اندونزی پیشتاز جهانی پذیرش ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال اندونزی
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 650 نفر

چرا اندونزی با وجود مخالفت های داخلی پیشتاز پذیرش ارز دیجیتال در جهان است

طبق گزارش ها، یکی از غول‌های فناوری در اندونزی به نام PT GoTo Gojek Tokopedia، معروف به GoTo صرافی محلی ارز دیجیتال PT Kripto Maksima Koin را به مبلغ ۱۲۴.۸۴ میلیارد روپیه (۸.۴ میلیون دلار) خریداری کرده است. این شرکت گفت که این توافق با هدف آن برای تبدیل شدن به یک مرکز مدیریت پول متنوع و هماهنگ است.

علیرغم موضع منفی بانک مرکزی اندونزی و برخی سازمان های اسلامی محلی، بخش ارزهای دیجیتال در بین اندونزیایی ها بسیار محبوب شده است. بر اساس نظرسنجی  جمینی، این کشور از نظر پذیرش کریپتو پیشتاز جهانی است و جایگاه اول را با برزیل مشترکا در اختیار دارد.

GoTo  وارد دنیای ارز دیجیتال می شود

گزارش اخیر رویترز نشان داد که بزرگترین شرکت فناوری اندونزی  GoTo تمام سهام صرافی ارز دیجیتال PT Kripto Maksima Koin را به قیمت نزدیک به ۸.۵ میلیون دلار خریداری کرده است.

این شرکت که چند ماه پیش ۱.۱ میلیارد دلار در یک IPO جمع آوری کرد، پیش بینی کرد که فناوری بلاکچین نقشی حیاتی در “آینده امور مالی” ایفا خواهد کرد. علیرغم این معامله، GoTo  هیچ صحبتی از برنامه های آینده خود نکرد.

PT Kripto Maksima Koin  یکی از ۲۵ پلتفرم ارزهای دیجیتال است که مجوزهایی را از آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالای اندونزی معروف به Bappebti دریافت کرده است.

علاقه به پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال در این کشور ربطی به GoTo ندارد. در پایان سال ۲۰۲۱، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، بایننس، قصد خود را برای همکاری با ثروتمندترین خانواده اندونزی، برادران هارتونو، را اعلام کرد. هدف متقابل آنها ایجاد یک سرمایه گذاری عظیم در زمینه ارزهای دیجیتال در کشور اندونزی بود.

چند روز بعد، بایننس تلاش های خود در اندونزی را با همکاری با MDI Ventures دو چندان کرد. MDI یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر چند مرحله ای است که توسط Telkom Indonesia (بزرگترین ارائه دهنده مخابرات کشور) حمایت می شود.

.  چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در آن زمان گفت:

 ما بسیار هیجان زده هستیم که MDI را به عنوان آخرین شریک خود در منطقه معرفی می کنیم. با تجربه عمیق آنها در بازار، ما مطمئن هستیم که محصولات پیشرو را برای کاربران به صورت محلی ارائه خواهیم کرد.

نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال

در آوریل امسال، مطالعه پلتفرم ارز دیجیتال جمینی که در ایالات متحده قرار دارد، تخمین زد که اندونزی و برزیل از طریق پذیرش ارزهای دیجیتال رهبران بلامنازع این حوزه هستند. ۴۱ درصد از ساکنان مورد سوال در هر دو کشور اعتراف کردند که بخشی از ثروت خود را در طبقه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

نظر مراجع اسلامی

ارقام بالا علیرغم موضع خصمانه برخی نهادهای اسلامی نسبت به این صنعت است. نوامبر گذشته، شورای ملی علما (MUI) با استناد به قانون شریعت گفت استفاده از رمزارز باید ممنوع شود. رهبر این سازمان، عصرون نیام سوله، ادعا کرد که بیت کوین و آلت کوین ها مملو از “عدم اطمینان، شرط بندی و آسیب” هستند و به همین دلیل است که افراد باید از آنها دوری کنند.

در آغاز سال ۲۰۲۲، شورای ترجیه و تجدید مجریه مرکزی محمدیه هشدار مشابهی صادر کردند و ارزهای دیجیتال را حرام دانستند.

بانک اندونزی نیز مخالف سرسخت ارزهای دیجیتال است. چندین ماه پیش، این موسسه قول داد با راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) با دارایی‌های دیجیتالی که ظاهراً به شبکه مالی کشور آسیب می‌زند، مبارزه کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx