متامسک به یک شبکه اجتماعی غیر متمرکز تبدیل می شود

متامسک
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 472 نفر

امروزه، رسانه‌های اجتماعی توسط تعداد کمی از شرکت‌های خصوصی کنترل می‌شوند اما با گسترش کیف پول‌هایی مانند متامسک از مدیریت صرف پول به مدیریت هویت اجتماعی و تعاملات اجتماعی، این وضعیت می‌تواند به زودی تغییر کند.

به عنوان یکی از اولین نمونه های صنعت از این موضوع، ادغام جدید متامسک با بلاک چین DeSo، که توسط کوین بیس، Sequoia، Andreessen Horowitz و دیگران پشتیبانی می شود، به طور موثر کیف پول متامسک را به یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز کامل تبدیل می کند.

این ادغام به میلیون ها کاربر موجود متامسک و اتریوم اجازه می دهد تا با استفاده از پیام های زنجیره ای رمزگذاری شده و بدون هزینه گس که توسط DeSo ارائه می شود، به یکدیگر پیام ارسال کنند. همچنین کاربران متامسک همچنین میتوانند بدون پرداخت هزینه گس اتریوم به ساخت پروفایل ،پست گذاشتن و دنبال کردن یک دیگر بپردازند.

با این ادغام، یک کاربر متامسک در کامپاند می تواند یک پیام رمزگذاری شده را برای شخصی که در حال حاضر در یونی سواپ است ارسال کند و آن کاربر به لطف DeSo پیام را دریافت کند. یک کاربر در اوپن سی می‌تواند روی یک NFT نظر بگذارد و آن نظر در پلتفرم‌های دیگری که NFT در آن فهرست شده است نشان داده شود، مانند Rarible، SuperRare، و غیره… این کار حتی اگر یک کاربر در پالیگان باشد و یکی در اتریوم فعال باشد، کار خواهد کرد.

چرا DeSo انتخاب مناسبی برای این ادغام است؟

نادر الناجی، بنیانگذار DeSo می گوید: «بلاک چین های موجود نمی توانند محتوا را به طور کارآمد ذخیره کنند. هزینه ذخیره یک توییت ۲۰۰ کاراکتری در اتریوم حدود ۵۰ دلار و ذخیره آن در سولانا، اولانچ یا پالیگان حدود ۱۵ سنت است. در مقابل، DeSo یک ده هزارم سنت است، که آن را به یکی از بلاک چین های اولیه تبدیل می کند که نیاز به ذخیره سازی سنگین برای شبکه های اجتماعی دارد.

اگرچه متامسک یک کیف پول ارز دیجیتال پیشرو است، DeSo همچنین قصد دارد در مرحله بعدی با فانتوم در سولانا ادغام شود. الناجی می گوید: «هدف ما این نیست که به یک زنجیر بسته تبدیل شویم. DeSo یک راه حل زنجیره ای است که به افراد اجازه می دهد بدون توجه به اکوسیستمی که عضو آن هستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. DeSo یک لایه اجتماعی یکپارچه برای تمام وب ۳ است.

این آخرین مورد از موفقیت های اخیر DeSo است. پلتفرمی که در اوایل سال جاری در کوین بیس فهرست شده است و بسیاری از برنامه های اجتماعی جدید مانند Diamond، یک شبکه اجتماعی web3 که بر روی DeSo ساخته شده است، راه اندازی شده اند و به سرعت در حال رشد هستند.

در دنیایی که بسیاری از رسانه‌های اجتماعی سنتی ناراضی هستند، متامسک و DeSo راه‌حلی غیرمتمرکز ارائه می‌کنند که در نهایت می‌تواند با  web2 رقابت کند. الناجی می‌گوید: «DeSo اولین و تنها بلاک‌چینی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های اجتماعی را در جایی بسازند که شما حتی نتوانید بگویید در یک بلاک چین هستید. این بدان معناست که برای اولین بار، ما می‌خواهیم وب ۳ را  بخاطر ایجاد اختلال در امور مالی تا مختل کردن صنعت رسانه‌های اجتماعی تریلیون دلاری گسترش دهیم.»

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx