با وجود نصف شدن پاداش ماینرها، هش ریت لایت کوین به ATH خود نزدیک می‌شود

هش ریت لایت کوین
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1538 نفر

داده‌ها نشان می‌دهند که هش ریت استخراج لایت کوین به بالاترین حد تاریخی خود نزدیک می‌شود. این افزایش در حالی رخ می دهد که پاداش ماینرها به نیمی از پاداش قبل از هاوینگ تبدیل شده است.

هش ریت ماینینگ لایت کوین به ثبت رکورد جدید نزدیک شده است

مانند بیت کوین، لایت کوین یک شبکه اثبات کار (PoW) است. به این معنی که اعتباردهنده های شبکه (ماینرها) باید با استفاده از قدرت محاسباتی با یکدیگر رقابت کنند تا شانس هش کردن بلوک بعدی را داشته باشند. هش ریت ماینینگ شاخصی است که میزان کل توان محاسباتی را که ماینرها در حال حاضر به شبکه لایت کوین متصل کرده‌اند را نشان می‌دهد. دستیابی به این توان محاسباتی می‌تواند گران باشد. جدا از هزینه اولیه راه‌اندازی مراکز استخراج، هزینه های متداول دائمی نیز وجود دارد؛ مانند هزینه برق.

خرید لایت کوین

دستگاه های ماینر لایت کوین

ماینرها طبیعتاً این هزینه‌ها را با استفاده از درآمدی که با استخراج در شبکه به دست می‌آورند، پرداخت می‌کنند. دو شکل درآمدی وجود دارد که استخراج کنندگان دریافت می‌کنند: کارمزد تراکنش ها و پاداش ایجاد بلاک ها. ارزش مورد اول عمدتاً به میزان شلوغی شبکه بستگی دارد؛ چراکه ترافیک بالاتر، کاربران را تشویق می‌کند تا هزینه بیشتری را برای اولویت داده شدن به انتقال خود بپردازند. پاداش ایجاد بلاک اما ثابت است. این پاداش‌ها، منبع درآمد اصلی استخراج کنندگان لایت کوین است، بنابراین آنها برای پرداخت هزینه های خود به این پاداش ها وابسته هستند.

با این حال، یک استثنا وجود دارد که در آن پاداش مربوط به بلاک از نظر ارزش تغییر می‌کند و آن هاوینگ دوره ای است. این رویدادها تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتند و پاداش ایجاد بلاک جدید در شبکه را دقیقاً به نصف کاهش می‌دهند. همین چند روز پیش، آخرین رویداد هاوینگ لایت کوین رخ داد و پاداش بلوک ارز دیجیتال را از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ لایت کوین کاهش داد؛ بنابراین، درآمد ماینرها ضربه بزرگی خورده است.

تاثیر هاوینگ بر هش ریت لایت کوین

با این وجود به نظر می‌رسد که هاوینگ بر هش ریت ماینینگ لایت کوین هیچ گونه اثر منفی نداشته است. در نمودار زیر، هش ریت لایت‌کوین خطی است که نوسان‌های کوتاه‌مدت زیادی دارد، در حالی که خط قرمز رنگ، «سختی» را نشان می‌دهد، شاخصی که میزان سختی استخراج در شبکه را در حال حاضر اندازه‌گیری می‌کند. خط سوم در اینجا میانگین متحرک ۷ روزه هش ریت استخراج است. سختی ماینینگ، نشان دهنده میزان رقابت موجود در بلاکچین است.

قیمت لایت کوین

نمودار هش ریت و سختی شبکه لایت کوین

هش ریت ماینینگ اخیراً افزایش یافته است، حتی قبل از کاهش شدید قبلی، به بالاترین حد خود رسیده است. این نشان می‌دهد که ماینرها حتی پس از هاوینگ، ماشین های بیشتری را به بلاکچین لایت کوین متصل کرده‌اند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا هش ریت استخراج لایت کوین می‌تواند این سطوح را برای مدت طولانی حفظ کند یا خیر؛ چراکه کاهش درآمد ماینرها پس از هاوینگ، مطمئناً باعث دلسردی برخی از ماینرها می‌شود.

معمولاً تنها راهی که استخراج کنندگان می‌توانند پس از هاوینگ، به درآمدهای مشابه یا بیشتر نسبت به گذشته دست پیدا کنند، افزایش قیمت ارز مورد نظر است. با افزایش قیمت لایت کوین، ارزش پاداش آن‌ها نیز به طور طبیعی افزایش می‌یابد. با این حال، قیمت LTC پس از هاوینگ کاهش داشته است. این موضوع فشار بیشتری بر درآمد ماینرها وارد می‌کند.

قیمت لایت کوین

در حال حاضر، قیمت لحظه ای لایت کوین $ ۸۶.۰۶ است که ۰.۶۲% تغییر را طی ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx