ماجرای ارزهای دیجیتال متعلق به ترامپ چیست؟

NFT ترامپ
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2080 نفر

طبق اظهارنامه مالی منتشر شده در ماه گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دارایی هایی به ارزش ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را در یک کیف پول ارزهای دیجیتال نگهداری می‌کند. به نظر می‌رسد این دارایی ها که در اظهارنامه ترامپ به عنوان «کیف پول اتریوم» فهرست شده است، به مجموعه‌ای از NFTها که وی پس از خروج از کاخ سفید به بازار عرضه کرده، مرتبط است. از این NFT ها، تحت عنوان NFT های ترامپ نیز یاد می‌شود.

در دسامبر ۲۰۲۲ ترامپ اعلام کرد که در حال انتشار مجموعه ای از ۴۴ هزار NFT است. NFT های ترامپ، کارت‌هایی مانند کارت‌های تجاری کارتونی هستند که ترامپ را در لباس های مختلفی نشان می‌دهند، مانند لباس شکارچیان، لباس جوشکاران و لباس ابرقهرمانان. این کارت های ۹۹ دلاری در یک روز فروخته شدند. سپس ترامپ و شریکش، تحت نام شرکتی با عنوان NFT INC LLC دومین سری از NFTها را در ماه آوریل منتشر کردند که آن‌ها نیز به سرعت به فروش رسیدند.

NFT های ترامپ

NFT های ترامپ، کارت‌هایی مانند کارت‌های تجاری کارتونی هستند که ترامپ را در لباس های مختلفی نشان می‌دهند

به نظر می‌رسد این فروش‌ها بیش از ۸.۹ میلیون دلار درآمدزایی داشته‌اند. طبق این سند مالی، رئیس جمهور سابق آمریکا، ۲۹۸ هزار دلار از طریق صدور مجوز (لایسنسینگ) برای این سرمایه گذاری به دست آورده است. کیف پول او تحت مالکیت همان نهادی است که از طریق آن درآمد لایسنسینگ را جمع‌آوری کرده است، یعنی CIC Digital.

NFT ها برای ترامپ چقدر ارزش دارند؟

چند صد هزار دلار، پول‌توجیبی ترامپ محسوب می‌شود؛ چراکه او حدود ۲/۵ میلیارد دلار ثروت دارد. با این حال به نظر می‌رسد که این تاجر املاک و مستغلات همچنان می‌خواهد به سرعت پول در بیاورد. حتی اگر برای کسب درآمد نیاز به فروش محصولی داشته باشد که واقعا علاقه‌ای به آن ندارد. ترامپ در آوریل ۲۰۱۹ در توییتر نوشته بود: «من طرفدار بیت‌کوین و سایر رمزارزها نیستم که پول (واقعی) نیستند و ارزش آن‌ها بسیار ناپایدار و بر پایه‌ی هواست. دارایی های رمزارزی بدون نظارت می‌توانند فعالیت های غیرقانونی را امکان‌پذیر کنند، از جمله تجارت مواد مخدر و سایر فعالیت های غیرقانونی.»

امروزه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نقش فعال‌تری در نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال دارد. SEC در این راستا، حتی علیه سلبریتی های طرفدار ارز دیجیتال نیز دست به اقدام زده است. اما این آژانس نظارتی تا حد زیادی از انجام اقدامات بر علیه سازندگان و شرکت های NFT خودداری کرده است. در نتیجه، ماجرای NFT های ترامپ احتمالاً هیچ گونه مشکلی به معضلات حقوقی و قضایی این رئیس جمهور سابق و پرحاشیه آمریکا اضافه نمی‌کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx