حجم معاملات بیشتر باشد کارمزد کمتری دریافت می‌شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx