مهاجرت به کانادا با ترید؛ تیتر زرد یا واقعیت؟

مهاجرت به کانادا
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2439 نفر

مقدمه

چند سالی می‌شود که به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی ایران، شاهد افزایش روزافزون مهاجرت به کانادا در میان ایرانیان هستیم؛ کشوری بسیار دور و سرد که به دلایل مختلفی مثل شرایط مناسب اقتصادی، حضور چشمگیر ایرانیان، سطح بالای کیفیت زندگی و… مقصد مهاجرت افراد بسیار زیادی بوده و هست.

در این مقاله بررسی می‌کنیم که مهاجرت یک تریدر به کانادا با پیشنهاد شغلی (جاب آفر: Job Offer) تنها یک رؤیاست یا واقعاً امکان‌پذیر است؟ همراه ما باشید.

مهاجرت به کانادا با جاب آفر

جاب آفر یک پیشنهاد شغلی است که از طرف کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنید و در دو نوع مهاجرت به کانادا می‌توان از آن استفاده کرد:

۱- مهاجرت با ویزای کار که بحث امروز ماست

۲- مهاجرت Express Entry که جاب آفر باعث افزایش سطح امتیاز شما می‌شود

مهاجرت به کانادا

کارفرمایان کانادایی چگونه باید افراد خارجی را استخدام کنند؟

  • کارفرما باید قبل از پذیرش متقاضی خارجی، پیشنهاد شغلی خود را برای نیروهای کار کانادایی ارائه کند که شامل شهروندان و مقیمان دائم کانادا هستند. در کانادا این افراد در اولویت استخدام هستند.
  • ۴ هفته متوالی شغل موردنظر را آگهی کند.
  • برای شغل‌های با درآمد بالا، کارفرما باید آگهی شغلی را در سه منبع از روزنامه‌ها یا سایت‌های شغلی پربازدید منتشر کند و برای شغل‌های با درآمد پایین، لازم است در پنج منبع معتبر شغل موردنظر را آگهی کند.
  • اگر پس از گذشت ۴ هفته از زمان انتشار آگهی شغلی، فردی از شهروندان یا مقیمان دائم کانادا متقاضی کار پیشنهادی نشد، کارفرما باید از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (Employment and Social Development Canada) مجوز LMIA بگیرد. یعنی نشان دهد که استخدام نیروی خارجی موردنظر بر بازار کار کانادا تأثیر منفی ندارد و موجب بیکار شدن نیروهای کار آن نمی‌شود.
  • کارفرما باید درخواست برای تأییدیه LMIA را حداکثر پس از سه ماه از زمان شروع انتشار آگهی شغلی ارسال کند.
  • میزان حقوق موردنظر برای شغل پیشنهادی نمی‌تواند از حقوق استاندارد آن شغل پایین‌تر باشد؛ بنابراین کارفرما باید حقوقی مساوی یا بیشتر از متوسط حقوق آن شغل در کانادا بپردازد.

اما در چه صورتی جاب آفر معتبر است؟

  • جاب آفر باید تمام‌وقت باشد، یعنی دست‌کم ۳۰ ساعت در هفته؛
  • فصلی نباشد؛
  • حداقل مدت آن یک سال تمام باشد؛
  • باید تأییدیه تأثیر بر بازار کار از سوی وزارت کار کانادا را داشته باشد، یعنی LMIA مثبت گرفته باشد، یا معاف از LMIA باشد.

پس جاب آفر تریدر توسط شرکت‌های فعال بازار مالی، ایده دور از ذهن و نشدنی نیست و می‌توان با یک جستجوی حسابی و پشتکار، آفرهای مناسبی پیدا کرد.

اما همان‌طور که می‌دانید، برای پذیرش در این جاب آفر‌ها، باید مثل هر شغل دیگری، کارفرما را قانع کنید که شایسته‌ترین شخص برای این سمت شغلی هستید و برای اثبات این امر شما به رزومه و سابقه کاری احتیاج دارید.

اما اکثریت تریدرهای ایرانی این کار را بدون مدرک معتبر آموخته‌اند و از آن به‌عنوان شغلی اصلی استفاده نمی‌کنند. در نتیجه نه سابقه‌ای در کار است و نه مدرکی. در نتیجه بهترین گزینه برای اثبات سابقه فعالیت و میزان موفقیتتان در این زمینه استیتمنت (Statement) معاملاتی حساب‌هایتان هست.

مهاجرت به کانادا

در صورتی که حسابی دارید که برای مدتی طولانی، حداقل میزان رشد لازم را تجربه کرده است می‌توانید با اعتمادبه‌نفس بالا روی آن حساب کنید و از آن به‌عنوان رزومه‌تان استفاده کنید. البته که تدریس ترید در آموزشگاه‌های مالی نیز به‌عنوان رزومه انتخابی مؤثر و با امتیاز بالاست. در صورتی که سابقه تدریس بازارهای مالی را دارید حتماً از آن استفاده کنید.

پیداکردن آفر و درآمد یک تریدر در کانادا

استخدام معامله‌گر در شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بروکرهای بازار مالی کمی متفاوت از فعالیت تریدرها است. تریدرها بیشتر این شغل را به دلیل آزادی مالی، انعطاف ساعت کاری، خوداشتغالی و… انتخاب کرده‌اند؛ اما اگر در یک بروکر استخدام شوید می‌بایست ساعات اداری  و در یک سمت کارمندی با حقوقی مشخص کار کنید و در انتهای هر سال کاری پاداش و کمیسیون خود را دریافت کنید؛ پس استخدام تریدر در بروکرها خیلی شبیه به انتظارات ما نیست.

مهاجرت به کانادا

با یک جست‌وجو ساده متوجه می‌شوید که کارفرمایان این دسته از مشاغل، حقوقی بین ۲۸ تا ۳۵ دلار (دلار کانادا) در ساعت را برای این سمت در نظر گرفته‌اند، یعنی چیزی نزدیک به ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار سالانه که در کانادا درآمد چشمگیری نیست. این در حالی است که در کشور همسایه، ایالات متحده آمریکا، تریدرها مجموع درآمد ۸۵ تا ۱۲۰ هزار دلاری در سال دارند که اختلاف بسیار فاحشی است. البته که دلیل این امر را می‌توان تعلق بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا به آمریکا دانست.

برای مشاهده آفرهای کاری هم می‌توانید از دو لینک زیر استفاده کنید:

استخدام تریدر در کانادا – لینکدین

استخدام تریدر در کانادا –  Indeed

این دو لینک تنها به‌عنوان مثال و تنها با هدف مشاهده و آشنایی بیش‌تر برای شما قرار داده شده‌اند. در صورتی که تمایل به اقدام برای مهاجرت دارید این دو لینک را منبع اصلی قرار ندهید و خودتان تحقیق کنید تا فرصت‌های بهتر از دست نرود.

سخن آخر

متوجه شدیم که مهاجرت یک تریدر با استیتمنت مثبت به کشور کانادا غیرممکن نیست، اما یک تناقض بزرگ در این روش از مهاجرت وجود دارد. همان‌طور که در متن اشاره کردیم، جاب آفرهای موجود برای یک تریدر به‌صورت یک شغل کارمندی است و دیگر مزیت‌های تریدر بودن را ندارد. از طرفی یک تریدر موفق ایرانی با استیتمنتی خوب و درآمد مستمر و دلاری، منطقاً کانادا را به دلیل سختی‌هایش مقصد مهاجرتش انتخاب نمی‌کند.

در حال حاضر بر اساس آمار منتشر شده، تریدرها اغلب با استفاده از روش‌های دیگر مثل خوداشتغالی، تمکن مالی و سرمایه‌گذاری اقدام به کسب اقامت کشورهای دیگر می‌کنند؛ اما این روش خود نیازمند سرمایهٔ زیادی است که شاید برای همه مقدور نباشد.

پس مهاجرت به کانادا با پیشنهاد شغلی ترید بیش‌تر یک تیتر زرد است و نه یک واقعیت. در نتیجه نباید آن را مبنای اقدامات و تصمیمات آینده خود قرار دهید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx