پل رونین هک شد

ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 475 نفر

امریکا دارایی های رمزنگاری شده به ارزش ۳۰ میلیون دلار را توقیف می کند

ایالات متحده ۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت شده توسط هکرهای مرتبط با کره شمالی را کشف و ضبط کرد. این خبر توسط پلتفرم داده بلاک چین Chainalysis منتشر شده است.

در وبلاگی که اخیراً منتشر شده است، ارین پلانت، مدیر ارشد تحقیقات، Chainalysis، این موضوع را بیشتر روشن کرد. او نوشت که همکاری Chainalysis با مجری قانون و سازمان‌های رمزنگاری پیشرو به مقامات کمک کرده است. آنها با هم می توانند بیش از ۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را تصاحب کنند.

این ارز دیجیتالی بود که توسط گروه هک مرتبط با کره شمالی، لازاروس، از شبکه رونین به سرقت رفت.

شبکه Ronin تراکنش های مربوط به شرکت بازی اکسی ایتفینیتی را انجام می دهد. در ۲۹ مارس ۲۰۲۲، تیم بلاک چین Ronin در یک پست وبلاگی اطلاع داد که برای ۱۷۳۶۰۰ ETH و ۲۵.۵ میلیون USDC مورد سوء استفاده قرار گرفته است. این دو معامله منجر به زیان ۶۲۵ میلیون دلاری شد.

این پروتکل دیفای می‌گوید که مستقیماً با سازمان‌های مختلف دولتی کار می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مجرمان به دست عدالت سپرده می‌شوند. دارایی های پولشویی بر اساس Chainalysis  در بیش از ۱۲۰۰۰ آدرس رمزنگاری مختلف توزیع شده است.

این شرکت همچنین تورنادو کش، یک میکس کننده غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزار اصلی مورد استفاده هکرها برای پولشویی دارایی های رمزنگاری شناسایی کرد. در آگوست ۲۰۲۲، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) Tornado Cash را به دلیل شستن بیش از ۷ میلیارد دلار ارز مجازی تحریم کرد.

OFAC همچنین بر استفاده از آن در شستشوی بیش از ۴۵۵ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته از اکسی اینفینیتی تاکید کرد. همچنین به نقش گروه لازاروس، یک گروه هکری تحت حمایت دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) اشاره کرد.

علاوه بر این، در ماه مارس، اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) بیانیه ای مطبوعاتی در مورد موضوع مورد بحث منتشر کرد. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که گروه های هک سایبری، Lazarus Group و APT38، وابسته به ایالت کره شمالی، مسئول سرقت های مختلف هستند. محبوب‌تر، دارایی‌های ارز دیجیتال به ارزش بیش از ۶۲۰۰ میلیون دلار. طبق گفته FBI، این فعالیت های غیرقانونی برای رژیم کره شمالی درآمد ایجاد می کند.

یک پیروزی کوچک

مبلغ بازیابی شده تنها کسری از دارایی های رمزنگاری شده به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار است که توسط گروه هکر به سرقت رفته است. این توقیف هنوز یک موفقیت برای مجریان قانون و بازرسان است که فعالانه در تلاش برای بازیابی برخی از غنایم باقی مانده هستند. با این حال می توان این خبر را حرکتی در مسیر درست دانست.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx