راهنمای مبتدی برای استخراج بیت کوین

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

استخراج بیت کوین چیست و چگونه انجام می شود؟ استخراج بیت کوین فرآیند ایجاد بلوک های معتبر است که سوابق تراکنش ها را به بلاکچین بیت کوین (BTC) اضافه می کند که به آن زنجیره بلوکی می گویند. این یکی از اجزای حیاتی شبکه بیت کوین است زیرا به اصطلاح «مشکل ثبت تکرار» را حل […]

استخراج بیت کوین چیست و چگونه انجام می شود؟

استخراج بیت کوین فرآیند ایجاد بلوک های معتبر است که سوابق تراکنش ها را به بلاکچین بیت کوین (BTC) اضافه می کند که به آن زنجیره بلوکی می گویند. این یکی از اجزای حیاتی شبکه بیت کوین است زیرا به اصطلاح «مشکل ثبت تکرار» را حل می کند.

مشکل ثبت تکرار به موضوع نیاز به اجماع در مورد سابقه معاملات اشاره دارد. مالکیت بیت کوین را می توان از طریق رمزنگاری کلید عمومی به صورت ریاضی اثبات کرد. با این حال، رمزنگاری به تنهایی نمی تواند تضمین کند که یک سکه خاص قبلاً برای شخص دیگری ارسال نشده است.

برای تشکیل یک تاریخچه مشترک از تراکنش ها; فرد باید یک سفارش توافقی داشته باشد که به عنوان مثال، بر اساس زمان ایجاد هر تراکنش باشد. اما هر ورودی خارجی می تواند توسط هر کسی که آن را ارائه می دهد دستکاری شود و شرکت کنندگان را ملزم می کند که به شخص ثالث اعتماد کنند.

در این مقاله، درباره موضوعاتی مثل استخراج کریپتو چیست، استخراج کریپتو چگونه کار می کند، هزینه استخراج بیت کوین و مشکلات مختلف استخراج بیت کوین که ماینرها با آن مواجه هستند، بحث خواهیم کرد.

استخراج بیت کوین چگونه کار می کند؟

ماینینگ ;(به طور کلی استخراج در بلاک چین) از انگیزه های اقتصادی برای ارائه روشی قابل اعتماد برای سفارش داده ها استفاده می کند. اشخاص ثالثی که تراکنش ها را سفارش می دهند غیرمتمرکز فعالیت میکنند و برای رفتار صحیح پاداش های پولی دریافت می کنند. برعکس; هر گونه رفتار نادرست منجر به از دست رفتن منابع اقتصادی می شود، حداقل تا زمانی که اکثریت صادق باشند.

در مورد استخراج بیت کوین; این نتیجه با ایجاد زنجیره ای از بلوک ها به دست می آید که می توان از نظر ریاضی ثابت کرد که به ترتیب صحیح و با تعهد خاصی از منابع روی هم چیده شده اند. این فرآیند به ویژگی‌های ریاضی هش رمزنگاری بستگی دارد – راهی برای رمزگذاری داده‌ها به روشی استاندارد.

هش ها یک ابزار رمزگذاری یک طرفه هستند، به این معنی که رمزگشایی آنها در داده های ورودی آنها تقریبا غیرممکن است; مگر اینکه هر ترکیب ممکن آزمایش شود تا زمانی که نتیجه با هش داده شده مطابقت داشته باشد.

این کاری است که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین انجام می‌دهند; آن‌ها در هر ثانیه تریلیون‌ها هش را طی می‌کنند ;تا زمانی که موردی را پیدا کنند که شرایطی به نام «سختی» را برآورده کند. سختی و هش اعداد بسیار بزرگی هستند که در بیت ها بیان می شوند، بنابراین شرط به سادگی مستلزم آن است که هش کمتر از سختی باشد.

سختی بیت کوین هر 2016 بلاک – یا تقریباً دو هفته – بمنظور حفظ یک زمان بلاک ثابت; که به مدت زمان لازم برای یافتن هر بلوک جدید در حین استخراج اشاره دارد، دوباره تنظیم می شود.

هش تولید شده توسط ماینرها به عنوان یک شناسه برای هر بلوک خاص استفاده می شود و از داده های موجود در هدر بلوک تشکیل شده است. مهم‌ترین اجزای هش عبارتند از ;ریشه; (Merkle) – هش انبوه دیگری که امضای تمام تراکنش‌های آن بلوک را در خود محصور می‌کند – و هش منحصر به فرد بلوک قبلی.

این بدان معنی است که; تغییر حتی کوچکترین جزء یک بلوک به طور قابل توجهی هش مورد انتظار آن را تغییر می دهد; و همچنین در هر بلوک بعدی. گره ها فوراً این نسخه نادرست بلاک چین را رد می کنند و از شبکه در برابر دستکاری محافظت می کنند.

از طریق شرایط سختی; سیستم تضمین می‌کند که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین کار واقعی را انجام می‌دهند – زمان و برق صرف شده برای هش کردن از طریق ترکیب‌های ممکن. به همین دلیل است که ;پروتکل اجماع بیت کوین “اثبات کار” نامیده می شود تا آن را از انواع دیگر مکانیسم های ایجاد بلاک متمایز کند. برای حمله به شبکه، موجودات مخرب هیچ روشی جز بازسازی کل قدرت استخراج آن ندارند. برای بیت کوین، میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت.

چرا بیت کوین استخراج کنیم؟

از بسیاری جهات، استخراج بیت کوین با استخراج طلا قابل مقایسه است. استخراج کریپتو (در مورد بیت کوین) یک عملیات کامپیوتری است که بیت کوین جدید ایجاد می کند; و تراکنش ها و مالکیت ارز دیجیتال را ردیابی می کند. استخراج بیت کوین و طلا هر دو انرژی بر هستند و می توانند پاداش های مالی قابل توجهی ایجاد کنند.

بنابراین، می‌توانید بیت کوین را استخراج کنید تا سود/پاداش کسب کنید. برخی از ماینرهای بیت کوین استخرهایاین فرایند را را با ترکیب تلاش های خود با سایر ماینرها ایجاد می کنند. گروه‌هایی از ماینرهایی که با هم کار می‌کنند شانس بیشتری برای کسب پاداش و تقسیم سود دارند. علاوه بر این، اعضای یک استخر ماینینگ برای اینکه بخشی از استخر باشند، هزینه ای می پردازند.

اگر تمرکز شما روی پول نیست; اگر از بازی با رایانه و یادگیری در مورد این فناوری جدید لذت می برید، ممکن است بخواهید ماین کنید. در این صورت، می توانید نحوه عملکرد رایانه و شبکه های مبتنی بر بلاک چین را بیاموزید.

آیا استخراج بیت کوین ارزشمند است؟

ابتدا مشخص کنید که آیا مایلید سرمایه اولیه مورد نیاز را در سخت افزار سرمایه گذاری کنید; و قبل از تخصیص منابع خود، ارزش آینده بیت کوین و سطح دشواری آن را تعیین کنید; همچنین بسیار مهم است که میزان دشواری مربوط به ارز دیجیتالی را که می‌خواهید استخراج کنید ;بررسی کنید تا ببینید آیا عملیات استخراج حتی سودآور خواهد بود یا خیر.

وقتی هم قیمت بیت کوین و هم سختی استخراج کاهش می یابد; معمولاً به این معنی است; که ماینرهای کمتری بیت کوین استخراج می کنند و به دست آوردن بیت کوین آسان تر است. با این وجود، انتظار می رود که ماینرهای بیشتری برای بیت کوین کمتری رقابت کنند، زیرا قیمت بیت کوین و دشواری استخراج ان بالا می رود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx