استخراج ابری (Cloud Mining)، چگونه یک درآمد غیرفعال داشته باشیم؟ (قسمت اول)

استخراج ابری (Cloud Mining)
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 621 نفر

کسب درآمد از استخراج ابری (Cloud Mining)

استخراج ابری (Cloud Mining) روشی به مراتب امن‌تر برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و کسب درآمد غیرفعال ثابت بدون استفاده مستقیم از تجهیزات یا سخت‌افزار ماینیگ است.

استخراج ابری فرآیند استخراج ارز دیجیتال بدون استفاده مستقیم از تجهیزات یا سخت افزار استخراج است. این فرآیند به کاربران اجازه می دهد تا بیت کوین یا آلت کوین ها را بدون نیاز به مدیریت منابع خود استخراج کنند.

در استخراج سنتی کریپتو، ارز دیجیتال از طریق یک فرآیند محاسباتی پردازش و تولید می شود. ماینرها باید مسائل پیچیده ریاضی را با استفاده از سخت افزار استخراج حل کنند تا با  کوین یا توکن مخصوص آن ارز پاداش بگیرند. فرآیند استخراج ابری مشابه استخراج سنتی است، اما ماینرها به جای استفاده از منابع سخت افزاری خود، منابع را از یک ارائه دهنده خدمات اجاره می کنند.

با ورود سرمایه گذاران بیشتر به صحنه ارزهای دیجیتال، استخراج پیچیده تر شد و به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز داشت. به همین دلیل، بسیاری از افرادی که قبلاً کریپتو را با استفاده از سخت‌افزار خود استخراج می‌کردند، اکنون به دلیل هزینه‌های بالای برق و فرسودگی سخت‌افزارشان، آن را مقرون به صرفه نمی دانند. بنابراین استخراج ابری به یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل شده است.

استخراج ابری چگونه کار می کند؟

در استخراج ابری، ارائه دهندگان شخص ثالث، توان محاسباتی را به ماینرها اجاره می دهند. این به این معنی است که ماینرها مجبور نیستند منابع خود برای خرید دستگاه های استخراج مصرف کنند، که به طور کلی نیاز به سرمایه گذاری اولیه زیادی دارد. همچنین استخراج ابری نیاز ماینرها به نگهداری و به روز رسانی تجهیزات خود را برطرف می کند.

نحوه کار به این صورت است که ارائه‌دهنده خدمات یک ریگ ماینینگ می‌خرد یا می‌سازد و سپس قدرت هش را به ماینرها اجاره می‌دهد. سپس ارز دیجیتال استخراج شده به کیف پول ماینر ارسال می شود. در بیشتر موارد، ارائه‌دهنده خدمات راه‌حل استخراج به‌عنوان یک سرویس را نیز ارائه می‌کند که به استخراج‌کنندگان اجازه می‌دهد مدیریت تجهیزات استخراج خود را برون‌سپاری کنند.

در مورد خود فرآیند ماینینگ، تقریباً شبیه نحوه عملکرد استخراج ارزهای دیجیتال است. تراکنش ها تأیید می شوند و به یک بلاکچین اضافه می شوند و در نتیجه توکن های های جدیدی ایجاد می شود. هر بار که یک تراکنش تایید می شود و به بلاکچین اضافه می شود، یک بلوک جدید ایجاد می شود. سپس ماینرها با افزودن بلوک های تایید شده به زنجیره، ارز دیجیتال پاداش می گیرند.

بسیاری از وب سایت های استخراج ابری خدمات ابری را برای ماینرها ارائه می دهند. از این میان می‌توان به  StormGain، BeMine  و ECOS اشاره کرد. اکثر سایت‌های استخراج ابری بخش کوچکی از درآمد شما را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کنند. برخی از پلتفرم‌ها، مانند  ECOS، برنامه‌های ماهانه را بدون کمیسیون ارائه می‌کنند.

مدل ها و انواع استخراج ابری

دو مدل رایج برای استخراج ابری وجود دارد:

لیزینگ هش ریت

استخراج میزبانی شده

هر دوی این مدل ها مزایا و معایب خود را دارند. قبل از شروع استخراج ابری، انتخاب مدل مناسب برای نیازهای خود بسیار مهم است

لیزینگ هش ریت

لیزینگ هش ریت یک مدل محبوب برای استخراج ابری ارزهای دیجیتال است. با استفاده از این مدل، شما مقدار مشخصی از قدرت هش را از یک ارائه دهنده استخراج ابری اجاره می کنید; بنابراین می توانید ارزهای دیجیتال را استخراج کنید. مزیت اینجا این است که شما مجبور نیستید برای راه اندازی ریگ ماینینگ خود پولی سرمایه گذاری کنید.

ارائه‌دهنده استخراج ابری، رایانش ابری اجاره‌ای را از یک مزرعه ماینینگ فراهم می‌کند; به این معنی که شما لازم نیست نگران نگهداری تجهیزات استخراج باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که; برای قدرت هشینگی که می خواهید اجاره کنید هزینه ای بپردازید و می توانید استخراج را شروع کنید.

یک ماینر باید یک حساب کاربری در یک ارائه دهنده استخراج ابری ایجاد کند و جزئیات خاصی را در حین ثبت نام ارائه دهد. این موارد شامل جزئیاتی مانند قدرت هش مورد نیاز و همچنین مدت قرارداد مورد نظر آنها می شود.

قدرت هش با میزان قدرت ماینینگ مورد نیاز شما تعیین می شود. مهم است که مقدار مناسبی از قدرت هش را انتخاب کنید، زیرا تعیین هزینه بستگی به قدرت انتخابی شما دارد.

هش به تابع ریاضی مورد استفاده برای استخراج ارزهای دیجیتال اشاره دارد. نرخ هش سرعتی است که یک ماینر می تواند این عملکرد را انجام دهد. این بدان معنی است که شما باید برای نرخ هش بالاتر هزینه بیشتری بپردازید. با این حال، نرخ هش بالاتر همچنین به این معنی است که می‌توانید ارزهای دیجیتال بیشتری استخراج کنید.

دوره قرارداد مدت زمانی است که می خواهید قدرت هش را اجاره کنید. اکثر ارائه دهندگان قراردادهای کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می دهند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx